Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

1080p gaming pc voor 750 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Onesy
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 30-08-2020
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijd bekend met Tweakers, maar dit wordt de eerste keer dat ik een topic aanmaak in deze rubriek. Ik ben sinds kort op zoek naar een gaming pc waar ik op 1080P 60+ FPS kan gamen. Wordt tevens mijn eerste build. Ik heb hiervoor altijd gaming laptops gehad. De vorige was een Lenovo Legion Y-520 met een i5-7300 processor, 1050 2gb mobile chip van Nvidia GTX. 8gb werkgeheugen DDR4. 128gb SSD en 1TB HDD. Was net niet genoeg voor het gamen op high settings. Vandaar het idee om een eigen desktop te bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Gamen! Ik speel vooral games die geen hele hoge specs eisen. Denk aan Fortnite, GTA 5 en Warzone.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een gaming muis (Logitech G500)
Een RGB gaming toetsenbord (merkloos, AliExpress)
AOC 24 inch monitor 75hz (AOC G2590VXQ)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderaan een lijst opgenomen wat ik denk nodig te hebben. Veelal ook gekozen op basis van het BBG topic mei.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Eerlijk gezegd ook niet echt de kennis of ervaring om op basis daarvan keuzes te maken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
60+ FPS gamen op high settings op 1080p resolutie.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee. Ken alleen de verhalen van vroeger dat het riskant kan zijn door oververhitting. Wellicht zijn er nu veilige manieren om te overklokken. Maar niet echt van plan te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of ik voor dit geld nog iets beters kan kiezen. Daarnaast ben ik ook benieuwd of ik überhaupt de juiste onderdelen heb gekozen. Ik zie bijvoorbeeld twee verschillende GTX 1660 kaarten met ruim 30 euro prijs verschil. Die hieronder staat opgegeven is 255 euro, en op Amazon staat Msi Geforce Gtx 1660 Super Gaming X voor 289 euro.

Ik sta ook open voor totaal ander advies. Ik lees bijvoorbeeld in andere topics dat binnenkort een nieuwe moederbord uitkomt, welke de basis vormt voor komende jaren.

Ik ben erg benieuwd.

PS: mocht ik iets gemist hebben om te voldoen aan de richtlijnen van een topic, hoor ik dat graag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,21€ 78,21
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 255,05€ 255,05
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 56,87€ 56,87
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 72,85€ 72,85
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W€ 66,90€ 66,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 66,90€ 66,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,78

EDIT: Na het zien van dit filmpje op YouTube, twijfel ik om toch voor de RX 5600 XT te gaan. Echter, 60 euro prijsverschil. https://youtu.be/Gc6Dbsk9NII
EDIT 2: build aangepast op advies van @DenHond, hoor graag of andere dit nog kunnen aanscherpen.

[Voor 10% gewijzigd door Onesy op 29-05-2020 00:58]

Alle reacties

• DenHond
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-06 23:10
Vooraleerst, die voeding wil je echt niet. 450W is reeds voldoende, en gewoon voor een kwaliteitsvoeding gaan voor hij de boel in de fik steekt :p

Verder zou ik ook aanraden om die harde schijf weg te laten en voor een zo groot mogelijke SSD te gaan binnen het budget. Een MX500 van 500GB past binnen het budget, voor 1Tb moet het budget omhoog.

Je moederbord is ook iets té budget naar mijn mening... Een AsRock B450M Pro 4 lijkt mij toch beter.

Als laatste zou ik ook een Focus G kast aanraden moest je nog budget over hebben, net iets kwalitatiever afgewerkt.

G.Skill heeft verder geheugen dat iets goedkoper is en goed overweg met ryzen kan. Met het Crucial geheugen is niets mis trouwens.

Verder je eventuele windows licentie niet vergeten...

[Voor 13% gewijzigd door DenHond op 28-05-2020 22:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Setup zoals hij er nu staat, ziet er goed uit!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True