eindeloze recaptcha

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
beste lezer,

Sinds een tijdje moet ik steeds vaker verifiëren middels recaptcha. Dit heeft te maken met de vpn die ik gebruik, Google zegt vervolgens dat ze de afzender niet vertrouwen. Het is als ik de zoekfunctie gebruik.

Ik moet dagelijks meerdere malen die controle door en dan zomaar vijf achter elkaar voordat ik eindelijk op de pagina wordt toegelaten. Op deze manier kan ik niet normaal een vpn gebruiken. dit moet toch anders kunnen lijkt mij.

Kan iemand mij uitleggen of ik hier iets aan kan doen en vpn gewoon blijven gebruiken.?

dankjewel.

[ Voor 3% gewijzigd door paper towel op 28-05-2020 19:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke VPN gebruik je? Als je een gerenommeerde VPN gebruikt zou dit niet zo snel mogen gebeuren, ik heb er geen last van met NordVPN.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 11:17

Nibbz

Postmaster General

heb je naast VPN ook niet nog wat adblockers aanstaan die wellicht roet in het eten gooien?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:36

g0tanks

Moderator CSA
Zou je de laatste twee vragen nog willen invullen? Het is met name relevant welke VPN je gebruikt en waar je die reCAPTCHAs krijgt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
dankje,

Ja Nordvpn, Ik dacht dat ik hier geen namen mocht noemen.

Ja ik gebruik ook disconnect, adblockplus en httpseverywhere. Dat doe ik overigens al sinds jaren.

verder gewoon windows 10.

Ik ging er gewoon vanuit dat het met de vpn te maken had en hoopte dat ik wellicht iets kon instellen. ik weet eerlijk gezegd niet wat ik kan proberen. Na het lezen van de reacties wellicht een andere adblocker.

wat betreft die adblocker,die werkt ook niet optimaal. Op youtube blijf ik reclame krijgen. Hoe ik dit kan oplossen was een andere vraag die ik later ook wilde stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:59
Probeer alles eens 1 voor 1 aan te zetten dan weet je vanzelf wat die captchas triggered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je geeft de VPN de schuld zonder het te testen?

"Meten is weten, gissen is missen"

Gewoon systematisch te werk gaan zoals hierboven wordt gesuggereerd :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Ik ben er mee bezig, ik heb in ieder geval gemerkt dat het probleem zich niet voordoet bij DuckDuckGo,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik die irritante videoreclames op youtube kan blokkeren zonder een premium youtube account te nemen?

Ik heb hier nooit problemen mee gehad omdat ik een adblocker gebruikte. Maar het lijkt erop dat de apps de videoreclames niet meer blokkeren. Niet op mijn telefoon, desktop of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
daar ben ik weer. Het probleem blijft aanwezig ondanks dat ik geen add-ons meer in firefox gebruik.

zodra ik google weer als zoekmachine instel is het direct Recapcha... heel vervelend. Ligt het dan toch aan Nordvpn?

En heeft iemand een oplossing voor die aanhoudende videoreclames op youtube? de adblockers houden het niet tegen.

dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paper towel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:15:
beste lezer,

Sinds een tijdje moet ik steeds vaker verifiëren middels recaptcha. Dit heeft te maken met de vpn die ik gebruik, Google zegt vervolgens dat ze de afzender niet vertrouwen. Het is als ik de zoekfunctie gebruik.

Ik moet dagelijks meerdere malen die controle door en dan zomaar vijf achter elkaar voordat ik eindelijk op de pagina wordt toegelaten. Op deze manier kan ik niet normaal een vpn gebruiken. dit moet toch anders kunnen lijkt mij.

Kan iemand mij uitleggen of ik hier iets aan kan doen en vpn gewoon blijven gebruiken.?

dankjewel.
Door VPN gebruik kan dat telkens terugkomen als je zoekt via Google. Dus kun je kijken of het verholpen is bij gebruik van Bing, Yahoo, Duck duck etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
dat klopt, als ik duckduckgo gebruik heb ik er geen last van. Alleen zou ik graag google gebruiken. Bedoel je dan dat iedereen die vpn gebruikt dit probleem met google heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Ik zelf gebruik de Operabrowser met ingebouwde adblocker op desktop en mobiel, voor YouTube op Android gebruik ik YouTube Vanced, werkt perfect, ook voor picture-in-picture en videos door laten spelen als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Ik heb heb youtube vanced gedownload maar ik denk dat ik daarna nog een en ander moet doen want het was niet zo dat ik het vervolgens kon gebruiken. Ondanks dat ik op internet las dat het binnen één minuut in gebruik zou zijn..

operabrowser, ja die kan ik ook nog wel proberen. Ik had een tijdje brave maar daar werd ik toen gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:35

Pazo

Mroaw?

Ik heb hetzelfde hoor. Heb NordVPN is mijn router ingesteld staan en bij google krijg ik het ook. Maar ik gebruik voornamelijk Duckduckgo en zoals andere zeggen heb je er dan geen last van.
Mbt reclame in youtube; je zou een Rpi met pihole kunnen installeren. Het blijft een kat en muis spel, maar je kan daarmee grotendeels YouTube reclames blokkeren. En je hele netwerk is reclame vrij, ook wel een fijne bijkomstigheid ;)

Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Feature, not a bug.

Als je zoveel mogelijk je identiteit probeert te verbergen voor geautomatiseerde systemen, dan is het niet vreemd dat die systemen iedere keer opnieuw je moeten leren kennen. Dat is nu precies wat je probeert te doen.

Dan is het zaak te kijken welk tool / welke instelling net te veel is. En dat herhalen wanneer het ooit weer gebeurt. (Maar bedenk dat door dat uitschakelen je dus wat privacy opgeeft).
paper towel schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:24:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die irritante videoreclames op youtube kan blokkeren zonder een premium youtube account te nemen?
Eerste hulp bij omzeilen van beveiligingen lijkt me niet de bedoeling. Dat kan je dan zelf uitzoeken als je niet voor je content wilt betalen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
haha, ik heb net opera geïnstalleerd en de eerste zoekopdracht brengt mij bij Recapcha. Ik geef dit dus op en ga wel verder met andere zoekmachines.

De addblockers zijn toch legaal? dan lijkt het mij geen probleem om ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

paper towel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:50:
De addblockers zijn toch legaal? dan lijkt het mij geen probleem om ze te gebruiken.
offtopic:
yup. Al hebben ze dan natuurlijk ook recht je te blokkeren. En dan is het helpen met omzeilen daarvan niet erg de bedoeling. Er is immers een simpele oplossing.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:47:
Als je zoveel mogelijk je identiteit probeert te verbergen voor geautomatiseerde systemen, dan is het niet vreemd dat die systemen iedere keer opnieuw je moeten leren kennen. Dat is nu precies wat je probeert te doen.
Zolang TS zijn cookies niet wist, hoeft het systeem hem helemaal niet opnieuw te leren kennen. Google kiest ervoor om mensen met een VPN te pesten.

Inloggen bij Google en het installeren van Privacy Pass kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

GlowMouse schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Zolang TS zijn cookies niet wist, hoeft het systeem hem helemaal niet opnieuw te leren kennen. Google kiest ervoor om mensen met een VPN te pesten.

Inloggen bij Google en het installeren van Privacy Pass kan helpen.
Oef, laten dergelijke tools zulke cookies staan? Helpt dan nul qua privacy.

Maar idd, dat helpt misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paper towel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:38:
dat klopt, als ik duckduckgo gebruik heb ik er geen last van. Alleen zou ik graag google gebruiken. Bedoel je dan dat iedereen die vpn gebruikt dit probleem met google heeft?
Ja, zo werkt Google tegenwoordig. Met Opera kom je er niet beter uit. Opera heb je weinig aan, het blokkeert erg weinig en geeft schijnveiligheid. Dan kun je net zo goed Edge/chrome gebruiken als browser.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb er met NordVPN ook wel 's last van. Google zal vast spam en ongebreidelde toegang willen voorkomen en het liefst een profiel van je kunnen opbouwen.

Een andere server op NordVPN kiezen kan (tijdelijk) helpen.

Een andere zoekmachine gebruiken helpt inderdaad, bijv eentje die van Google zoekresultaten gebruik maakt, zoals https://www.startpage.com/
https://support.startpage...cess-their-search-results

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Okay bedankt voor alle reacties.

Ik heb een tijdje geleden voorgenomen mijn privacy te beschermen.
Een VPN, Firefox om service van Google te mijden, diverse add-ons zoals beschreven. Geen Facebook, het bekende.

Maar ik weet er net te weinig van om het goed aan te pakken. En ondanks mijn maatregelen kwam ik de afgelopen dagen in mijn browser nog al mijn zoekopdrachten en websites van de afgelopen maanden tegen, een andere plek dan geschiedenis als ik het goed zag. De Google zoekmachine was ik uiteindelijk wel gaan gebruiken omdat ik die betere resultaten vond geven. Op deze manier schiet het niks op, allemaal net niet.

Mag ik even een uitstapje van de topic doen en jullie vragen naar een voorstel setup?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik merk de laatste week ook een enorme toename aan captchas bij Google zoeken, zelfs soms als je naar de volgende pagina met zoekresultaten gaat.

Ik gebruik PIA als vpn. Met een andere zoekmachine is dit niet. Maar ja ik heb er nog geen gevonden die net zo volledig is als Google zelf
Pagina: 1