Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Chromebook voor grootmoeder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 310408

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Facebook, wat surfen. Baby foto's kijken. Verder niets.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zo min mogelijk.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Nooit. Blijft op tafel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Belangrijk is eigenlijk alleen een groot scherm (resolutie wat minder) omdat de oogjes boven de 90 zijn van groot belang. Alleen Chromebooks komen in aanmerking.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-06 16:54

P_Tingen

omdat het KAN

En wat had je zelf al gevonden? Een selectie in de pw levert je vast een lijst op. Sorteer van goedkoop naar duurder en lees een paar reviews. Vraag dan hier verder

PriceWatch
Tot €500 ga je niet groter vinden dan 15'' en of je 32 of 64 GB moet hebben weet ik niet. Gezien het geringe prijsverschil zou ik kiezen voor 64gb denk ik

[Voor 55% gewijzigd door P_Tingen op 29-05-2020 20:58. Reden: Aanvulling]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Mijn ervaring is dat geen enkele review veel helpt in dit geval. Het gaat altijd over de snelheid (van geen enkel belang), of de accuduur (van geen enkel belang) of het gewicht (van geen enkel belang). Prijs en een goed scherm zijn de enige belangrijke eisen.

Natuurlijk heb ik zelf al wat rondgekeken maar als jij me reviews kan geven waar de dingen waar ik naar zoek van enige belang zijn hou ik me zeer aanbevolen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Topicstarter
Dank je voor de aanpassingen van je post, is nu wat vriendelijker.

Maar zoals je zelf kan zien helpt het allemaal niet erg veel. Waarom zou 64 Gb van enig belang zijn voor baby videos en facebook? Daarnaast als je je jouw selectie vergelijkt, krijg je vrijwel altijd EXACT dezelfde data. 15,6", full HD, UHD 600, 4Gb, Qwerty, 32 Gb, Celeron, 2 cores. 2.6 Ghz etc etc etc. Ik hoop dus op wat advies van mensen die dezelfde keuzes hebben moeten maken.Geen specs maar gebruikerservaringen.

Daarnaast reviews van bijvoorbeeld een goedkope Acer Chromebook 315 blinken uit door er niet te zijn en als je ze wel vind door volslagen nietszeggendheid of overduidelijk gemaakt door een marketingafdeling.

Wees dus niet boos als ik niet klik op 'beste antwoord'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-06 05:39
Je kunt kijken op Reddit, in de subreddit r/ChromeOS staan veel ervaringen. Verder 9to5google, chromeunboxed voor reviews, zipso.net als je wat wilt vergelijken (mooi overzicht van oudere Chromebooks).

Eventueel starryhope.com voor wat tips maar staan vaak modellen op die hier niet verkrijgbaar zijn (sowieso een probleem in vergelijking met de VS).

Ik heb zelf overigens een Acer Chromebook 15 gehad, die heb ik weer weggedaan omdat ik een soort tinteling ervaarde als hij aan de lader hing. Zonde, want het was wel een prima schermpje.

Daarnaast een Acer R13, die had het niet. Mijn tip daarvan is wel dat een touchscreen niet handig is als je het niet gebruikt vanwege het glanzende scherm.

Ook nog een Toshiba gehad, daaruit toch wel gemerkt dat een IPS scherm veel fijner is.

Gaat oma trouwens een losse muis gebruiken?

Edit: 14 inch geeft je overigens wel veel extra keuze mocht dat nog een optie zijn, maar ik zou een tweedehands Acer 15 aanraden (met de N3450 ipv de N3350 of N4000). Groot, mooi scherm en ook nog redelijke speakers (voor filmpjes?). Bovendien met een beetje geluk tweedehands wel te vinden voor 150 euro in nette staat.

[Voor 16% gewijzigd door Dagion op 30-05-2020 10:17]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True