Snelle 15” laptop voor werk en soms een spelletje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 12:47
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga deze laptop voornamelijk voor mijn werk gebruiken (kantoorwerk). Ik wil dus niet echt een game-laptop (met gekleurde toetsen enzo) het moet er zakelijk uitzien. Ik heb vaak veel programma’s / schermen open staan (soms wel 50) geheugen moet daarom voldoende zijn. Er komen virtuele machines op die ik ook af en toe nodig heb. (Hyper-V, VMware, Docker). Daarom liefst een grote opslag
Laptop hangt voornamelijk in een docking met twee grote schermen, maar ik neem hem ook mee op reis.

Wat is je budget?
rond de 2500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, en mocht ik hem mee moeten nemen dan is dat vrijwel altijd met de auto. Gewicht en afmeting is dus niet belangrijk.

Heb je nog bepaalde voorkeuren
Hieronder een kort lijstje met mijn voorkeuren:
  • Geheugen: minimal 16GB, maar liefst 32GB
  • Minimaal 1TB opslag
  • IPS (mat) scherm
  • Moet snel zijn (i9?)
  • 15 inch scherm
Ik heb al een filter in tweakers gemaakt:
https://tweakers.net/pric...;1314882;1444852;1559692/
Hier komt de Lenovo Legion 3 keer in voor, maar ik heb geen ervaring met dit merk.

alternatief: de grotere broer van mijn dell XPS13: https://www.dell.com/nl-n...ocs=bn79030,n011p5540emea

Heb je nog bepaalde merkvoorkeuren
Dell (heb nu een XPS13 en ben daar zeer tevreden over) :
Alternatieven zijn acer, asus, Lenovo en HP. (hoewel ik met een HP laptop van 5 jaar terug slechte ervaringen heb) . Lenovo heb ik totaal geen ervaring mee. asus en acer wel. zijn redelijk goede merken volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door kuwerti op 29-05-2020 08:56 ]

Beste antwoord (via kuwerti op 29-05-2020 15:47)

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:37
Geen fan van Lenovo en hun praktijken, maar een familielid heeft eentje uit de goedkopere serie (ideapad 3, 14") en die dingen zijn voor het geld dat je betaald ongelooflijk stevig. De duurdere series zijn zelfs nog steviger.

Verder merk ik dat zo snel je meer geheugen wilt en sneller processor dat je beter af ben met de configurator van de fabrikant om een leuke deal te scoren.

Dus mijn advies is bekijk welke merken en laptop serie voldoen aan je eisen, wacht eventueel op een van de frequent voorkomen deals bij de merken die je net noemde en bekijk de prijzen in de configurator. Zag bijvoorbeeld dat de nieuwe AMD cpu's erg aantrekkelijk geprijst zijn momenteel in diverse configurators en gezien je container/vm behoefte zijn die extra cores ook wel gewenst.

Vind zelf de HP behuizingen prijs/technisch onder gemiddeld trouwens, de dell xps is fantastisch, maar tegenwoordig ook prijs/technisch niet eens meer in de buurt van concurerend, wel goede service. Krijg zelfs op mijn afgedankte xps 13 van 6 jaar oud nog updates van dell op verschillende componenten. Acer en Asus heb ik geen ervaring mee.

Nadeel van een game waardige laptop is trouwens dat die gpu's zelfs in bespaar modus meer warmte genereren, wat mij persoonlijk erg stoort als ik werk. Hierom neem ik tegenwoordig geen game waardige laptop meer als werkmachine. Stream nu gewoon vanaf mijn xbox of gamePC, wat bijzonder goed werkt behalve voor erg snelle competitive games, maar die spelen zowieso minder goed op laptops en relatief kleine schermen.

Mogelijk heb je hier iets aan, succes met kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:37
Geen fan van Lenovo en hun praktijken, maar een familielid heeft eentje uit de goedkopere serie (ideapad 3, 14") en die dingen zijn voor het geld dat je betaald ongelooflijk stevig. De duurdere series zijn zelfs nog steviger.

Verder merk ik dat zo snel je meer geheugen wilt en sneller processor dat je beter af ben met de configurator van de fabrikant om een leuke deal te scoren.

Dus mijn advies is bekijk welke merken en laptop serie voldoen aan je eisen, wacht eventueel op een van de frequent voorkomen deals bij de merken die je net noemde en bekijk de prijzen in de configurator. Zag bijvoorbeeld dat de nieuwe AMD cpu's erg aantrekkelijk geprijst zijn momenteel in diverse configurators en gezien je container/vm behoefte zijn die extra cores ook wel gewenst.

Vind zelf de HP behuizingen prijs/technisch onder gemiddeld trouwens, de dell xps is fantastisch, maar tegenwoordig ook prijs/technisch niet eens meer in de buurt van concurerend, wel goede service. Krijg zelfs op mijn afgedankte xps 13 van 6 jaar oud nog updates van dell op verschillende componenten. Acer en Asus heb ik geen ervaring mee.

Nadeel van een game waardige laptop is trouwens dat die gpu's zelfs in bespaar modus meer warmte genereren, wat mij persoonlijk erg stoort als ik werk. Hierom neem ik tegenwoordig geen game waardige laptop meer als werkmachine. Stream nu gewoon vanaf mijn xbox of gamePC, wat bijzonder goed werkt behalve voor erg snelle competitive games, maar die spelen zowieso minder goed op laptops en relatief kleine schermen.

Mogelijk heb je hier iets aan, succes met kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De Dell XPS 15 is een logische keuze.
Met i9-gen9 / 1TB / 32GB komt die uit op €2,7500 zonder kortingscodes.

Afbeeldingslocatie: https://i.dell.com/das/xa.ashx/global-site-design%20web/00000000-0000-0000-0000-000000000000/1/LargePNG?id=Dell/Product_Images/Dell_Client_Products/Notebooks/XPS_Notebooks/15_9560_Non_Touch/global_spi/notebook-xps-15-9560-non-touch-front-usage-hero-504x350.psd

de nieuwe XPS is misschien nog een beter keuze.
I7-gen10 / 1TB / 32GB kost €2800 zonder kortingscodes.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:59
Het is mogelijk goed om te weten dat de koeling van de Dell XPS 15 niet fantastisch is wat betreft een constante load, zoals met het spelen van games. De CPU zal dan throttelen, wat zorgt voor een tragere laptop.

Een alternatief is eventueel de Razer Blade, deze krijgt ook een 9 van Tweakers zelf. De laptop ziet er ook niet bizar 'gamey' uit, waardoor ie prima mee naar werk kan, denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Belecthor op 29-05-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Belecthor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:18:
Het is mogelijk goed om te weten dat de koeling van de Dell XPS 15 niet fantastisch is wat betreft een constante load, zoals met het spelen van games. De CPU zal dan throttelen, wat zorgt voor een tragere laptop.

Een alternatief is eventueel de Razer Blade, deze krijgt ook een 9 van Tweakers zelf. De laptop ziet er ook niet bizar 'gamey' uit, waardoor ie prima mee naar werk kan, denk ik.
Bedankt. gamen is ook niet de belangrijkste oplossing. ik wil een stevige/solide snelle laptop voor op kantoor. als ik daar ook nog fijn een game op kan spelen is dat wat mij betreft al prima. Ik denk dat de DELL XPS 15 (moet nog even goed kijken welke dan prima volstaat)het gaat denk ik dus een XPS 15 worden die meest geschikt is voor games :-) Als ik trouwens kijk op de DELL site dan hebben ze allemaal de
NVIDIA® GeForce GTX® 1650 Ti 4 GB GDDR6. daar moet je toch wel een game op kunnen spelen denk ik?

de opties die ik nu nog heb zijn:

Nieuw XPS 15 10e generatie Intel® Core™ i7-10750U processor

XPS 15 met 9e generatie Intel® Core™ i7-9750H

of de XPS met de 9e genartie i9 (9e generatie Intel® Core™ i9-9980HK)

dus samengevat 1 van deze 3:
  • 10e gen i7-10750U
  • 9e gen i7-9750H
  • 9e gen i9-9980HK
de videokaart is overal hetzelfde. (NVIDIA® GeForce GTX® 1650 Ti 4 GB GDDR6.)

[ Voor 7% gewijzigd door kuwerti op 30-05-2020 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Als ik trouwens kijk op de DELL site dan hebben ze allemaal de
NVIDIA® GeForce GTX® 1650 Ti 4 GB GDDR6. daar moet je toch wel een game op kunnen spelen denk ik?
dat kan zeker wel. de nieuwste games zoals Cyberpunk 2077 zal je niet op ultimate settings kunnen spelen, maar deze kan zeker nog wel even vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Bedankt voor al jullie reacties. hebben jullie nog tips welke processor het beste is van de 3? het blijkt dat de XPS 15 in meerdere varianten er is.

ik heb voor het overzicht even een plaatje erbij gedaan van de drie opties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qqsg9fEQxlj86rt1lsAle6_moi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VmEfqrubQ8UVgKcWXjRQeJD.jpg?f=fotoalbum_large

De twijfel zit eigenlijk tussen de linkse en de rechtse
dus tussen de

10e gen i7-10750U (2799 euro)

en de

9e gen i9-9980HK (2469 euro)

[ Voor 71% gewijzigd door kuwerti op 30-05-2020 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
inmiddels besloten de 10th gen i7 te kopen. laptop besteld. dank allemaal