Beste allen,
Ik heb in september 2016 een PC samengesteld, en deze is na bijna 4 jaar toch toe aan een upgrade.
Destijds was de setup als volgt:
Behuizing
Fractal Design Define R5
Processor
Intel Core i5 6600 / 3,30GHz
Moederbord
MSI H110M PRO-VD
Geheugen
Crucial 8GB 2133MHz DDR4 (2x 4GB)
Voeding
650W Corsair VS650
Opslag #1
Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
Opslag #2
Seagate Barracuda 1 TB
Videokaart
Nvidia GeForce GTX 970 (4 GB)
Koeling
Cooler Master Hyper 212X
Monitor
BenQ GL2460HM
Voor de upgrades had ik het volgende in gedachten:
Geheugen
G.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB (2x 16 GB)
Opslag #3
Crucial BX500 1TB SSD
Videokaart
PowerColor AMD Radeon RX 5700 Red Dragon 8 GB GDDR6
Monitor
AOC CQ32G1
Redenering voor de keuzes is als volgt:
Ik game graag, en merkte dat de nieuwste games niet echt soepel meer liepen.
1. de 2x4GB RAM is erg outdated en voor het future-proof maken wil ik 2x16GB.
2. Mijn SSD van 250GB en harde schijf van 1 TB raken vol, en ik heb nu de meeste games al op de harde schijf staan. Voor het snel laten draaien wil ik alle games op een SSD.
3. Met de upgrade wil ik graag van HD naar 1440p gaan, hierbij hoort een videokaart die dat goed moet kunnen ondersteunen.
4. een videokaart die 1440p aankan is natuurlijk nutteloos als er geen scherm bij zit die al het moois kan laten zien. Ik wou eerst voor een 27inch plat scherm gaan. maar zag een aanbieding waar 31,5 inch en curved €50,- meer kostte.
Mijn vraag:
De kosten van deze upgrades bij elkaar is ongeveer €900 - €1000 euro. Is de keuze om het moederbord en de processor te laten voor wat het is dom? of zijn er redenen waarom die ook moeten worden geüpgrade?
Vervolg vraag:
Ik heb natuurlijk al een klein beetje research gedaan om deze upgrades bij elkaar te vinden en met mijn beperkte kennis van zaken denk ik dat dit allemaal goed samen moet kunnen werken. is dat ook zo?
Alvast heel erg bedankt voor iedere reactie die hierop volgt en excuses als ik dit bericht ergens anders had moeten plaatsen.
Groeten,
Buizerd
Ik heb in september 2016 een PC samengesteld, en deze is na bijna 4 jaar toch toe aan een upgrade.
Destijds was de setup als volgt:
Behuizing
Fractal Design Define R5
Processor
Intel Core i5 6600 / 3,30GHz
Moederbord
MSI H110M PRO-VD
Geheugen
Crucial 8GB 2133MHz DDR4 (2x 4GB)
Voeding
650W Corsair VS650
Opslag #1
Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
Opslag #2
Seagate Barracuda 1 TB
Videokaart
Nvidia GeForce GTX 970 (4 GB)
Koeling
Cooler Master Hyper 212X
Monitor
BenQ GL2460HM
Voor de upgrades had ik het volgende in gedachten:
Geheugen
G.Skill Aegis F4-3000C16D-32GISB (2x 16 GB)
Opslag #3
Crucial BX500 1TB SSD
Videokaart
PowerColor AMD Radeon RX 5700 Red Dragon 8 GB GDDR6
Monitor
AOC CQ32G1
Redenering voor de keuzes is als volgt:
Ik game graag, en merkte dat de nieuwste games niet echt soepel meer liepen.
1. de 2x4GB RAM is erg outdated en voor het future-proof maken wil ik 2x16GB.
2. Mijn SSD van 250GB en harde schijf van 1 TB raken vol, en ik heb nu de meeste games al op de harde schijf staan. Voor het snel laten draaien wil ik alle games op een SSD.
3. Met de upgrade wil ik graag van HD naar 1440p gaan, hierbij hoort een videokaart die dat goed moet kunnen ondersteunen.
4. een videokaart die 1440p aankan is natuurlijk nutteloos als er geen scherm bij zit die al het moois kan laten zien. Ik wou eerst voor een 27inch plat scherm gaan. maar zag een aanbieding waar 31,5 inch en curved €50,- meer kostte.
Mijn vraag:
De kosten van deze upgrades bij elkaar is ongeveer €900 - €1000 euro. Is de keuze om het moederbord en de processor te laten voor wat het is dom? of zijn er redenen waarom die ook moeten worden geüpgrade?
Vervolg vraag:
Ik heb natuurlijk al een klein beetje research gedaan om deze upgrades bij elkaar te vinden en met mijn beperkte kennis van zaken denk ik dat dit allemaal goed samen moet kunnen werken. is dat ook zo?
Alvast heel erg bedankt voor iedere reactie die hierop volgt en excuses als ik dit bericht ergens anders had moeten plaatsen.
Groeten,
Buizerd