Hallo tweakers,
Ik sta op het punt om een nieuwe PC te laten assembleren. Ik heb zelf weinig hardware kennis en ben niet bepaald handig dus was ik van plan om het door Azerty te laten doen. Ik was eerst van plan het door Alternate te laten doen maar ik zie niet al te beste reviews voorbij komen van deze partij dus lijkt Azerty mij beter (Heeft iemand toevallig ervaring met Azerty? Of een aanbeveling voor een andere partij?).
Ik heb een lijstje samengesteld van componenten die mij, met mijn gelimiteerde kennis, goed lijken. Mijn vraag is nu of deze goed zijn, welke ik beter kan vervangen en of de componenten gaan passen en compatible zijn met elkaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming op high/ultra settings op 1440p 144Hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief assemblage/monitor € ~2300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, muis, toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn lijstje is als volgt:
Hier komt nog € 125,- bij voor assemblage/installatie van Azerty.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijk vind ik dat de PC upgradebaar is in de toekomst (voor zover dat te zeggen is) en deze games de komende jaren nog op hoge settings kan blijven draaien. Van wat ik heb begrepen is mijn gekozen moederbord, de X570, ook met de volgende generatie AMD processors compatible?
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst als nieuwe games niet meer goed genoeg draaien op de PC
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van deze setup? Ik heb niet al te veel kennis op het gebied van hardware. Passen deze componenten bij elkaar of kan ik beter andere kiezen?
Ik heb specifiek een vraag over de voeding, de 850W lijkt me wat aan de hoge kant als ik vergelijkbare builds zie. Kan dit minder of kan ik beter deze ruimte houden voor als ik bv wel ga overclocken?
Daarnaast heb ik hier gekozen voor een AMD moederbord/processor. Is dit de juiste keuze of kan ik toch beter Intel doen? Vergelijkbare Intel processors lijken namelijk een stuk duurder.
Ook las ik op een andere thread dat binnenkort de B550 uitkomt voor AMD processors, maar na even gegoogeld te hebben lijkt deze niet echt beter dan de X570, zie ik iets over het hoofd?
Ik hoor graag jullie input over de build en mijn talloze vragen
Ik sta op het punt om een nieuwe PC te laten assembleren. Ik heb zelf weinig hardware kennis en ben niet bepaald handig dus was ik van plan om het door Azerty te laten doen. Ik was eerst van plan het door Alternate te laten doen maar ik zie niet al te beste reviews voorbij komen van deze partij dus lijkt Azerty mij beter (Heeft iemand toevallig ervaring met Azerty? Of een aanbeveling voor een andere partij?).
Ik heb een lijstje samengesteld van componenten die mij, met mijn gelimiteerde kennis, goed lijken. Mijn vraag is nu of deze goed zijn, welke ik beter kan vervangen en of de componenten gaan passen en compatible zijn met elkaar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming op high/ultra settings op 1440p 144Hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief assemblage/monitor € ~2300,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, muis, toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn lijstje is als volgt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 819,90 | € 819,90 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 88,81 | € 88,81 |
1 | Behuizingen | Corsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart | € 77,- | € 77,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,95 | € 105,95 |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | € 153,90 | € 153,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 178,90 | € 178,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Zwart | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 181,- | € 181,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.240,25 |
Hier komt nog € 125,- bij voor assemblage/installatie van Azerty.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijk vind ik dat de PC upgradebaar is in de toekomst (voor zover dat te zeggen is) en deze games de komende jaren nog op hoge settings kan blijven draaien. Van wat ik heb begrepen is mijn gekozen moederbord, de X570, ook met de volgende generatie AMD processors compatible?
Ga je overklokken?
Mogelijk in de toekomst als nieuwe games niet meer goed genoeg draaien op de PC
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van deze setup? Ik heb niet al te veel kennis op het gebied van hardware. Passen deze componenten bij elkaar of kan ik beter andere kiezen?
Ik heb specifiek een vraag over de voeding, de 850W lijkt me wat aan de hoge kant als ik vergelijkbare builds zie. Kan dit minder of kan ik beter deze ruimte houden voor als ik bv wel ga overclocken?
Daarnaast heb ik hier gekozen voor een AMD moederbord/processor. Is dit de juiste keuze of kan ik toch beter Intel doen? Vergelijkbare Intel processors lijken namelijk een stuk duurder.
Ook las ik op een andere thread dat binnenkort de B550 uitkomt voor AMD processors, maar na even gegoogeld te hebben lijkt deze niet echt beter dan de X570, zie ik iets over het hoofd?
Ik hoor graag jullie input over de build en mijn talloze vragen