Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nu voor X570 gaan? Of wachten of B550 moederborden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mo-Fantasy
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22-11-2020
Dag medetweakers!

Ik ben eindelijk toe aan een upgrade. En na flinke wat reviews en info filmpjes ben ik er nogsteeds niet uit wat nou verstandig is. Ik wil naar een Ryzen 5/7 toe. 3600/3700 series. Dit omdat ik stream en game en daarnaast nog andere apps draai. Echter twijvel ik of ik alles uit een X570 ga halen (geen plannen voor OCen oid). Nu begrijp ik dat er een B550 chipset uit is. Ik vraag mij af of deze niet beter bij mijn gebruik zou passen? Of is de X570 chipset toch echt beter zonder OC praktijken puur vanwege PCI gen4 of een ander voordeel?

Ik zoek een?
Upgrade voor mijn pc. Ik wil naar een AMD Ryzen 5/6 3600/3700 series. Hiervoor moet ik een moederbord hebben. Maar ik twijvel tussen X570 chipset met PCI gen4 of wachten op de B550 modellen? flinke twijvels, dus graag advies :)

Wat is je budget?
ongeveer €400/500 voor mobo + cpu + ram

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur aan merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het systeem gebruiken om te gamen en tegelijk streamen. Dus ja, vollop multitasken ermee..

Alvast mijn dank voor iedereen die meedenkt!

M.v.g.

Mo

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-06 15:04
Welk voordeel denk je te hebben van PCI gen4? Ik zou gewoon een degelijk B450 moederbord kopen als je nu graag wil upgraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:10
de ryzen 3600 werkt ook prima op een b450 moederbord? Of heb je specifieke features van de nieuwe chipsets echt nodig?

Ik denk dat een combinatie zoals in de best buy guide van maart nog een hele geschikte is:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020

[Voor 74% gewijzigd door NESFreak op 29-05-2020 11:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
En hoe ziet je huidige systeem eruit en je wensen? Afhankelijk daarvan moet je wellicht meer of iets anders upgraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18-06 15:18
Wat NESFreak zegt.
Gewoon voor b450 gaan.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mo-Fantasy
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22-11-2020
Allereerst bedankt allemaal voor het meedenken.

De reden waarom ik de B450 af heb laten vallen is omdat ik een systeem wil die ik de komende 3-4 jaar qua mainboard/cpu niet hoef te upgraden. Daarnaast begreep ik dat de B450 wel werkt met 3rd gen maar pas na een BIOS update. Dus die moeite dacht ik te besparen voor mezelf.

Toepassingen die ik altijd gebruik zijn als volgt:

Browser(2-3 tabs in chrome, inclusief youtube), Streamlabs OBS, 3d app(high end games), Discord en wat achtergrond apps als steam/DS4windows.

Op dit moment heb ik een i5 7400 op een Asus B250M-A moederbord met simpele 8gb ddr4 value ram en een GTX1060 6gb. 2tb HDD en 1tb aan SATA600 SSD's.

Bedoeling is dut futureproof te zijn qua cpu/mobo/ram. SSD's wil ik op een ander moment vervangen met m.2's.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Mo-Fantasy schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:12:
Allereerst bedankt allemaal voor het meedenken.

De reden waarom ik de B450 af heb laten vallen is omdat ik een systeem wil die ik de komende 3-4 jaar qua mainboard/cpu niet hoef te upgraden. Daarnaast begreep ik dat de B450 wel werkt met 3rd gen maar pas na een BIOS update. Dus die moeite dacht ik te besparen voor mezelf.
Tenzij je zoals hierboven al aangegeven, specifieke features nodig hebt van de nieuwste generatie moederborden, biedt het B450 platform alle recente zaken (behalve PCI-e 4). Voorlopig zitten videokaarten nog niet eens aan de limiet van PCI-e 3 dus kom je niks te kort. Gevoelsmatig ben je bang dat je zaken gaat mislopen, maar technisch gezien loop je niet tegen restricties aan.

Wat betreft die BIOS update, de moederborden met MAX in de naam zijn sowieso uit de doos compatibel. De meeste andere borden inmiddels ook, omdat de exemplaren met een oud BIOS uit de stock van de winkel verdwijnen door verkoop.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True