Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opmerking netbeheerkosten monteur versus klantenservice

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Makkieboi
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 28-05 15:31
Mijn vraag

Naar aanleiding van een bezoek van een monteur van Enduris werd ons verteld, door hem, dat wij een 3 x 25A aansluiting hebben, maar dat alles loopt op maar 1 van de 3 aansluitingen en dat wij dit door zouden moeten geven om zodoende wellicht enkele tientjes per jaar te besparen.

Na contact met de klantenservice werd mij echter verteld dat het een basisbedrag is dat wordt gebruikt. Of wij nou 1 of 3 aansluitingen hebben van 25A, dat zou voor de kosten niet uitmaken.

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar vraagstuk? Ik weet namelijk niet helemaal wie ik nu moet geloven.

Alle reacties

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 02:36

Aapje

Opel-beun
Ik zojuist voor een een verzwaring gegaan van 1 x 35A naar 3x25A. Daarvoor heb ik alleen de werkzaamheden hoeven betalen. De maandelijkse kosten blijven hetzelfde. Als je naar nog zwaarder 3 x 35A zou gaan zou je in het jaarlijkse bedrag omhoog gaan.

Enige reden waarom ik zou zeggen dat je het zou moeten doorgeven is dat ze bij de netbeheerder beter kunnen inschatten / calculeren wat de belasting is op het net. Maar ik zou zeker niet van 3x 25A naar enkelfase gaan als je 't al hebt liggen. Je hebt zo meer opties om bijv. in de toekomst gebruik te maken van een inductie kookplaat/laadpaal/grote zonnepaneel installatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 26-11 09:23

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Volgens mij heb je niet zelf gezocht, want dan had je bij Enduris dit wel gevonden.

Edit:
1x10A t/m 3x25A kosten allemaal hetzelfde.

[Voor 12% gewijzigd door m-vw op 28-05-2020 15:39. Reden: Toevoeging]

Garmin FR245M + HRM-RUN

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wellicht
Er zijn leveranciers die aparte tarieven hebben voor 1 aansluiting, maar zoals @m-vw al linkt, bij Enduris is alles van 1x10 t/m 3x25a allemaal hetzelfde tarief, enkel als je meer dan die wil hebben kost het meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fr33z
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:07
Makkieboi schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:30:
Mijn vraag

Naar aanleiding van een bezoek van een monteur van Enduris werd ons verteld, door hem, dat wij een 3 x 25A aansluiting hebben, maar dat alles loopt op maar 1 van de 3 aansluitingen en dat wij dit door zouden moeten geven om zodoende wellicht enkele tientjes per jaar te besparen.

Na contact met de klantenservice werd mij echter verteld dat het een basisbedrag is dat wordt gebruikt. Of wij nou 1 of 3 aansluitingen hebben van 25A, dat zou voor de kosten niet uitmaken.

Heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar vraagstuk? Ik weet namelijk niet helemaal wie ik nu moet geloven.
wie je moet geloven is eenvoudig: de tarievenbladen van Enduris op hun eigen site of deze van de ACM (je moet het excel-bestand hebben en dan bij LS-netvlak kijken) https://www.acm.nl/nl/pub...nduris-elektriciteit-2020

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True