Modem

Pagina: 1
Acties:

• Able
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04-2021
Beste tweakers, Gaarne reactie's op de volgende vraag. Welk modem moet ik kopen, een Dynalink (extern) 56k6-v90 of een E-Tech
56k6-v90, serieel of usb ?
Bij voorbaat dank.

OS, Windows 7, Mobo, Asus A8N-E, Ram 2 Gb, Modem, Vigor 2600, DVD, Aopen 16/48, CD-Riter, Plextor PX-760A, Graph.Card, Asus N66GT, Printer, Brother 2030, Scanner, HP 3800, HD Prim. S-Ata 200 Gb., HD Sec. 60 Gb.

Verwijderd

Dynalink heeft zich al bewezen op het gebied van modems, als er een usb versie is zou ik die zeker pakken

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

E-Tech staat bekend als één van de beste hardware modems dus een externe E-Tech zou zeker mijn voorkeur hebben.
(Heb er zelf trouwens ook eentje)
Serieel of USB maakt niet uit in principe daar beide interfaces beperkt worden door de lijnsnelheid.
Serieel > platform onafhankelijk
USB > platform afhankelijk (niet elk OS ondersteunt USB)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

van dynalink heb ik niet alleen verhalen gehoord dat ze soms wat zinnig zijn. een neef van me heeft ook zon dynalink en die klapt er zonder enige reden gewoon telkens uit.

op me werk heb ik vaak een int/ext etech geinstalleerd, nooit problemen

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Extern (serieel) heeft als voordeel dat de hardware op de modem zit (en niet dmv software ge-emuleerd wordt door de CPU). USB gebruikt meer CPU (dacht ik).

Een merk X versus merk Y debat lijkt me niet echt zinnig daar zowel (bv) Dynalink als E-Tech verschillende chipsets toepassen (van 100% software-based tot 100% hardware) en van verschillende fabrikanten (Conexant, Lucent enz. enz.)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ik zou gewoon lekker op de prijs letten gezien de positieve posts voor beide merken:)
Pagina: 1