Toon posts:

"lcd" informatie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even uitleggen:

Met "lcd" bedoel ik niet een normale lcd, maar de tekst-schermen die bijvoorbeeld gebruikt worden om op de lijn- en stadsbussen aan te geven welke lijn het is en waar deze heengaat. (Verwarrend?) Dit zijn meestal zwarte 'schermen', waar dan in gele blokjes tekst op kan worden gezet.

Weet iemand waar ik daar meer informatie over kan vinden? (Hoe ze werken / bouwplan / e.d.)???

Alvast bedankt!

Verwijderd

--> HA

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?!? :?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Weer zo'n gozer die de Search-knop niet kent!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:05 schreef laupro het volgende:
Wel opletten he? Het gaat hier niet over de alledaagse lcd-tjes waar ook de acties voor zijn...dacht ik... :)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 16:05 schreef laupro het volgende:
Weer zo'n gozer die niet kan LEZEN! :(

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Dat zijn geen LCD-schermen.
Die dingen werken verbazend simpel: ze zijn mechanisch.
Het zijn kokertjes, die aan een kant zwart zijn en aan de andere geel. Door een trukje (speciaal gevormde as en naaf, of een magneetje) blijven ze in slechts twee standen stabiel staan. Het kost dus enkel energie om ze om te draaien.

In Japen hadden ze in zo'n ding ook kubusjes gezet, dan heb je 4 kleuren ter beschikking, en dan heb je meteen een RGB-scherm.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Daarom had ik ook "lcd" tussen aanhalingstekens gezet.

Maar, weet iemand hier de officiële naam van?

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
miscchien kun je kijken op "howstuffworks"?
Ik weet niet of het daar op staat, maar er staat zoveel op, dat het best wel zou kunnen :9

Verwijderd

een vfd komt redelijk in de buurt van wat je wilt, maar bij de bus zijn het gewoon iets van zwart/gele klepjes / schuifjes geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 08:37 schreef De_Truffel het volgende:
miscchien kun je kijken op "howstuffworks"?
Ik weet niet of het daar op staat, maar er staat zoveel op, dat het best wel zou kunnen :9
Daar heb ik gekeken, maar als je niet weet hoe het heet, is het moeilijk zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 08:42 schreef Yarvieh het volgende:
een vfd komt redelijk in de buurt van wat je wilt, maar bij de bus zijn het gewoon iets van zwart/gele klepjes / schuifjes geloof ik.
VFD (Vacuum Fluorescent Display) is niet wat ik bedoel. Dat met die klepjes ja! Is daar ook een naam voor? ...

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 23:37 schreef ajvdvegt het volgende:
Dat zijn geen LCD-schermen.
Die dingen werken verbazend simpel: ze zijn mechanisch.
Het zijn kokertjes, die aan een kant zwart zijn en aan de andere geel. Door een trukje (speciaal gevormde as en naaf, of een magneetje) blijven ze in slechts twee standen stabiel staan. Het kost dus enkel energie om ze om te draaien.

In Japen hadden ze in zo'n ding ook kubusjes gezet, dan heb je 4 kleuren ter beschikking, en dan heb je meteen een RGB-scherm.
Hmmmz... ik dacht dat ie matrix-velden bedoelde...

:?

---edit---

Matrix-velden werken op onafhankelijk aangestuurde LED's

---edit---
Pagina: 1