Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Programmeerbare GPS watch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aanuitknopje
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-11 17:00
Voor mijn zoontje ben ik op zoek naar een betrouwbare (4G) GPS watch.
Helaas zijn er een hoop onveilige horloges in omloop, en diegenen die wél een veilig platform bieden vragen hoge aanschaf/abonnementskosten.

Weet iemand of er ook zelf programmeerbare GPS watches verkrijgbaar zijn, waar ik gescript om de paar minuten de locatie in een eigen MySQL DB of via een MQTT broker naar mijn HASSIO kan wegschrijven?

Mijn eigen Google zoektocht heeft helaas weinig opgeleverd.

Graag geen discussie over of je je kind wel zou willen/moeten tracken.

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-11 16:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Qua programmeerbare horloges is er tegenwoordig een redelijk aanbod van smartwatches en bouwpakketjes voor smartwatches op basis van de ESP32 en ESP8266. Echter, ik ken ze niet in een variant waar ook meteen GPS bij zit, dus ik denk dat je dan toch uitkomt op zelf bouwen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:08
Aan vaste kosten ga je sowieso niet ontkomen, dan wel voor een simkaart met databundel dan wel voor een IoT-netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik moet mijzelf er nog in verdiepen, maar traccar kan misschien wat zijn. Je kan voor wat ik tot nu toe begrijp je eigen devices configureren en een eigen server draaien waar deze data heen word gepushed.

https://www.traccar.org/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 27-11 08:39

4POX

Everybody is wired

frickY schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 09:34:
Aan vaste kosten ga je sowieso niet ontkomen, dan wel voor een simkaart met databundel dan wel voor een IoT-netwerk.
Ik denk dat de TS eerder bedoelt een service die de data verwerkt. Een tracker heeft aan 50MB per maand voldoende. Maar veel van die apparaten gebruiken een Chineze website. Sommige Chinese tracker kan je met een SMS configueren naar een ander IP. Je kan dan een tracker bedrijf in Europa kiezen of een opensource tracker website.

AKA Rinkel weblog

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True