Toon posts:

Netwerken met m'n flaptop werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat gisteren weer ff te revolten over netwerk met 2 gewone computers en 1 laptop maar elke keer viel er iemand uit naar windows :( zonder fout melding of iets :r . Zodra ik ging revolten zonder de laptop maar met 3 gewone computer ging alles perfect :? .

Het is niet alleen in Revolt maar ook in andere spellen zoals : Red Alert, Counter-Strike, Start-Craft.

De computer lopen allemaal op 10Mbps Half-Duplex dus ook de laptop. Ip adressen staan goed namelijk :

192.168.0.1 voor comp 1
192.168.0.2 voor comp 2
192.168.0.4 voor laptop
192.168.0.5 voor comp 3
En subnet mask allemaal op 255.255.255.0

En nogmaals zodra de laptop niet meedoet gaat alles goed :? En het verschilt waarneer het gebeurt dus soms naar 30 sec en soms na 5 min. En het verschilt per x welke computer wegvalt naar windows. :? :? :?

Verwijderd

Wat voor netwerkkaart zit er in de laptop?

Verwijderd

waar is 192.168.0.3???
:7

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 11:26 schreef herpe025 het volgende:
waar is 192.168.0.3???
:7
da heeft hier nix mee te maken, toch :?

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Nee, maar de vraag is waarom hij die heeft overgeslagen :)

Verwijderd

Misschien is er wel een computer pas uit zijn domein gehaald of zo, maarja. Het gaat hier om het oplossen van het probleem... ;)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:29 schreef keepitcool het volgende:
da heeft hier nix mee te maken, toch :?
Klopt.
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:36 schreef NeverSeen het volgende:
Nee, maar de vraag is waarom hij die heeft overgeslagen :)
Los je daar zijn probleem mee op dan :+

=[ontopic]=

Welke protocollen heb je geinstalleerd op de computers en welke OS-en draai je? Wat voor netwerkkaartjes heb je en wat voor netwerk?

Ik weet dag bijv. starcraft (en zo vast ook wel een aantal andere spellen) in ieder geval het IPX/SPX protocol nodig heeft, maar als je kan spelen heb je die wel geinstalleerd gok ik.

Als je dan terugvalt naar windows, kunnen de computers elkaar dan nog allemaal pingen? Kun je evt. weer een nieuwe game beginnen? Of moet er worden gereboot? En gaat het alleen met gamen fout (kan je dus wel filesharen)?

Kortom, meer info please ;)

Verwijderd

Topicstarter
In de laptop zit een 10/100mbps netwerkkaart van Intel. In Comp 1 zit een 3Com TX 10/100mbps. In Comp 3 zit een Realtek 10mbps. Alle kaarten zijn pci. Alleen comp. 3 valt nooit terug naar windows de andere wel.

Het maakt niet uit wie de server is. Alle systemen draaien op Win98. Ik heb het netwerk op 10mbps Half-Duplex. Ik kan nog wel pingen al valt er een comp weg en dus ook file overpompen.

Ik heb IPX en TCP-IP Protocol geinstalleerd van Microsoft.

192.168.0.3 gebruikt een andere 4e oudere computer dus...(die ik weinig gebruik) Maar het maakt niet uit als ik hem daar op zet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand ids :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeert die laptop te sync'en of iets anders te doen op dat moment?
je zou eens kunnen proberen om op de .0.3 een netwerkmonitor te laten lopen, om te zien wat er op je netwerk gebeurt.

Het kan heel misschien wel iets te maken hebben met een browsemaster conflict.

Als je bij win98 file en printersharing aan hebt staan kun je daar bij de eigenschappen bepalen wie de 'baas' is:
Afbeeldingslocatie: http://backslash.yi.org/zooi/browsemaster.gif

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:27

Hoicks

Techno!

Ik neem aan dat je alles via een hub hebt lopen? Als je een 5 poorts hub gebruikt dan kan het zijn dat bijv. poort 4 en 5 gedeeld zijn.

edit: dat er twee computers op een gedeelde poort zitten dus

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel ff klooien met de netwerk kabeltjes. Ff wat verwisselen en zo. Misschien helpt het :? :? :?
Pagina: 1