GTX 660 installeren in een Medion PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-02-2023
Hallo allemaal,

Mijn vraag
Ik heb vandaag een GTX 660 GPU binnen gekregen die ik 2e hand gekocht heb en toen ik hem aangesloten had in mijn PC en ik mijn PC opstartte kreeg ik geen beeld. De HDMI kabel zat in de videokaart dus dat is het ook niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://www.medion.com/al....md34100.anl.med_start-ka
Dit is de link naar de gegevens van de PC die ik heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd om:
- Secure boot uit te zetten
- BIOS te resetten
- Intel HD graphics uit te zetten

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:24
Voeding aangesloten op de videokaart?
Videokaart te oud voor het systeem of een whitelist in het bios want je weet het maar nooit met die prebuilds. Die moet je niet kopen om later zorgeloos te kunnen upgraden.

Welk merk (zal waarschijnlijk FSP/Fortron zijn) en type voeding zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:34

Nemesizz

Untouchable

De GTX660 is inderdaad één of soms 2 6-pin PCI-e power connectors nodig.

Te oud denk ik niet, Kepler kaarten kunnen vaak wel overweg met zowel legacy als UEFI gebasseerde systemen, whitelist is inderdaad wel weer mogelijk, al zou ik als eerste toch de mogelijk vergeten power connector verdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Nibbz

Postmaster General

Van het weekend een nieuwe cpu koeler op de processor gezet. Snel alle componenten in het systeem gezet.. black screen.. in alle haast en enthousiasme de power connectors op de GPU vergeten :p.

Ik vermoed hetzelfde als de heren hierboven ;)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5
Power connector ben ik helaas niet vergeten.

Wat houdt whitelist precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5
Welk merk (zal waarschijnlijk FSP/Fortron zijn) en type voeding zit erin?
Het merk is inderdaad Fortron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Daan5 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:33:
Power connector ben ik helaas niet vergeten.

Wat houdt whitelist precies in?
Whitelist is het toestaan van bepaalde onderdelen, bijvoorbeeld alleen maar videokaarten van een bepaald merk. Als je er een ander merk videokaart in stopt, die niet op de whitelist staat, dan werkt je computer niet.

Denk alleen dat de kans dat dat de oorzaak is niet heel groot is. Hoe zeker weet je dat de videokaart écht werkt? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5
Hoe zeker weet je dat de videokaart écht werkt? :)
De verkoper heeft een dag voor het verzenden nog een screenshot gestuurd toen hij hem getest had. Verder weet ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:06
Kan je hem in een andere pc (van een vriend/familielid) testen om te zien of de kaart werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5
thomas_n schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:46:
Kan je hem in een andere pc (van een vriend/familielid) testen om te zien of de kaart werkt?
Dat kan ik wel doen maar dat kan even duren. In huis hebben wij niet nog een PC en familie woont helaas niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5
Waar ik overigens niet 100% zeker van ben is welke power connector ik gebruik. Ik kreeg een connector erbij waar 2x een 4 pins male connector aan zit (maar drie draden per connector) en aan het andere einde zit een 6 pins connector voor in de video kaart. Ik heb maar 1 4 pins female connector in mijn PC zitten dus ik kon de meegeleverde connector niet gebruiken. Toen keek ik verder in mijn PC en toen vond ik een 6 pins connector die over was die in de videokaart past. Deze connector heeft 3 zwarte en 3 gele draden (ik weet niet of dit relevant is). Dus misschien dat dit het probleem is maar ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:24
Daan5 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:43:
Waar ik overigens niet 100% zeker van ben is welke power connector ik gebruik. Ik kreeg een connector erbij waar 2x een 4 pins male connector aan zit (maar drie draden per connector) en aan het andere einde zit een 6 pins connector voor in de video kaart.
Dat is een 2x molex naar PCI-e adapter en moet je zeker niet gebruiken. Daarmee overbelast je de, toch al dunne, 12v draad van de molex.
Ik heb maar 1 4 pins female connector in mijn PC zitten dus ik kon de meegeleverde connector niet gebruiken. Toen keek ik verder in mijn PC en toen vond ik een 6 pins connector die over was die in de videokaart past. Deze connector heeft 3 zwarte en 3 gele draden (ik weet niet of dit relevant is). Dus misschien dat dit het probleem is maar ik denk van niet.
Dat is de goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5
Dat is dan alvast mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan5
Het is opgelost! Ik moest mijn BIOS op legacy ipv uefi zetten. Tot nu toe werkt hij goed.
Pagina: 1