Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• arjan21
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 28-05 21:03
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met het huis slimmer te maken. Hiervoor gebruik ik nu Hue/tradfri met tape op de schakelaar.
Om alles uiteindelijk in HomeKit zijn werk te laten doen, om alles in HomeKit te krijgen gebruik ik ook HomeBridge (HOOBS).

Nu ga ik binnenkort verhuizen en moet ik het helemaal op opnieuw bouwen, wat natuurlijk enorm tof is om te doen. Alleen ben ik aan het twijfelen om beneden alles met smart switches te gaan bedienen ipv slimme lampen. Dit omdat ik af wil van de tape oplossing.

Eigenlijk heb ik 2 oplossingen:

1. Alles met slimme lampen en de schakelaars eruit halen en plaat eroverheen. Dan bijv de hue dimmer om alles te schakelen. Het nadeel is wel, dat als ik problemen met de WiFi heb het huis geen licht heeft.

2. Alles met slimme schakelaars. Hierbij zoek ik dan wel een schakelaar zoals de aqara (deze vind ik er tof uitzien). Alleen zijn de inbouw dozen in Nederland vaak rond en is deze vierkant.
Nu voel mijn oog ook op Klikaanklikuit, alleen is deze niet meer te koppelen met HomeBridge.

Wat raden jullie aan om te doen?
Een nieuw huis kopen kost ook wat, dus de prijs heeft ook invloed.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Met deze tut kun je Xiaomi contactsensoren ombouwen en achter je bestaande schakelaars plaatsen om ze smart te maken. Alleen even in HomeKit een automatisering maken waar je aangeeft als contact, dan lamp aan en andersom.

• arjan21
Rgerr schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:35:
https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Met deze tut kun je Xiaomi contactsensoren ombouwen en achter je bestaande schakelaars plaatsen om ze smart te maken. Alleen even in HomeKit een automatisering maken waar je aangeeft als contact, dan lamp aan en andersom.
Bedankt voor je bericht. Ik was deze inderdaad al tegengekomen. Maar voor hetzelfde geld en meer gemak zou ik ook een blindplaat en draadloze schakelaar kunnen kiezen.

Maar dit is inderdaad ook een oplossing die ik zou kunnen gebruiken. Het is niet zo dat ik alleen bij Xiaomi wil blijven. Eigenlijk alles wat ik zou kunnen toevoegen aan HomeKit is voor mij goed (dus ook via HomeBridge)

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
arjan21 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik was deze inderdaad al tegengekomen. Maar voor hetzelfde geld en meer gemak zou ik ook een blindplaat en draadloze schakelaar kunnen kiezen.

Maar dit is inderdaad ook een oplossing die ik zou kunnen gebruiken. Het is niet zo dat ik alleen bij Xiaomi wil blijven. Eigenlijk alles wat ik zou kunnen toevoegen aan HomeKit is voor mij goed (dus ook via HomeBridge)
Via homebridge zijn de Xiaomi sensoren gewoon in HomeKit te krijgen, heb zelf ook in huis de eerder genoemde toepassing van contactsensoren en dat werkt prima. Bijkomend voordeel ten opzichte van een schakelaar met bindplaat is dat je je originele schakelaars behoud.

[Voor 7% gewijzigd door Rgerr op 28-05-2020 19:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjan21
Rgerr schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:06:
[...]

Via homebridge zijn de Xiaomi sensoren gewoon in HomeKit te krijgen, heb zelf ook in huis de eerder genoemde toepassing van contactsensoren en dat werkt prima. Bijkomend voordeel ten opzichte van een schakelaar met bindplaat is dat je je originele schakelaars behoud.
Dat is zeker waar, maar ik heb geen voorkeur om de oude schakelaars te houden. Deze mogen van mij gewoon weg als het nodig is.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True