Toon posts:

uitbreiding synology ds712+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 17:58
Mijn vraag
Omdat mijn ds712+ nog prima werkt waar ik hem voor gebruik, maar de opslag vol begint te raken (2x4TB) wil ik er graag 2x8TB wd red schijven inzetten.
Heeft hier iemand ervaring mee omdat de compatibele harddisk lijst voor dit model niet hoger gaat dan een 6 TB harddisk van een ander merk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...DS712+ met 2x4TB wd red.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de site van synology gekeken maar niets kunnen vinden.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Croga

The Unreasonable Man

jenk schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:17:
Mijn vraag
Omdat mijn ds712+ nog prima werkt waar ik hem voor gebruik, maar de opslag vol begint te raken (2x4TB) wil ik er graag 2x8TB wd red schijven inzetten.
Heeft hier iemand ervaring mee omdat de compatibele harddisk lijst voor dit model niet hoger gaat dan een 6 TB harddisk van een ander merk.
Ik heb in mijn 209j ook gewoon 8TB schijven gezet. Geen enkel probleem.
Wat heeft dat met zijn vraag te maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

nelizmastr

Goed wies kapot

8TB schijven zullen werken. Let wel dat je, als je geen SHR of RAID1 gebruikt, je aan je maximum zal zitten van 16TB. Synology heeft een harde limiet van 16TB volumes op apparaten met 32-bits processoren. Als je volume daarboven komt krijg je data corruptie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:20
Croga schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:24:
[...]

Dat dat een manier is om zijn 712+ uit te breiden? Op een andere manier dan hij voorstelt maar met hetzelfde resultaat en meer schaalbaar en makkelijker?

Misschien moet je je even in zaken verdiepen voordat je een onzin reactie geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
-

[Voor 99% gewijzigd door jeroen3 op 29-05-2020 07:35. Reden: iets ging er mis]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Hoewel dat een mogelijkheid is zou ik dat niet doen voor een 8 jaar oude NAS. Tenzij je hem ergens goedkoop kan regelen.
Croga schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:24:
Dat levert 5 extra bays op via de eSata poort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jenk
Nelizmastr schrijft:
8TB schijven zullen werken. Let wel dat je, als je geen SHR of RAID1 gebruikt, je aan je maximum zal zitten van 16TB. Synology heeft een harde limiet van 16TB volumes op apparaten met 32-bits processoren. Als je volume daarboven komt krijg je data corruptie.

Ik gebruik mirroring oftewel raid 1. Dan telt hij de 2 schijven toch niet bij elkaar op zodat je aan 16TB komt?
Het is namelijk wel weer de bedoeling om mirroring te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jenk
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.
Nelizmastr zegt dat mijn DS712+ maximaal 16TB per single volume aankan, maar als ik op de site van Synology kijk, geeft men voor mijn model max.108TB per single volume aan?
Nu is het mijn bedoeling om er 2x 10TB harddisk in raid 1 in te stoppen maar ik moet wel zeker weten of de nas dat accepteert.
Als dit werkt zit ik te twijfelen tussen de wd red 100efax en de 101efax.
De ene is helium gevuld; de ander niet.
Welke kan ik beter kiezen ivm het feit dat mijn Nas bij mij op de slaapkamer staat? ( liefst zo stil mogelijke harddisk dus)
Heeft iemand ervaringen met beide harddisken en kan mij het verschil in geluid tussen die 2 vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

nelizmastr schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:26:
Synology heeft een harde limiet van 16TB volumes op apparaten met 32-bits processoren.
Ja maar een 712+ heeft een CPU die gewoon 64bits kan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

nelizmastr

Goed wies kapot

DukeBox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:51:
[...]

Ja maar een 712+ heeft een CPU die gewoon 64bits kan.
Dan is het wel de enige 64-bitter uit 2012 dan :)
jenk schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:37:

Als dit werkt zit ik te twijfelen tussen de wd red 100efax en de 101efax.
De ene is helium gevuld; de ander niet.
Welke kan ik beter kiezen ivm het feit dat mijn Nas bij mij op de slaapkamer staat? ( liefst zo stil mogelijke harddisk dus)
Heeft iemand ervaringen met beide harddisken en kan mij het verschil in geluid tussen die 2 vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties.
De verschillen worden hier beschreven:

https://datacaredubai.com...d-100efax-vs-101efax.html

Spoiler: er is geen verschil dit keer :)

I reject your reality and substitute my own

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:36

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

nelizmastr schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:23:
Nee hoor.. ook de DS412+, DS1512+, DS1812+, DS3612xs (en RS3412xs, RS2212+, RS812+).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jenk
nelizmastr schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:23:
[...]

[...]

De verschillen worden hier beschreven:

https://datacaredubai.com...d-100efax-vs-101efax.html

Spoiler: er is geen verschil dit keer :)
In de comments van de link geeft iemand aan dat er wel degelijk verschil in geluid zit; de helium versie is stiller.
Er zijn leveranciers die beide versies leveren; de heliumversie is ook 30 euro duurder dan de air versie.
Ik neig om naar de helium versie te gaan; alleen de vraag is hoelang de helium in de harddisk blijft zitten
aangezien je maar 3 jaar garantie hebt.

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-03 20:05
ik heb hier ook nog een ds1512+ draaien icm met een DX510.

maar 16TB volumes zijn volgens mij totaal niet gelimiteerd aan deze modellen, ze kunnen btrfs volumes aanmaken, en zijn niet gelimiteerd tot EXT4 volumes zoals mijn vorige DS1511+

Dus volgens mij kan je er gerust grotere schijven inzetten, gebruikt BTRF als file system onder de laatste huidige DSM update beschikbaar voor jouw model en het zal wel werken verwacht ik.
Synogy zal lijkt me geen grotere hdd's zelf meer getest hebben op deze 12+ serie modellen, dus officieel zullen ze dan ook niet ondersteund zijn lijkt me..

• jenk
Even een update voor degene die het interesseert.
Ik heb inmiddels de 2x 4TB vervangen voor 2x red 12TB schijven.
De reden dat het zo lang duurde is dat ik perse 2x wd red 10TB helium schijven wilde ivm het geluid.
Deze waren lang op nalevering en later bleek niet meer leverbaar.
Daarom van de week voor hetzelfde geld als voor de 10TB maar 12TB schijven gekocht.
Via hot-swap eerst de ene hd vervangen; daarna herstellen en vele uren later de andere via de hotswap vervangen.
Alles draait nu prima onder ext4.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee