Start > CMD as Administrator, en typ in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| # open diskpart diskpart # lijst van alle schijven # verifier dat schijf 1 de schijf is die je ziet in je screenshot, anders vervang '1' bij 'sel disk 1' met dat juist nummer. PAS OP, data is weg na deze commandos list disk # selecteer de schijf die je wilt bewerken sel disk 1 # gooi alle partities weg op die schijf clean # maak 1 nieuwe primaire partitie aan create par prim # selecteer de eerste partitie op jouw schijf sel par 1 # formateer ntfs, snel format fs=ntfs quick # schijfletter toewijzen assign |
[ Voor 14% gewijzigd door Snake op 28-05-2020 21:50 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dank je wel voor de snelle reply, ik ga het uitvoeren.
Ik ben tot het formatteren gekomen maar de app vraagt om de schijf aan te geven.
Oh nee schijfbeheer zegt dat ie er is sorry
Met Home Wizard Partition Tool doe je dit in 3 klikken zonder commando's. Dat soort diskpart commando's kunnen ook veel schade doen als je per ongeluk een verkeerde disk selecteert.
EDIT: Ah, 't is al gelukt.
EDIT: Ah, 't is al gelukt.
[ Voor 7% gewijzigd door MsG op 28-05-2020 22:13 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
@Mondriaan1 je misste het clean commando.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik heb sinds vandaag ook een nieuwe PC gebouwd met een WD Gold 6 TB hard disk erin. Exact hetzelfde probleem als hierboven. Echter kan ik onderstaande niet uitvoeren omdat bij de "Clean" command ik de melding krijg:
Virtual Disk Service error:
Opruimen is niet toegestaan op de schijf met het huidige opstart-,
systeem-, wisselbestand-, crashdump- of sluimerstandvolume.
Ik gebruik windows 10 PRO 64 bit.
Deze staat geïnstalleerd op een Samsung Evo 970 1 TB SSD die op een M.2 slot zit op het moederbord.
De western Digital 6TB schijf zit in SATA-1 op het moederbord.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij deze schijf niet als een systeem partitie ziet?
Virtual Disk Service error:
Opruimen is niet toegestaan op de schijf met het huidige opstart-,
systeem-, wisselbestand-, crashdump- of sluimerstandvolume.
Ik gebruik windows 10 PRO 64 bit.
Deze staat geïnstalleerd op een Samsung Evo 970 1 TB SSD die op een M.2 slot zit op het moederbord.
De western Digital 6TB schijf zit in SATA-1 op het moederbord.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij deze schijf niet als een systeem partitie ziet?
Pagina: 1
/f/image/GixGkuYTErrZWwg0z3WXit9c.png?f=fotoalbum_large)