Hi,
Ik ga een PC samenstellen voor een maatje, nou twijfel ik tussen 2 GPUs, omdat ik geen ervaring heb met de 5700. Ik weet zeker dat er iemand hier is die dat wel heeft en vast advies wil geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Live streamen. Voornamelijk Fortnite competitive spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nopel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard componenten zijn uiteraard nodig. Mijn advies naar hem is wel extra koeling dmv extra FANs of een goede CPU koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur is AMD ivm budget
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Fortnite wil hij met zo hoog mogelijke FPS kunnen spelen, omdat hij competitive speelt Ik heb aangegeven dat dit wel mogelijk is, zolang hij een monitor heeft met resolutie1080p. Hij heeft de settings op low staan
Ga je overklokken?
Valt weinig te OCen met een AMD CPU
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaande PC samen gesteld, welke uiteraard iets boven budget is
. Nu adviseer ik hem om de 2060 te nemen vanwege zijn eis met de hoge FPS en streamen. Maarrrr ik ben wat benchmarks wezen opzoeken ook van de 5700 xt. En in de benchmarks" https://www.gpucheck.com/...5700-xt/amd-ryzen-5-3600/ " . Daar zie ik op medium settings toch al >200FPS staan. Maar wat gebeurd er als er ook via streamlabs gestreamt wordt en tegelijkertijd opgenomen wordt?? is er dan geen flinke FPS drop? Ivm zijn FPS eis en streamen is een 5700 prima of moet hij dan toch een 2060 nemen?
Ik heb dit nu staan.
Of voor het gemak, zal opnderstaande PC ook voldoen aan zijn eisen?
https://www.bol.com/nl/p/...wx1N4w_0_3.9.ProductTitle
Thanks
Ik ga een PC samenstellen voor een maatje, nou twijfel ik tussen 2 GPUs, omdat ik geen ervaring heb met de 5700. Ik weet zeker dat er iemand hier is die dat wel heeft en vast advies wil geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Live streamen. Voornamelijk Fortnite competitive spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1100
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nopel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard componenten zijn uiteraard nodig. Mijn advies naar hem is wel extra koeling dmv extra FANs of een goede CPU koeler.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur is AMD ivm budget
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Fortnite wil hij met zo hoog mogelijke FPS kunnen spelen, omdat hij competitive speelt Ik heb aangegeven dat dit wel mogelijk is, zolang hij een monitor heeft met resolutie1080p. Hij heeft de settings op low staan
Ga je overklokken?
Valt weinig te OCen met een AMD CPU
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderstaande PC samen gesteld, welke uiteraard iets boven budget is
Ik heb dit nu staan.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450 Steel Legend | € 106,- | € 106,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 D6 6G | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TG4 (blauwe leds) | € 60,50 | € 60,50 |
| 2 | Ventilatoren | Noctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm | € 13,14 | € 26,28 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D32AESB | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 72,90 | € 72,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.075,53 | ||
Of voor het gemak, zal opnderstaande PC ook voldoen aan zijn eisen?
https://www.bol.com/nl/p/...wx1N4w_0_3.9.ProductTitle
Thanks