Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat heb je nodig om een interne harde schrijf aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pinguin132
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 28-05 21:49
Ik wil graag een extra interne harde schrijf aansluiten op mijn desktop pc. Ik weet dat ik een sata kabel nodig heb voor de data, en ik zie dat er genoeg bestaande stroomaansluitingen in mijn case zijn om te gebruiken. Wat ik niet weet, is hoe ik de schijf fysiek kan vastmaken en of ik daar nog iets voor nodig heb.

Dit is de case die ik heb https://tweakers.net/pric...nter-tech-c-3-saphir.html,
en dit is een foto van de plek waar het moet komen.

Ik zie dat er wel plek is voor schroefjes, maar daar ga ik nooit bijkomen met een schroevendraaien. Ik denk dat ik iets van een schuifding nodig ga hebben zoals deze https://www.amazon.nl/TRI...824&psc=1#customerReviews, maar ik weet niet of dit goed aansluit en wel stabiel genoeg is. Ik weet dat er ook externe dingen zijn, maar ik heb hem liever gewoon intern zitten.

Alle hulp is welkom! :)

Beste antwoord (via Pinguin132 op 28-05-2020 21:32)

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Toevallig gister zo`n zelfde soort kast losgemaakt, aan de voorkant zitten achter het frontpanel 4 hoeken zwarte plastic pennetjes, deze voorzichtig indrukken en dan klein beetje het paneel naar voren trekken dan komt die los, als je dat bij alle 4 doet gaat het paneel eraf. En dan kan je zo je schijven met de schroeven uit het zakje die erbij zaten vastschroeven.

AMD Ryzen 7 3700x | Custom WC | Asrock x570 Steel Legend | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

Alle reacties

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 10:45

bonzz.netninja

business analist

Waarom ga je daar nooit bijkomen? Het is er voor gemaakt :) De zijkanten van je case kunnen ook los

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Geensnor.nl kluswebsite | | Omloop de Snor 2019

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:41

DarkUnreal

Postmaster General

kijken we niet tegen de achterkant van de voorkant van de case? (als je snapt wat ik bedoel). Dan zou je de voorkant eraf moeten halen zodat je bij de schroefgaten kan.

Kan alleen de breedte slecht inschatten. Of je zo de HDD erin kan plaatsen, of dat er een bracket in hoort.

https://tweakers.net/i/xU...38747.jpeg?f=imagegallery

Zo te zien kunnen alle covers eraf. En dan zou je er vanaf de zijkant bij moeten kunnen.

[Voor 28% gewijzigd door DarkUnreal op 28-05-2020 20:23]

iRacing Profiel

• Pinguin132
Ik had de zijkant er inderdaad af gehaald zoals op de foto. Voor de voorkant had ik nog niet gevonden hoe ik die eraf zou kunnen halen, dat zal ik nu even proberen.

Op de plek van de rechterkant in de foto staat nu de power supply waardoor er nauwelijks ruimte over blijft om je hand in te stoppen, zou ik die dan moeten weghalen?

De breedte zelf is volgens mij net te klein en er zit volgens mij ook geen uitsteeksel aan de andere kant dan die op de foto.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Toevallig gister zo`n zelfde soort kast losgemaakt, aan de voorkant zitten achter het frontpanel 4 hoeken zwarte plastic pennetjes, deze voorzichtig indrukken en dan klein beetje het paneel naar voren trekken dan komt die los, als je dat bij alle 4 doet gaat het paneel eraf. En dan kan je zo je schijven met de schroeven uit het zakje die erbij zaten vastschroeven.

AMD Ryzen 7 3700x | Custom WC | Asrock x570 Steel Legend | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• Pinguin132
Het ging wel wat moeilijk, maar het is inderdaad mogelijk de voorkant eraf te halen. Als ik power supply ook weghaal kan ik inderdaad bij alle schoefplekken komen.

Bedankt voor reacties! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:41

DarkUnreal

Postmaster General

Pinguin132 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:31:
Het ging wel wat moeilijk, maar het is inderdaad mogelijk de voorkant eraf te halen. Als ik power supply ook weghaal kan ik inderdaad bij alle schoefplekken komen.

Bedankt voor reacties! :)
aan 1 kant is voldoende joh :). Je gaat toch niet met de pc gooien ofzo :p

iRacing Profiel

• Pinguin132
Waarschijnlijk, maar het lijkt me toch veiliger om het maar wel te doen. Het is ook maar een eenmalige moeite

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:19
Bij een SSD komt het niet zo nauw (laag gewicht, geen bewegende delen). Bij een harddisk zou ik die toch met 4 schroeven vastmaken, al is het maar voor de levensduur (trillingen verminderen door kastmassa) en herrie (idem). Als je meer herrie hoort, zou je de harddisk in een trillingsdemper kunnen monteren.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True