Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 7 naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-06 14:13
Ik zal even de situatie even uitleggen...

Op dit moment zijn er bij een praktijk nog Windows 7 clients, zij hebben gevraagd aan mij of ik deze clients kan voorzien van een SSD inclusief Windows 10.
Dat gedeelte is niet echt heel spannend, echter zitten er nog wat haken en ogen aan.

Wat ik eigenlijk wil is; HDD één op één kopieren naar een SSD zonder dat ik alle software opnieuw hoeft te installeren en opnieuw te configureren.
Gaat om specifieke software die geinstalleerd is etc.

Kan dit? Welke applicatie kan ik hiervoor gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Kan je niet nog de upgrade tool gebruiken van Windows 7 naar Windows 10 ? Kost even 1-2 uur per PC maar dan ben je van alle problemen af en de eindgebruikers kunnen dit zelf uitvoeren

https://computertotaal.nl...s-10-nog-steeds-mogelijk/

[Voor 21% gewijzigd door Breezers op 29-05-2020 09:36]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-06 20:23
Je kan producten gebruiken die in de link staan.

https://tweakers.net/exte...RNyUhJRyk3sQLIMjNQqq2tBQA

Let op dat je kijkt of ze een copy functie bezitten ( als goed is hebben meeste dat )
Zelf heb ik de Sharkoon QuickPort Duo Clone USB 3.1 C

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:56
Of je maakt gebruik van clonezilla oid en maakt een exact kopie van de HDD naar de SSD.
Ik weet niet of Windows de instellingen omzet zodat hij niet de SSD gaat defragmenteren e.d. na een clone. Bij installatie op SSD wordt dit automatisch uitgezet namelijk. Maar dat kun je controleren.

Wat @Erazher ook aan geeft zijn handige apparaatjes. Heb zelf ook een Sharkoon (even in het midden welk model).

Ugrade naar W10 zou ik overigens op de SSD doen en niet andersom. Dat scheelt een boel tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jieve
Breezers schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:34:
Kan je niet nog de upgrade tool gebruiken van Windows 7 naar Windows 10 ? Kost even 1-2 uur per PC maar dan ben je van alle problemen af en de eindgebruikers kunnen dit zelf uitvoeren

Thanks, ga ik even doornemen.
Erazher schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:34:

Let op dat je kijkt of ze een copy functie bezitten ( als goed is hebben meeste dat )
Thanks voor de tip!
Arunia schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:38:
Of je maakt gebruik van clonezilla oid en maakt een exact kopie van de HDD naar de SSD.
Ik weet niet of Windows de instellingen omzet zodat hij niet de SSD gaat defragmenteren e.d. na een clone. Bij installatie op SSD wordt dit automatisch uitgezet namelijk. Maar dat kun je controleren.

Wat @Erazher ook aan geeft zijn handige apparaatjes. Heb zelf ook een Sharkoon (even in het midden welk model).

Ugrade naar W10 zou ik overigens op de SSD doen en niet andersom. Dat scheelt een boel tijd.
Dus eerst alles naar de SSD en dan pas naar Windows 10.

Ik ga even de opties bekijken! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Bij de grotere ssd merken (Crucial, Samsung) wordt vaak clone software meegeleverd (als download). Zou idd ook eerst clonen, hdd loskoppelen en dan upgraden. Kun je bij problemen altijd nog terug.

• Jieve
Inmiddels de Sharkoon binnen, echter nergens software te vinden voor Mac OSx.
Iemand ervaring ermee?

Zodra ik de standalone wil gebruiken, gaan de leds naar rood en gebeurd er verder niets...

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:56
@Jieve Dat was wellicht informatie die je had moeten geven.
Maar lijkt me dat het gewoon plug and play is? Ben zelf niet bekend met Mac OS uberhaupt. Maar Windows pakt het zonder problemen.

Welke Sharkoon heb je besteld?

• keur0000
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:51

keur0000

-------- N O N E --------

Jieve schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:38:
Inmiddels de Sharkoon binnen, echter nergens software te vinden voor Mac OSx.
Iemand ervaring ermee?

Zodra ik de standalone wil gebruiken, gaan de leds naar rood en gebeurd er verder niets...
Het overzetten van het Windows systeem doe je op de machine zélf, dit heeft niks met OsX te maken, via clone software. Zo te horen heb je daar totaal geen ervaring mee... probeer een kennis met een windows systeem om ervaring op te doen 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Jieve
Arunia schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:43:
@Jieve Dat was wellicht informatie die je had moeten geven.
Maar lijkt me dat het gewoon plug and play is? Ben zelf niet bekend met Mac OS uberhaupt. Maar Windows pakt het zonder problemen.

Welke Sharkoon heb je besteld?
Heb de Quickport Duo Clone USB 3.1 Type C.
Ik ben inmiddels achter waar het aan ligt, de source SSD lijkt niet helemaal in orde te zijn.
Even een andere SSD gebruiken.

Thanks!

• Jieve
keur0000 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Het overzetten van het Windows systeem doe je op de machine zélf, dit heeft niks met OsX te maken, via clone software. Zo te horen heb je daar totaal geen ervaring mee... probeer een kennis met een windows systeem om ervaring op te doen 😉
Ik zet Windows 7 van HDD naar SSD via Standalone.
Daarna Windows 10 installeren.

• Jieve
Erazher schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:34:

Top ding, alles eerst naar SSD gedaan.
Breezers schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:34:

Daarna via deze tool Windows 10 Pro kunnen installeren.

Thanks voor jullie support!! _/-\o_ _/-\o_

Had nog wel 1 vraag...
HDD is 500GB (overkill), ik wil naar een 250GB SSD. Maar de standalone pakt dat niet, is er een manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen?

[Voor 7% gewijzigd door Jieve op 22-06-2020 22:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Ja, gewoon via clone software, de meesten kunnen partities ook verkleinen (zolang er genoeg ruimte aanwezig is voor de data natuurlijk).

• Jieve
Nielson schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:55:
Ja, gewoon via clone software, de meesten kunnen partities ook verkleinen (zolang er genoeg ruimte aanwezig is voor de data natuurlijk).
Ga ik morgen maar eens proberen! Thanks.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang de harddisk niet meer in gebruik heeft dan op de SSD past kunnen software zoals Acronis TrueImage ($$) of Clonezilla dat voor je regelen. Bij Clonezilla moet je dat via de geavanceerde opties doen, die staat het niet toe bij de standaard guided operatie.

I reject your reality and substitute my own

• Jieve
Gisteren via de standaard software die geleverd wordt bij de Sharkoon het voor elkaar kunnen krijgen.
Thanks toppers!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True