Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

instellingen van mijn nieuwe QHD beeldscherm i.c.m. 1050Ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djekz
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 29-05 09:48
Mijn vraag
Gisteren heb ik een nieuw beeldscherm ontvangen: Samsung WQHD Curved Gaming 32 inch monitor. Dit scherm zou tot en met 144hz beeldverversing moeten kunnen gaan.

Nu heb ik dit beeldscherm aan mijn HP omen 15 inch laptop aangesloten en krijg ik het scherm op geen enkele mogelijkheid op de 144hz ingesteld.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- HP omen 15 inch met een 1050Ti videokaart en 16GB RAM
- Samsung C32JG52 beeldscherm: Samsung WQHD Curved Gaming 32 inch monitor
- bijgeleverde HDMI kabel van het beeldscherm.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het in de instellingen van:
- het Nvidia configuratiescherm
- Geforce Nvidia Experience
- de beeldscherm instellingen van windows
- mijn beeldscherm zelf
al geprobeerd te wijzigen.
Echter wilt het nergens lukken en zelfs bij spellen zoals League of Legends en COD Warzone krijg ik een zeer lage FPS van 60. Zonder dat ik het scherm aansluit lopen deze spellen moeiteloos op 120 FPS.

Daarnaast heb ik op beide spellen ook de instellingen in het spel zelf al op alle manieren zo proberen aan te passen dat het beter kon gaan lopen, zowel de resolutie aanpassen als de texture en shadows op low zetten.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen. Ik ben blij met mijn nieuwe scherm, maar als ik er geen goede FPS mee krijg heb ik er niet veel aan. Zie ik iets over het hoofd of is het niet mogelijk om met deze combinatie een mooi beeld te krijgen?

Alvast bedankt,

Djekz

Beste antwoord (via Djekz op 28-05-2020 23:20)

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Waarschijnlijk is de HDMI-output van je scherm versie 1.4 en dan je 144 Hz wel vergeten.

Daarom draait je scherm op 60 Hz, want dat kan hij daarmee wel, maar als je V-sync aan hebt, zal je dan altijd maximaal 60 fps halen, hoe laag je de kwaliteit ook zet.

Zoek je laptop even op in de Pricewatch, link hem aan dit topic en geef het typenummer even door.

Mensen hebben niet echt zin om te gaan zoeken welke HP dit precies zou moeten zijn.

Nu bleek het er maar 1 te kunnen zijn volgens de specs die je gaf: pricewatch: HP Omen 15-dc0850nd

Als dat klopt, dan heb je ook gewoon een Displayport-aansluiting.

Gebruik die en dan werkt het wel.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:26
Waarschijnlijk heeft de HDMI van je laptop geen 144Hz output op 1440p.

Wat is de resolutie van je laptopscherm, 1080P? Die resolutie heeft grofweg half zoveel pixels als een 1440p scherm dus niet zo gek dat je de helft aan fps haalt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Waarschijnlijk is de HDMI-output van je scherm versie 1.4 en dan je 144 Hz wel vergeten.

Daarom draait je scherm op 60 Hz, want dat kan hij daarmee wel, maar als je V-sync aan hebt, zal je dan altijd maximaal 60 fps halen, hoe laag je de kwaliteit ook zet.

Zoek je laptop even op in de Pricewatch, link hem aan dit topic en geef het typenummer even door.

Mensen hebben niet echt zin om te gaan zoeken welke HP dit precies zou moeten zijn.

Nu bleek het er maar 1 te kunnen zijn volgens de specs die je gaf: pricewatch: HP Omen 15-dc0850nd

Als dat klopt, dan heb je ook gewoon een Displayport-aansluiting.

Gebruik die en dan werkt het wel.

• Djekz
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 29-05 09:48
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga morgen gelijk een displayport-aansluiting halen!
@White Feather bedankt voor de tip over het toevoegen van de pricewatch link. Dit was me eerste post hier, volgende keer zal ik dat zeker doen.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True