Toon posts:

Gezocht laptop zakelijk multitasken met DisplayPort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjenienn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Zakelijk gebruik maar wel intensief. In de praktijk komt dat neer op 12 open e-mails, 8 werkbladen in excel, YouTube afspelen, internetpagina's open hebben staan. Dus heel veel allemaal tegelijk.

Een MUST is dat er een DisplayPort op zit en een vaste internet ingang. Het betreft een laptop die op 2 schermen aangesloten moet worden waarbij het scherm van de laptop ook gebruikt wordt, 3 schermen in totaal dus. Nu een HP aangeschaft maar deze blijkt dus geen 3 schermen aan te kunnen.

Wat is je budget?
Liefst max 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Incidenteel maar niet vaak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er moest dus een display port op zitten en een internet ingang. USB c en 2x USB gewoon. Een HDMI aansluiting.

Minimaal een i7 processor maar liefst nog een AMD Ryzen 5 of 7 met 16GB werkgeheugen althans, ik denk dat dit nodig is om vloeiend te kunnen werken en toekomstbestendig te kunnen zijn.

We hadden zelf deze MSI Alpha gevonden https://www.coolblue.nl/p...alpha-15-a3ddk-007nl.html wat op zich er in de buurt komt maar omdat we niet nog eens een miskoop willen begaan pols ik toch hier even of er geen betere alternatieven zijn. Het betreft een laptop voor mijn vader en wij kennen het merk MSI nog niet. Altijd HP gebonden geweest maar staat nu toch open voor ook iets anders.

Dank voor het meedenken. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Al eens aan een tweedehans of refurbished Dell Latitude gedacht?
De E74xx serie vind je al rond de 500 euro zoals bv. hier of in de V&A

Vind ik zelf fijne laptops om mee te werken en heeft volgens mij wel alles wat je zoekt.

[Voor 0% gewijzigd door Hold op 29-05-2020 09:28. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom per se DisplayPort?
Met USB-C aansluiting zou je alles kunnen hebben wat je nodig hebt, maar vergroot je je mogelijkheden.

Voor een paar tientjes heb je een USB-C naar Displayport of HDMI en ethernet port. Alles is mogelijk wat dat betreft.

Een laptop met USB-C poort die ook DP ondersteunt zou ook moeten voldoen.

Waarom zo'n harde MUST?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:21

ralpje

Deugpopje

Of ga voor een (HP of ander merk) USB-C dock, waarmee je alle randapparatuur in één keer aansluit (dus meerdere schermen, toetsenbord, muis, voeding, etc.) https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-usb-c-dock

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-03 10:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ralpje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:34:
Of ga voor een (HP of ander merk) USB-C dock, waarmee je alle randapparatuur in één keer aansluit (dus meerdere schermen, toetsenbord, muis, voeding, etc.) https://store.hp.com/us/en/pdp/hp-usb-c-dock
Let er dan wel op dat je een laptop neemt waarmee je dat dock ook daadwerkelijk kan benutten. Als je laptop geen thunderbolt of DP alt-mode ondersteuning op de USB-C aansluiting heeft heb je weinig aan dergelijke docks.

En dat is waarschijnlijk een beetje de uitdaging. Met aan de ene kant eisen voor een topklasse CPU en 16GB ram, maar aan de andere kant een relatief beperkt budget van €1000 kom je al snel op laptops waar op andere vlakken beknibbeld is. Zoals USB features, zoals aantal externe schermen dat kan worden aangestuurd...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjenienn
Die Display Port is een must omdat dat de enige optie is om met 3 schermen te werken zonder een dock. De huidige laptop is bij office centre aangeschaft en zij vertelden ons dat zo. Een los dock zou weer rond de 100 euro gaan kosten. Een vervangende laptop waar alles in zit is dus de oplossing. USB c is niet altijd geschikt om een scherm op aan te sluiten, dat moet een speciale USB c zijn.

1 scherm heeft een VGA + Display port aansluiting
1 scherm heeft HDMI aansluiting

Dit is de huidige apparatuur dus het moet wel werken allemaal op elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Sjenienn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:24:
Een los dock zou weer rond de 100 euro gaan kosten. Een vervangende laptop waar alles in zit is dus de oplossing.
Het zijn allebei valide oplossingen, maar het is denk ik veel makkelijker om een laptop te vinden met geschikte USB-c aansluiting, dan een laptop met HDMI en DisplayPort die gelijktijdig te gebruiken zijn. Dus door de optie van een dock af te schieten beperk je je nogal in je keuzes. Het kan zomaar zijn dat je goedkoper uit bent met een laptop met HDMI + geschikte USB-C + dock, dan een laptop met HDMI+DP.

Ik heb zelf een Dell Latitude 7490, met daaraan een DA300 dock, die is op het moment voor 6 tientjes te koop bij amazon: https://www.amazon.nl/dp/...N=B079Z5CJCJ&linkCode=asn

[Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 29-05-2020 10:40]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjenienn
Dat snap ik niet helemaal..

Dat zou evengoed betekenen dat de huidige laptop wel geschikt is om 3 schermen aan te sluiten? De huidige laptop heeft een HDMI en USB C (gewone dus zonder DP).

Huidige laptop is een i7 met 8gb werkgeheugen (persoonlijk denk ik dat 16 gb werkgeheugen beter zou zijn maar enfin).

Is mijn conclusie juist? Wat is er dan exact nodig om het derde scherm met USB DP aan te kunnen sluiten, is daar een voorbeeld van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjenienn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Sjenienn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:45:
Dat snap ik niet helemaal..

Dat zou evengoed betekenen dat de huidige laptop wel geschikt is om 3 schermen aan te sluiten? De huidige laptop heeft een HDMI en USB C (gewone dus zonder DP).

Huidige laptop is een i7 met 8gb werkgeheugen (persoonlijk denk ik dat 16 gb werkgeheugen beter zou zijn maar enfin).

Is mijn conclusie juist? Wat is er dan exact nodig om het derde scherm met USB DP aan te kunnen sluiten, is daar een voorbeeld van?
Je hebt zoals ik zeg dus een geschikte USB-c poort nodig. Dat betekent dus een USB-c port met thunderbolt ondersteuning of een USB-c port met DP ondersteuning. Thunderbolt poorten zijn doorgaans te herkennen aan een bliksemschicht bij de USB-c poort. USB-c met DP ondersteuning heeft doorgaans een DisplayPort logo'tje naast de USB-c poort staan.
Sjenienn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Deze heeft geen USB c én geen HDMI?
Geen USB-c maar wel HDMI en DisplayPort. De HDMI poort zit op de achterkant. Maar goed, dat is een laptop model uit 2014 van destijds 2000 euro die al lang niet meer te koop is, dus daar heb je alsnog weinig aan.

[Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 29-05-2020 11:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjenienn
De huidige laptop heeft beiden niet, geen USB-c met thunderbolt, noch een USB-c met DP ondersteuning. Dus deze kan niet geschikt gemaakt worden voor 3 schermen?

Is de MSI uit mijn opening niet geschikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
De M6800 van m'n baas heeft twee video kaarten (een intel IGP en een AMD kaart). De Intel kaart doet de VGA poort, de AMD zit aan de DP en HDMI poorten vast. Een bijzondere constructie die je dus niet vaak ziet.
Als je een nieuwer model met usb-c kunt vinden, dan mag je verwachten dat die nieuwprijs ook snel richting 2K EUR gaat.
Met simpelere laptops is de goedkoopste optie een USB naar DP adapter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Sjenienn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:10:
De huidige laptop heeft beiden niet, geen USB-c met thunderbolt, noch een USB-c met DP ondersteuning. Dus deze kan niet geschikt gemaakt worden voor 3 schermen?
Ik zou niet weten hoe.
Is de MSI uit mijn opening niet geschikt?
Die heeft een HDMI en een DisplayPort (mini) aansluiting. Mits die gelijktijdig te gebruiken zijn, met daarbij ook nog het interne scherm actief wel. Maar daar vind ik geen duidelijke informatie over in de specs / handleiding van die laptop. Dus dat zou je even moeten navragen bij de winkel of bij MSI.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee