Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sitecom WL router linken aan Fritzbox 7581 (XS4all)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ntertainme
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-05 09:04
Beste tweakers,

Ik kom er maar niet uit.
Ik heb een Sitecom router en wil deze achter een FritzBox 7581 plaatsen.
Reden: Ik wil de sitecom beneden zetten zodat ik in de tuin ook fatsoenlijke wifi heb.

Probleem: Hoe moet ik de sitecom (of de FB) configureren zodat hij het internet "doorgeeft"? Welke instellingen moet ik aan of uit zetten? Het lijkt mij toch niet zo moeilijk. Alleen werkt het niet. De sitecom wireless kan ik toegang tot verkrijgen, maar ik krijg steeds geen IP adres door, althans hij zegt dat het internet niet verbonden is.

Graag hulp.
Er is vast wel iemand die dit ook heeft of wil.

Grt. Sander

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Bij gebrek aan relevante informatie (en onbekendheid met het procudt) is het goed om eerst deze door te lezen:
[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

Of...in de handleiding kijken hoe je de router (welk model heb je?) als accesspoint kan instellen.

[Voor 22% gewijzigd door lier op 29-05-2020 09:15]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArisB
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 10:39
Wat is het precieze type van de sitecom en hoe heb je deze nu aangesloten?

Ik zou willen aanraden om een Fritz 1750e te gebruiken, deze werkt goed samen met de 7581.
Als je klant bent bij XS4ALL kan je er zelfs eentje gratis krijgen, dacht ik.

[edit]
Ik zie dat ze tegenwoordig een Fritz 2400 aanbieden met korting, maar ze maken nog wel reclame met een gratis repeater bij nieuwe pakketten, wellicht kan je via de klantenservice wat regelen. Als je bij XS4ALL zit natuurlijk.

[Voor 32% gewijzigd door ArisB op 29-05-2020 09:24]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True