Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik zoek een muismat die werkt met een Magic mouse van Apple. Ik had deze week deze muismat ontvangen, maar tot mijn teleurstelling werkte deze niet. Ik merk dat het erg lastig is om online te zien welke muismatten wel en niet geschikt zijn en ik heb geen zin om elke keer een muismat terug te sturen, dus daarom heb ik maar topic gestart, in de hoop dat anderen ervaringen kunnen delen.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk. Ik heb voor de miskoop €10 uitgegeven, maar als het meer moet worden om een goede te krijgen, dan kan ik daarmee leven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik heb voor mijn gaming muis een muismat van Corsair, maar die werkt niet met de Magic mouse.
Ik hou het graag simpel, geen felle kleuren of afbeeldingen/prints. Ik zag ook dat veel muismatten waar ook een Magic mouse afgebeeld is bij de afbeeldingen van de muismat, metaal zijn. Dat leek me eerst wel wat, maar ik las dat je dan krijgt dat je soms een vrij koud oppervlak aanraakt, wat me niet zo comfortabel lijkt.
Ik merk dat ik over het algemeen niet veel ruimte nodig heb met een Magic mouse, dus hoeft de muismat niet zo groot te zijn (de afmetingen van de miskoop zijn voldoende: 220mm x 180mm).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Uiteraard i.c.m. MacOS.
Ik gebruik de muis op een houtkleurig bureau, daarop werkt de Magic mouse alleen maar op een paar specifieke plekken, vandaar dat ik een muismat zoek.

Beste antwoord (via Bombaclat op 17-06-2020 22:35)

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-05 19:52
Bombaclat schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Enkele oude topics waar veelal wordt verwezen naar muismatten die niet meer worden verkocht. Door de geringe resultaten op Google en Tweakers, leek het alsof anderen niet zo veel moeite hadden met de juiste aankoop doen.
Ik zie anders genoeg resultaten met reviews van muismatten waar expliciet genoemd word dat de magic mouse er goed op werkt. Ook van gangbare merken.
[...]

Al jaren, maar gebruikte de muis eerst op andere oppervlakken, waaronder een zwart bureau en een ander houtkleurig bureau. De muis is echt heel kieskeurig, het ene zwarte oppervlak werkt wel en het andere niet, geldt eigenlijk voor allerlei gladde oppervlakken met verschillende kleuren.
Volgens mij is je muis dan gewoon stuk. Hij zou op elke standaard muismat moeten werken. https://support.apple.com/en-us/HT204621

"Apple Wireless Mouse, Magic Mouse, and Magic Mouse 2 can be used on most smooth surfaces."

Persoonlijk gebruik ik al jaren verschillende formaten van pricewatch: Steelseries Qck naar tevredenheid. Maar dan met logitech muizen. Kan mij niet voorstellen dat een apple muis daar niet op werkt.
[...]

Ik vind de gestures heel fijn om mee te werken in MacOS, ik voel me gelijk heel beperkt als ik een gewone muis aansluit. Dan zou je kunnen zeggen 'Gebruik een Magic trackpad!', maar met een trackpad merk ik wel dat de bewegingen wat beperkter aanvoelen. Met een muis kan je veel verder en vloeiender alle kanten op bewegen.
Is het een optie om een nieuwe magic mouse te bestellen om te kijken of die wel werkt en anders terug te sturen onder wkoa? Testen of een muis werkt op jouw muismat lijkt mij prima iets wat je ook in de winkel zou kunnen proberen en dus als rechtmatig gebruik van de WKOA.

[ Voor 11% gewijzigd door Philip Ross op 28-05-2020 16:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Wat heb je al op google kunnen vinden. Een apple magic mouse is nu niet echt een zeldzaam object dus er moeten duizenden mensen met dit probleem geweest zijn.

Hoe lang heb je de muis al? Waar werkte hij in het verleden wel op? En waarom wil je zo graag met deze specifieke muis werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:05:
Wat heb je al op google kunnen vinden.
Enkele oude topics waar veelal wordt verwezen naar muismatten die niet meer worden verkocht. Door de geringe resultaten op Google en Tweakers, leek het alsof anderen niet zo veel moeite hadden met de juiste aankoop doen.
Hoe lang heb je de muis al? Waar werkte hij in het verleden wel op?
Al jaren, maar gebruikte de muis eerst op andere oppervlakken, waaronder een zwart bureau en een ander houtkleurig bureau. De muis is echt heel kieskeurig, het ene zwarte oppervlak werkt wel en het andere niet, geldt eigenlijk voor allerlei gladde oppervlakken met verschillende kleuren.
En waarom wil je zo graag met deze specifieke muis werken?
Ik vind de gestures heel fijn om mee te werken in MacOS, ik voel me gelijk heel beperkt als ik een gewone muis aansluit. Dan zou je kunnen zeggen 'Gebruik een Magic trackpad!', maar met een trackpad merk ik wel dat de bewegingen wat beperkter aanvoelen. Met een muis kan je veel verder en vloeiender alle kanten op bewegen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Bombaclat schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Ik zie anders genoeg resultaten met reviews van muismatten waar expliciet genoemd word dat de magic mouse er goed op werkt. Ook van gangbare merken.
[...]

Volgens mij is je muis dan gewoon stuk. Hij zou op elke standaard muismat moeten werken. https://support.apple.com/en-us/HT204621

"Apple Wireless Mouse, Magic Mouse, and Magic Mouse 2 can be used on most smooth surfaces."

Persoonlijk gebruik ik al jaren verschillende formaten van pricewatch: Steelseries Qck naar tevredenheid. Maar dan met logitech muizen. Kan mij niet voorstellen dat een apple muis daar niet op werkt.
[...]

Is het een optie om een nieuwe magic mouse te bestellen om te kijken of die wel werkt en anders terug te sturen onder wkoa? Testen of een muis werkt op jouw muismat lijkt mij prima iets wat je ook in de winkel zou kunnen proberen en dus als rechtmatig gebruik van de WKOA.

[ Voor 11% gewijzigd door Philip Ross op 28-05-2020 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sommige muizen zijn gevoelig voor 'ruwe' toplaag.
Dus moet je even kijken welke toplaag er op zit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:24:
Volgens mij is je muis dan gewoon stuk.

Is het een optie om een nieuwe magic mouse te bestellen om te kijken of die wel werkt
Je brengt me op ideeën: Ik ken wel iemand met een Magic mouse. Tijd om even wat vergelijkingen te doen!

To be continued..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bombaclat
  • Niet online
Ik heb eindelijk wat kunnen testen. Ik heb een vergelijking gedaan met dezelfde generatie Magic Mouse op diverse oppervlakken, allebei omstebeurt gekoppeld aan dezelfde mac. Mijn muis reageert dus veel slechter op veel oppervlakken. Zoals ik al eerder aangaf zijn er sommige oppervlakken waar hij het prima op doet, maar in vergelijking met de andere muis (die het zo'n beetje deed op elk willekeurig oppervlak) is dat zeer beperkt.

Dus als er geen trucjes zijn om deze problemen te verhelpen, ben ik bang dat ik op zoek moet gaan naar een nieuwe muis.. :'(

Edit: heb via de V&A een vervangende Magic Mouse gevonden. Ik kan weer normaal muizen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bombaclat op 17-06-2020 22:35 . Reden: Statusupdate ]

Pagina: 1