Toon posts:

Lamp vervangen in overkapping, waar kan ik deze kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Wij hebben in onze tuin een overkapping staan die de vorige bewoners er in hebben laten zetten. Hier zit ingebouwde LED verlichting in. 1 van die lampjes is al een tijd kapot. Deze heb ik er (met wat moeite) uitgekregen. Nu bestaat het lampje uit twee delen: het hele frame, waar het lampje inzit en het lampje zelf die gesoldeerd is op de achterkant van het frame (die draai je met de schroefdraad in het frame).

Nu vraag ik me af waar ik het lampje (of eventueel het complete frame met lampje) kan kopen. Iemand enig idee?

De overkapping:

En het lampje met frame:

Het lampje zelf:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:42

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Aan de vorige bewoners vragen waar ze de overkapping gekocht hebben en bij de winkel navragen? Heb je al nagemeten of er spanning op de draden komt? Misschien is het een losse connector elders die hem niet laat werken. Bij LED overlijden de drivers meestal, de lichtbronnen gebeurt weinig mee. Je zou nog eens met een 12V bron kunnen testen of je de lamp aan de gang krijgt, maar let op de minimale last die veel 12V trafo's nog nodig hebben.

[Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 29-05-2020 14:27]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:19:
Aan de vorige bewoners vragen waar ze de overkapping gekocht hebben en bij de winkel navragen? Heb je al nagemeten over spanning op de draden komt? Misschien is het een losse connector elders die hem niet laat werken. Bij LED overlijden de drivers meestal, de lichtbronnen gebeurt weinig mee.

Tikje AZ >>> MME
Bedankt voor je reactie. Ik heb helaas niets waarmee ik kan doormeten. Of is zo'n schroevendraaier waarin een lampje zit ook voldoende?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:10
miicker schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb helaas niets waarmee ik kan doormeten. Of is zo'n schroevendraaier waarin een lampje zit ook voldoende?
Nee, die schroevendraaier geeft alleen aan of er spanning op staat. Je hebt een multimeter nodig.

Edit: Als je alleen wilt weten of er spanning op staat dan is de schroevendraaier idd voldoende. Wil je weten hoeveel volt het lampje op draait dan heb je een multimeter nodig.

[Voor 20% gewijzigd door Troubled op 29-05-2020 14:25]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wissel eens die lampje om met een andere en kijk of het probleem meeverhuist. Dan weet je of het idd een kapot LED-je is of een brakke connectie ergens :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:20
Als je de foto van de voorkant als zoekopdracht in de aliexpress app zet krijg je tientallen spotjes die er exact op lijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Atlas schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:24:
Wissel eens die lampje om met een andere en kijk of het probleem meeverhuist. Dan weet je of het idd een kapot LED-je is of een brakke connectie ergens :)
Thanks voor de tip. Net even gekeken en een andere lamp werkt wel op die plek, het is dus niet de connector. Heb de oude bewoners even benaderd en weet nu waar ze hem vandaan hebben. Ben meteen even naar die zaak toe gegaan. Ze hebben die lampjes niet liggen en hij wist niet wat het zou kosten. Maar hij ging het bij anderen navragen en zou het me laten weten. Ben benieuwd hoe duur zo'n lampje zal zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lijkt op dit type: https://www.zonwering-ond...e-xte-led-inbouwspot-rock
Staat er totaal geen markering op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Nee er staat niets op helaas. Heb nog 2 anderen er uit gehaald, ook daar staat niets op...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:24:
[...]

Nee er staat niets op helaas. Heb nog 2 anderen er uit gehaald, ook daar staat niets op...
Kan je van dat kapotte lampje de printplaat losmaken? Misschien staat er wat op de andere kant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Sealnova schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:28:
[...]

Kan je van dat kapotte lampje de printplaat losmaken? Misschien staat er wat op de andere kant.
Zojuist gedaan. Helaas niets anders dan plaksel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40
miicker schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Zojuist gedaan. Helaas niets anders dan plaksel.
[Afbeelding]
Dat "plaksel" is koelpasta om het led board koel te houden

Ik weet niet of je handig bent met een soldeerbout, of hier iemand voor weet, maar het gaat om een star led board, zie ook

https://www.allekabels.nl...X8WgTZukkTyRoCZIUQAvD_BwE

Zou je even naar de kleur temperatuur moeten kijken wat een beetje op de andere lijkt, en dan er in solderen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Thanks! Lijkt er heel erg, alleen ben ik bang dat het wel wat ander licht is doordat deze maar 1 LED heeft en die ik nu heb 4.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zo op het eerste gezicht ziet het eruit als een standaard meubel inbouwspot. Loop anders eens bij een keukenboer naar binnen, die doen veel met zulke spotjes onder en in de kastjes.

Met een beetje doorzoeken op Ali kun je wel een lamp vinden met 4 leds als je daar waarde aan hecht. Je kan het ook gewoon eerst met deze proberen wellicht valt het niet eens op.

Oh en koop een multimeter, voor 2 tientjes heb je een superhandig ding wat vaker in huis van pas kan komen dan je denkt!

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee