Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Garantiestatus harde schijven uitbreiden voor NAS-gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Veel harde schijven hebben een beperkte garantie m.b.t. het aantal schijven dat men maximaal in één chassis mag gebruiken om een beroep te mogen doen op die garantie.

Helaas is deze status niet terug te vinden in de Pricewatch. Is het mogelijk om dit als extra filter toe te voegen?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:37

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

@ocf81 Heb je voorbeelden van harde schijven in de Pricewatch die zo'n beperking hebben? Dan kan ik even kijken of en hoe het wordt aangeleverd door onze dataleverancier en hoe fabrikanten het aangeven :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:33
Hij doelt ws op de WD Red (tot 8-bay) en WD Red Pro (tot 24-bay) en vergelijkbare Seagate Ironwolf modellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie, inderdaad wat @Nielson zegt en ook de N300-serie van Toshiba die tot 8 schijven gaat.
De Exos X16 heeft expliciet geen beperking op dit gebied. Sat soort dingetjes zijn interessant in een 16-bay NAS O-)

[Voor 49% gewijzigd door ocf81 op 29-05-2020 22:33]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive | Upgrade your life!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Heb je hier nog naar gekeken?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:29

Mooijekind

Manager Product Content
@ocf81 sorry, is even een berg ander werk tussendoor gekomen. We plannen hem even in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter

@Mooijekind

Al eens naar gekeken?

Wat is de planning nu?

[Voor 6% gewijzigd door ocf81 op 14-07-2020 00:05]

© ocf81 1981-infinity

• Glaanie

Glaanie

@ocf81 Wegens vakantie liggen dit soort dingen nu even stil. 't Zal dus waarschijnlijk op zijn vroegst na de vakantie zijn dat we een reactie kunnen geven :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie @Mooijekind Al bedacht of dit uitvoerbaar is?

© ocf81 1981-infinity

• Mooijekind
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:29

Mooijekind

Manager Product Content
Volgende week zijn we weer allemaal aanwezig en gaan we er naar kijken. Nog even geduld aub

• Glaanie

Glaanie

@ocf81 Zojuist heb ik de specificatie "Max aantal in NAS" aangemaakt bij interne harde schijven en ingevuld bij de WD Red, Red Pro, Red Pro NAS Drive, Toshiba N300, Seagate Ironwolf en Ironwolf Pro.

De "expliciet geen beperking op dit gebied" zoals je zegt bij de Exos X16 heb ik niet kunnen vinden, noch bij de andere Exos X series (ook geen limiet). Ook bij de enterprise-modellen van Toshiba stond niks over een limiet of het ontbreken ervan. Ik wil niet aannemen dat bij die schijven het dan ook automatisch onbeperkt is, hoewel het wel aannemelijk is.

Ik heb overigens een klein trucje toegepast, alles waar nu niks is ingevuld, wordt automatisch een maximum van 1 virtueel "ingevuld". Zodra er iets wordt ingevuld, wordt dat ook getoond. Het bijbehorende filter kijkt ook naar die waarden. Mochten er toch schijven zijn waar dit onbeperkt is, kan er 99 worden ingevuld, het filter maakt daar "Onbeperkt" van.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Glaanie Zou die max aantal in NAS toegevoegd kunnen worden aan de menu's naast "toon:"? Om sorteren mogelijk te maken :)

En bedankt voor het filter :D

[Voor 11% gewijzigd door Raven op 28-08-2020 12:26]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glaanie

Glaanie

Raven schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:25:
@Glaanie Zou die max aantal in NAS toegevoegd kunnen worden aan de menu's naast "toon:"? Om sorteren mogelijk te maken :)

En bedankt voor het filter :D
Ah, die was ik nog vergeten. Done :)

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Glaanie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:53:
[...]

Ah, die was ik nog vergeten. Done :)
Dank je :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Ik ben blij dat dit filter er nu is. Echter bij de Exos en vergelijkbare schijven staat er op de productpagina geen limiet. Ik meende mij te herinneren dat er juist expliciet geen limiet stond, maar daar heb ik mij kennelijk in vergist.

Is het geen idee om dan het veld leeg te laten en dan een wel/niet mogelijkheid aan het filter toe te voegen?
Op die manier kan je dan het bereik van 1-ondergrens zetten en met de niet optie dan alle irrelevante schijven filteren.

Mocht dat niet kunnen, dan mag het wel zo blijven. In dat geval moet ik gewoon onthouden welke schijven in mijn zoekbereik niet kunnen en die dan mentaal uitsluiten. (wel weer extra werk, maar desalniettemin makkelijker gemaakt door het filter)

In ieder geval bedankt dat jullie dit wel hebben opgepakt!

© ocf81 1981-infinity

• Glaanie

Glaanie

ocf81 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:18:
@Glaanie Ik ben blij dat dit filter er nu is. Echter bij de Exos en vergelijkbare schijven staat er op de productpagina geen limiet. Ik meende mij te herinneren dat er juist expliciet geen limiet stond, maar daar heb ik mij kennelijk in vergist.
Het probleem is vooral dat we er niet zomaar vanuit kunnen gaan dat ze geen limiet hebben. Ook al kan je dat wel aannemen op basis van prijs en overige specs. Dus tenzij je ergens in een tabel of whitepaper of iets anders officieels kan aanwijzen dat er geen limiet is, laat ik het zo staan.
Is het geen idee om dan het veld leeg te laten en dan een wel/niet mogelijkheid aan het filter toe te voegen?
Op die manier kan je dan het bereik van 1-ondergrens zetten en met de niet optie dan alle irrelevante schijven filteren.
Bedoel je hier "Wel geschikt voor nas, geen idee van een limiet" oid?

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Glaanie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Het probleem is vooral dat we er niet zomaar vanuit kunnen gaan dat ze geen limiet hebben. Ook al kan je dat wel aannemen op basis van prijs en overige specs. Dus tenzij je ergens in een tabel of whitepaper of iets anders officieels kan aanwijzen dat er geen limiet is, laat ik het zo staan.
Mijn gedachte was meer van: "als het niet genoemd wordt dan is het niet van toepassing". Juist bij de minder high-end schijven wordt het expliciet genoemd dat die beperking erop zit, terwijl voor bijv. de Toshiba MG07ACA, de WD DC HC en de Seagate Exos series er met geen woord gerept wordt over beperkingen.
Glaanie schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Bedoel je hier "Wel geschikt voor nas, geen idee van een limiet" oid?
In het verlengde van: "als het niet genoemd wordt dan is het niet van toepassing" zou je dus bij het ontbreken van een beperking "-" verwachten en dan kan je middels de inverse schijven die wel een beperking hebben uitfilteren. Ik bedenk me nu dat als het bereik ook op 2-limiet kan worden gezet je met de huidige opzet i.c.m. een wel/niet schuif min of meer hetzelfde kan bereiken, met de (tijdelijke) aanname dat 1 dan geen beperking is. (dat filtert in ieder geval de bekende non-qualifiers eruit)

Overigens heb ik nu de pagina gevonden voor de unlimited statement van Exos: https://www.seagate.com/internal-hard-drives/hdd/ironwolf/ (onderaan, in de vergelijking met Ironwolf)

[Voor 5% gewijzigd door ocf81 op 28-08-2020 14:28]

© ocf81 1981-infinity

• Glaanie

Glaanie

@ocf81 Ik denk dat ik je begrijp :) Ik wilde het volgende voorstellen:
• Bij niet ingevuld automatisch 1 invullen weglaten. Zoals je zegt, indien onbekend, laat maar leeg. Degenen zonder limiet zoals je hebt gevonden bij de Exos krijgen alsnog 99 stuks ingevuld, wat in het filter vertaalt naar Onbeperkt;
• Bij Eigenschappen HDD een extra vinkje voor "Geschikt voor NAS".

Verder wilde ik dan een nieuwe filtergroep aanmaken, genaamd "NAS eigenschappen" oid (zoals nu Max aantal in NAS onder de groep Technische eigenschappen staat). Daaronder wilde ik dan het max aantal verplaatsen en een filter met die weer kijkt naar het vinkje genaamd bij het tweede punt. Indien aangevinkt is het Ja, zo niet is het Nee. Zo zou de filtergroep eruit moeten zien:

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Ik kan even niet helemaal voor de geest halen hoe die twee filters dan samenwerken. Als ik schijven zonder beperking wil vinden, wat doe ik dan in jouw voorstel?

[Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 28-08-2020 15:21]

© ocf81 1981-infinity

• Glaanie

Glaanie

ocf81 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:20:
@Glaanie Ik kan even niet helemaal voor de geest halen hoe die twee filters dan samenwerken. Als ik schijven zonder beperking wil vinden, wat doe ik dan in jouw voorstel?
Schijven waarvan wij zeker weten dat die geen beperking hebben (dus de Exos die je had gevonden), staan in de slider onder "Max aantal in NAS" op Onbeperkt, hiervoor moet je het linker bolletje van de slider helemaal naar rechts schuiven: https://tweakers.net/inte...QuSFrJ0lJJRyk3sQLCrK2tBQA (let op, vanwege caching verschijnen niet altijd de juiste resultaten, dit trekt zich vanzelf recht in het komende half uur denk ik. Dit komt omdat ik een virtuele specificatie heb gemaakt waar nog een extra "berekening" wordt toegepast)

Het andere filter, wat ik nog wil aanmaken, werkt in feite dubbelop tov het hierboven genoemde filter, maar is juist bedoeld voor "Geschikt voor NAS, we hebben alleen geen idee hoeveel het maximum is", is wat dat betreft dus een aanvulling.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
@Glaanie Ja, dat zou voor mij wel een geschikte oplossing zijn.

Nogmaals bedankt dat jullie dit hebben opgepakt. Dat kan ik erg waarderen

© ocf81 1981-infinity

• Glaanie

Glaanie

@ocf81 en @Raven De nieuwe en verbeterde filters staan live!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True