Toon posts:

Chrome, autom. Aanv. Staat vol met mailadressen van klanten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 18:49
Hoe komen mailadressen in de automatisch aanvullen lijst van chrome terecht?

Toen mijn vriendin op haar mijn ziggo account wilde inloggen kwam de website / chrome / het google account met een hele lijst voorstellen van emailadressen om mee in te loggen. Haar computer wordt niet gebruikt op of voor het werk.

De mailadressen lijken van veel klanten van een van haar klanten te zijn.

Ik meende dat de automatsch aanvullen lijst alleen kijkt naar gegevens die je ooit zelf hebt ingevuld in een / het betreffende invoerveld. Dat heeft ze uiteraard nooit gedaan.

Daarnaast dacht ik dat de accountgegevens alleen werden opgeslagen als je daar toestemming voor geeft.

Ik heb gegoogled , maar vind daar niet iets waarvan ik kan zeggen, zo kan dit zijn gebeurd. Wel vindt ik veel over hoe je de lijst kunt verwijderen of het opslaan van gegevens uit kunt zetten.
Wijl willen juist weten hoe dit kan en of dit wel “normaal” is.

Het ziet er bijvoorbeeld niet heel AVG-proof uit.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee