Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silenoz
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13-04 09:52
Ik heb deze week een nieuwe pc in elkaar gezet

Hierin is 32gb DDR4 geplaatst.

https://tweakers.net/pric...istix-bl2k8g36c16u4r.html

Als ik nu op de website van de fabrikant kijk staat daar dat het geheugen niet ondersteunt wordt.

Ik heb nu 4x8gb alleen de 4x8gb elite versie word ondersteund en anders ga je naar 2x16gb.

Waarom zou ram niet door je moederboard worden ondersteund? is DDR4 niet DDR4? het is geen ecc geheugen oid.

Ik heb het geinstalleerd en het werkt wel maar word onstabiel als ik het op de hogere snelheid laat werken.
Het draait nu standaard op 2600mt/s en volgens de fabriekant is het 3600mt/s geheugen.

[Voor 12% gewijzigd door silenoz op 29-05-2020 16:17. Reden: was niet compleet]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:51
Het ligt aan de controller op het geheugen dat het verschil maakt.
Vaak als een bepaalde range geheugen ondersteund wordt, werkt de rest ook prima.

De fabrikant vermeld alleen geheugen waarvan ze zeker weten dat het volledig en optimaal werkt. Ander geheugen kan ook werken, wellicht ook optimaal. Maar daar geeft de fabrikant dan geen garantie op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

silenoz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:15:
Ik heb deze week een nieuwe pc in elkaar gezet

Hierin is 32gb DDR4 geplaatst.

https://tweakers.net/pric...istix-bl2k8g36c16u4r.html

Als ik nu op de website van de fabrikant kijk staat daar dat het geheugen niet ondersteunt wordt.

Ik heb nu 4x8gb alleen de 4x8gb elite versie word ondersteund en anders ga je naar 2x16gb.

Waarom zou ram niet door je moederboard worden ondersteund? is DDR4 niet DDR4? het is geen ecc geheugen oid.

Ik heb het geinstalleerd en het werkt wel maar word onstabiel als ik het op de hogere snelheid laat werken.
Het draait nu standaard op 2600mt/s en volgens de fabriekant is het 3600mt/s geheugen.
wat is de rest van je systeem ?
je moet sowieso de clockspeed zelf aanpassen, het is niet klik en go.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• silenoz
De rest van het systeem is:

https://tweakers.net/pric...-ryzen-7-3700x-boxed.html
pricewatch: Gigabyte X570 Aorus PRO

En verder een asus strix 1080ti voeding weet ik niet uit mijn hoofd. Hij is 700watt met 80+gold.

Ik weet dat het niet click and go is. Dit heb ik helaas bij mijn oude pc meegemaakt 2400mhz hyperX ddr3 werd niet ondersteund, max 1600 😓

Ik heb het werkgeheugen in de bios op 3600 1.35v met de timings die opgegeven zijn door crucial. Het systeem draait zeer ontstabiel met deze settings en loopt regelmatig vast. Ik was aan het zoeken naar wat de oorzaak hiervan was en kwam toen op de website van curcial terecht met de uitkomst dat mijn moederboard niet compatible is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brid
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik neem aan dat je het xmp hebt ingeschakeld en niet met de SPD settings 3600 MHz probeert te bereiken

QVL is op zich belangrijk, spd bevat zeg maar alleen de belangrijkste waardes en de rest wordt zeg maar gegokt door het moederbord (Memory Training), als deze op de QVL staat houd het in dat hij die waardes goed kan bepalen.

En alles boven de 3200GHz met x570 en Zen2, is niet gegarandeerd, meestal werkt het wel en soms heb je pech

Je zou eventueel de timings omhoog kunnen gooien naar 18-22-22-42

[Voor 21% gewijzigd door brid op 29-05-2020 18:23]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrSmith
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:53

DrSmith

is terug bij af

En wat is het voltage wat je hebt ingesteld voor je RAM?
Mijn RAM had wel een handmatige setting naar 1.38V nodig om stabiel op 3.600MT/s te zijn.

Counting the cost in money only, strikes me as funny don't you know

• silenoz
Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik had alles inderdaad handmatig ingesteld. Nu zag ik dat er een xmp profile was voor 3600mhz die heb ik aangezet en de computer draait stabiel 😁

Voltage staat nu inderdaad op 1.38v timings 16 18 18 34 en de snelheid op 3600mhz

[Voor 18% gewijzigd door silenoz op 30-05-2020 15:25]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True