Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05 16:09

i_r_

Originele G

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb deze set up besteld: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwPYOyfeyLF7ntrY1hyI1sKqsHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ebfdIDyNZcNfjFcsonvRjtW.png?f=fotoalbum_large

Het eerste wat ik gedaan heb is de BIOS updaten naar versie 3.70 zodat mijn Ryzen 3100 supported is.
Zie ook : https://www.asrock.com/mb...0B450%20Gaming-ITXac/#CPU

Vervolgens heb ik de Ryzen 3100 geplaatst het enige wat ik dan krijg is 5 korte beeps.

Wat heb ik al geprobeerd?

1. BIOS opnieuw geflashed dus 2x
2. Meerdere keren CMOS gecleard
3. BIOS gereset via de GUI 2x
4. Getest met verschillende soorten geheugen met 1 of 2 plankjes het maakt niet uit
5. Getest met andere voeding
6. Getest met 1 CPU voeding aangesloten i.pv. 2
7. Getest met andere cooler

!! Het moederbord werkt wel met de oude AMD Athlon 200GE.

Ik heb eerlijk gezegd geen ideeen meer, hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-05 17:03
Heb je wel een GPU geplaatst? Deze CPU heeft geen integrated graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Inderdaad. Welke videokaart? Is verplicht bij non-G chips

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-05 16:09

i_r_

Originele G

Topicstarter
Phaeston schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:14:
Heb je wel een GPU geplaatst? Deze CPU heeft geen integrated graphics.
Bedankt, stomme fout.
Ik heb de boel draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:05
Staat duidelijk op het zegel van de verpakking van de cpu dat een videokaart vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-04-2024
Hoi, ik sta op het punt een nieuw systeem te bouwen, ook met de ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac gecombineerde met een ryzen 3600. Dat ik een bios update moet doen is duidelijk (al heb ik ook hier en daar gelezen van gebruikers dat het out of the box werkte, maar daar reken ik maar niet op), maar het is me niet helemaal duidelijk of ik om de update te doen een andere, oudere, AMD processor nodig heb om tijdelijk in te prikken. Misschien kan iemand dat voor me ophelderen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:17
Knobby schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:34:
Hoi, ik sta op het punt een nieuw systeem te bouwen, ook met de ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac gecombineerde met een ryzen 3600. Dat ik een bios update moet doen is duidelijk (al heb ik ook hier en daar gelezen van gebruikers dat het out of the box werkte, maar daar reken ik maar niet op), maar het is me niet helemaal duidelijk of ik om de update te doen een andere, oudere, AMD processor nodig heb om tijdelijk in te prikken. Misschien kan iemand dat voor me ophelderen. Bedankt!
Als er een sticker op de doos zit met "AMD Ryzen 3000 ready" of zoiets, is ie out-of-the-box geschikt. Alle borden, die wij nu binnen krijgen zit die sticker op.
Pagina: 1