Automatisch overschakelen beste wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielChopin
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-05 22:56
Ik kocht laatst een access point om de wifi boven te verbeteren. Tot mijn grote spijt verbind m'n S20 eerst met het wifi netwerk beneden, maar niet met het wifi netwerk boven wanneer ik naar boven loop, terwijl die verbinding beter is. Waarom is het (nog) niet mogelijk voor een mobiele telefoon om het beste netwerk te kiezen? Van die apps vind ik maar onhandig. En is dan de enige oplossing een mesh netwerk? En is het dan niet zo dat dit mesh netwerk veel slomer is dan een access point?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-07 17:32
Hebben beide accesspoints hetzelfde ssid en dezelfde channelsettings voor authenticatie?
Dat is een eerste eis om je telefoon zelf het beste netwerk te laten kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-07 14:32
Kan je niet het access point op hetzelfde WiFi SSID en wachtwoord zetten als je router? Als het goed is switched het dan zelf over?

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielChopin
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-05 22:56
Dom, niet aan gedacht! Ben nog niet volledig thuis in dit gebied. Ik ga er eens naar kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:23
ik zou dan ook het zendvermogen wat temperen van het AP beneden, zolang het SSID nog qua RSSI acceptabel is zullen de meeste devices niet overschakelen. Signaal ruis wordt helaas meestal niet naar gekeken.

Channel settings moeten wel verschillen, anders zitten ze alkaar alleen maar in de haren.

Alle wifi chipsets doen scanning over alle kanalen om te kijken of er betere AP's in de buurt zijn. Sommige Windows drivers staan dan ook toe dat je de roaming aggresiveness kunt aanpakken zodat clients eerder roamen. Veel devices kunnen dit helaas ook niet. In professionele Wifi omgevingen kun je daarom ook vaak clients automatisch een schopje geven als ze te lang blijven plakken.

[ Voor 58% gewijzigd door mash_man02 op 28-05-2020 19:29 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+