Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:41

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
voor mijn dochter en oma (bijna gelijktijdig jarig ) zoeken we nieuwe toestellen

Ze hebben nu de moto c5 :? voldoet goed was 80,-
- dual sim (belangrijk) omdat dochter prepaid + losse internet sim heeft .. zijn we per jaar 5 a 10 euro kwijt en de internet sim is data limiet met 500 mb

- losse SD ? (wel pre)

De grootste "ergenis" is dat de gui (telefoon opnemen) erg lastig is . en toegegeven het is bijzonder irritant.

Nu zoeken we een xaomi (mag ook ander merk) voor ongeveer 150,- belangrijkste is dat het een beetje gangbaar is zodat er wat keuze is in hoesjes (waar je pinpas enzo in kwijt kan)

ik zou al blij zijn met een redelijk short list (5 oid) in de prijs range van 150, - (minder = beter maar mag ook best iets meer zijn .. hoesjes zijn wellicht net zo belangrijk als de telefoon zelf.

Er hoeven geen extra toeters en bellen (camera,wifi, en "stock" android minimaal bloat ware.. of custom meuk) ..

ps wij zelf hebben de xoami redmi 7a en 7 (note?) en zijn daar content over .. alleen ik zag dat je de 8 beter kan skippen ?

de vrouw kwam met de volgende shortlist
- lg k50S
- nokia 3.2 of 3, of 2, of 3.1 plus (steel?)
- xiaomi redmi 6a
- huawai y5 (2019)

tja ik ben helemaal niet thuis in gsms.. wat zouden jullie adviseren als aankoop ..

simple games worden er gespeeld geen fortnite oid ..

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

Beste antwoord (via vso op 29-05-2020 23:13)

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 09:44
Voor deze prijs is er alleen de Huawei y6p van dit jaar, maar die is voor zo ver ik na kan gaan zonder Google diensten door de ban vanuit VS. Dus geen play store, en daarmee heel weinig apps.

En wordt het dan de Redmi 8 of de Remi Note 8 ? Want de de Redmi 8 is beduidend minder dan de Redmi Note 8 (of Note 7). Hier staan ze technisch naast elkaar:
https://tweakers.net/pric.../1302976;1493432;1488939/

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:37
Rond de €150 vind ik vaak een prijsrange die het net niet is. Als het kan, zou ik zelf ~€200 uittrekken voor net een stapje hoger. Bijvoorbeeld de Samsung Galaxy A40 is rond die prijs een prima toestel.

Er zullen vast toestellen zijn die voor minder hetzelfde bieden, maar het voordeel van Samsung Galaxy A-series is ook dat er flink veel accessoires/hoesjes voor beschikbaar zijn. En een Samsung zal bij een gemiddelde tiener (? aanname :P) waarschijnlijk beter in de smaak vallen dan veel andere merken :)

The devil is in the details.

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:13:
Rond de €150 vind ik vaak een prijsrange die het net niet is. Als het kan, zou ik zelf ~€200 uittrekken voor net een stapje hoger. Bijvoorbeeld de Samsung Galaxy A40 is rond die prijs een prima toestel.

Er zullen vast toestellen zijn die voor minder hetzelfde bieden, maar het voordeel van Samsung Galaxy A-series is ook dat er flink veel accessoires/hoesjes voor beschikbaar zijn. En een Samsung zal bij een gemiddelde tiener (? aanname :P) waarschijnlijk beter in de smaak vallen dan veel andere merken :)
Samsung staat wel hoog op het wensen lijstje ja van dochter lief
Maar ze klaagt ook niet over de moto c5 .. ze is al blij dat ze er 1 heeft ..

ik zou graag iets hebben wat er tussen presteert .. de A20 bv "hapert" tja en de 200,- vind ik te veel ..
betrouwbaar is belangrijker, lees geen crash / niet op kunnen nemen .. is met de c5 de grootste irritatie factor.

Enige wat ik overgens tegen samsung heb is dat je naar mijn beleving "low end" koopt voor een mid-range prijs .. dingen worden niet 24x7 gebruikt door beiden..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:37
vso schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:27:
[...]

Samsung staat wel hoog op het wensen lijstje ja van dochter lief
Maar ze klaagt ook niet over de moto c5 .. ze is al blij dat ze er 1 heeft ..

ik zou graag iets hebben wat er tussen presteert .. de A20 bv "hapert" tja en de 200,- vind ik te veel ..
betrouwbaar is belangrijker, lees geen crash / niet op kunnen nemen .. is met de c5 de grootste irritatie factor.

Enige wat ik overgens tegen samsung heb is dat je naar mijn beleving "low end" koopt voor een mid-range prijs .. dingen worden niet 24x7 gebruikt door beiden..
A20 is ook wel echt een budget-telefoon. Ik heb mijn moeder (61) de A40 gegeven, en na meer dan een half jaar ben ik nog steeds blij verrast hoe goed dat ding het doet. Misschien dat je dochter wel een paar tientjes mee wil betalen als je haar de keuze geeft ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
In de Pricewatch staat heel wat meer moois.
Je kunt verder filteren:
https://tweakers.net/smar...gbgRUkguyRMnQzNjCRKm2thYA

Zelf denk ik dan aan de Xiaomi Redmi Note 7:
pricewatch: Xiaomi Redmi Note 7 (3GB ram) Zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:06
Die pricewatch: Xiaomi Redmi Note 7 (3GB ram) Zwart is idd geen raar toestel.
Let er wel op dat je moet kiezen tussen dual-sim of sim+microsd kaart. Er is wel ook een 4GB/64GB versie van dit toestel beschikbaar. Dan zou je eingelijk geen losse sd kaart meer nodig moeten hebben.

https://tweakers.net/smar...-ram_p893406/vergelijken/

De redmi note 8 is inmiddels ook voor een vergelijkbare prijs te koop pricewatch: Xiaomi Redmi Note 8 (4GB) 64GB Wit

Dat 'hybrid' dual sim is volgens mij voor de meeste dual sim toestellen tegenwoordig gebruikelijk.

[Voor 27% gewijzigd door NESFreak op 29-05-2020 10:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
swhnld schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:04:
In de Pricewatch staat heel wat meer moois.
Je kunt verder filteren:
Er is geen filter van "met gewenst hoesje"

Het verschilt vaak wat "gangbaar" is .. @Hahn 's commentaar is zeker iets wat ik waardeer

de xiaomi redmi 7/8 zijn toch redelijk outdated ?? gezien dat we zelf een 7 hebben en de 8 afgeraden word .. ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:06
De redmi note 8 is niet de 'note' uitvoering van de redmi 8, maar het 8e model in de note lijn. ;)

De note lijn staat kompleet los van de gewone redmi toestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
vso schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Er is geen filter van "met gewenst hoesje"

Het verschilt vaak wat "gangbaar" is .. @Hahn 's commentaar is zeker iets wat ik waardeer

de xiaomi redmi 7/8 zijn toch redelijk outdated ?? gezien dat we zelf een 7 hebben en de 8 afgeraden word .. ?
Redmi 7 is niet hetzelfde als Redmi Note 7. Xiaomi heeft een heel erg verwarrende methode van naamvoering.
Redmi Note 8 is een facelift van de note 7 voor zo ver ik het zie, met een Snapdragon 665 processor ipv de 660 in de note 7.

En in dit segment zul je iets moeten afwegen, zowel de Note 7 (144 Eur) en 8 (159 Eur) zijn van vorig jaar maart respectievelijk november. De Note 9 van dit jaar is met 229 Euro boven je budget, maar zal volgend jaar ook wel in je budget gaan komen, maar is dan wel een jaar oud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
Is er niks van dit jaar @swhnld ? anders zal het de redmi 8 worden denk ik .

samsung denk ik nog even over na als 2de optie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
Voor deze prijs is er alleen de Huawei y6p van dit jaar, maar die is voor zo ver ik na kan gaan zonder Google diensten door de ban vanuit VS. Dus geen play store, en daarmee heel weinig apps.

En wordt het dan de Redmi 8 of de Remi Note 8 ? Want de de Redmi 8 is beduidend minder dan de Redmi Note 8 (of Note 7). Hier staan ze technisch naast elkaar:
https://tweakers.net/pric.../1302976;1493432;1488939/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

Topicstarter
het is de Redmi Note 8 geworden ..

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True