Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spotify geeft via PS4 geen surround sound

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvgrunsven
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 29-05-2020
Mijn vraag
Als ik via mijn PS4 Spotify afspeel, gaat het niet via mijn surround sound set (Harman Kardon AVR 160).
Hoe kan ik zorgen dat Spotify via de PS4 wel via de surround sound set gaat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Harman Kardon AVR 160 met 5 boxen en 1 subwoofer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ander geluid, zoals Netflix en games, gaan wel via het surround sound. Via de aux gaat Spotify wel op surround sound, als ik het via mijn telefoon doe.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
In het hoofdmenu op je receiver kiezen voor SURROUND SELECT, als je hier kiest voor Stereo kan je als het goed is ook kiezen voor 5 KAN STEREO. Dan stuurt ie het stereosignaal niet enkel over de L en R speaker maar ook over de andere speakers.

Zie ook pagina 29 van de handleiding:
https://media.kieskeurig....f58/ea856a91f581/orig.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-06 07:41
Als de bron stereo is dan zal een receiver ook stereo afspelen (of je moet kiezen voor 5ch stereo of pro logic ofzo). Zal inderdaad wel gewoon een instelling zijn. Of bedoel je dat je helemaal geen geluid via je receiver hebt, maar via de tv bijvoorbeeld?

Verder beetje offtopic dit, maar ik vind de geluidskwaliteit van Spotify via de PS4 vele malen minder dan wanneer ik Spotify afspeel via mijn htpc (daarop hoor ik eigenlijk geen verschil tussen Spotify premium en Tidal Hifi). Het lijkt wel alsof de PS4 toch een soort compressie toepast, het klinkt erg 'vlak'. Herkent iemand dit ?

[Voor 7% gewijzigd door werkenslaap op 29-05-2020 22:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 114% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:17]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True