FirePuma142 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:39:
Klushulp van Centraal Beheer geprobeerd? Daar kwam ik uit voor een loodgieter na een adres of 7 gebeld te hebben. Of geen tijd, of geen uurtarief willen noemen, of niet op komen dagen. Wel van tevoren afspreken dat je een reparatie verwacht, geen analyse met alsnog een week wachttijd. Dat kreeg ik voor de kiezen, maar er kwam er tenminste ééntje.
Ik ken overigens werkelijk niemand met goede ervaringen op Werkspot. Wel genoeg met gelazer.
Ga ik proberen.
DarkKnight schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:59:
Wat ik niet kan opmaken uit de TS: Gaat het om problemen vooroorzaakt door werkzaamheden? Heb je al geprobeerd via de verzekering?
Want het klinken allemaal nogal basale problemen, die best onder de verzekering zouden moeten vallen.
Huis gekocht eind 2017, geen verbouwing gehad in de badkamer oid en de lekkage kwam uit zichzelf.
Dit valt (mogelijk) onder de verzekering. Die vragen echter om een offerte, ik ga ze nu in ieder geval mailen dat dit offerte niet gaat lukken met de vraag of zij iemand kunnen sturen.
The Eagle schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:22:
Ik zou idd ook de verzekering bellen. Die sturen een bedrijf om te beoordelen of het gedekt is door de opstal. Vaak is dat wel het geval, kost het je hooguit je eigen risico.
verzekering heeft afspraken met bouwbedrijven en die regelen het verder. Scheelt je een hoop kopzorgen.
En als het niet gedekt is, neem je contact op met het bouwbedrijf om het te laten fixen op eigen kosten.
Dit ga ik even doen! De verzekering vroeg een offerte dus daarom ben ik zelf aan het klooien met die gasten. Maar ik ga ze nu even mailen..
com2,1ghz schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:39:
Zoals je het zelf noemt ziet dit er uit als een klus waar niemand zijn vingers aan wilt branden. Dus de loodgieter die je tegelwerk even moet slopen om bij de buizen te kunnen komen. Vervolgens niet kunnen repareren en jij opgezadeld zit met een gapend gat.
Lijkt alsof je 3 man nodig hebt:
- Loodgieter voor de lekkage
- Tegelzetter om de boel te herstellen
- Mogelijk een electricien die moet kijken of de boel wel in orde is.
Dan is het grootste probleem de loodgieter. Die moet de lekkage zien op te sporen. Oftewel je hele badkamervloer mogelijk slopen.
Net als autogarages, hebben loodgieters er ook geen zin meer om hun klant te vertellen dat de sloopwerkzaamheden wel een dag kosten en dat de klant over de zeik gaat dat het mogelijk een dag extra kost. Reken maar uit met een uurtarief van tegen de 100 euro aan.
Daarna moet je weer een tegelzetter vinden die ook nog eens zin heeft om je vloer te storten. en de boel gaan tegelen. Dit allemaal is aardig wat werk met een hoop hoofdpijn.
Het is bekend waar de lekkages zitten (dmv lekkage rapport).
Die van de wasbak zit zo ongeveer in het midden van de badkamer onder de vloer, is precies te zien in het rapport waar de lekkage zit.
Die in de douche is mogelijk het doucheputje, is erg slecht aangelegd allemaal. Dus dat is simpel; alles eruit trekken en opnieuw aanleggen. Hier hoeft niet naar een lekkage gezocht worden.
edsandje schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:08:
Heb je foto´s? Dat geeft ook meer aan over welke tegels, qua formaat kleur enz.
Loodgieter bellen, kijk in de gouden gids, werkspotters laten voor wat het is.
Tegelzetter zoeken of vragen via netwerk van loodgieter-aannemer.
Loodgieter inplannen en 2 dagen later de tegelzetter afspreken.
Mocht het toch heel veel werk zijn weet je dat na 1 dag wel en kan je de tegelzetter opnieuw inplannen.
Aantal meningen/stellingen in dit topic die nogal apart zijn, 100 euro voor een loodgieter?
Loodgieters die niet komen opdagen, verwarmingsmonteurs komen wel?
Ik ben zelf loodgieter (zzp), als ik 100 euro per uur ga rekenen zit ik binnenkort ook thuis, dan hou ik geen klant over. Een loodgieter zzp of bedrijf zal ergens tussen de 40 en 60 euro kosten excl. btw. Sommigen rekenen ook voorrijdkosten.
Niet alle loodgieters komen niet opdagen, als ik (en ik ben er zeker van ook veel van mijn collega´s) een afspraak maak kom ik die na. Lukt dat om wat voor reden niet neem ik zelf contact op om een nieuwe afspraak te maken.
Wat betreft het inplannen van loodgieter/tegelzetter, dit zal ik proberen als de verzekering geen actie onderneemt.
Wat betreft het wel opdagen van loodgieters, dit is niet mijn ervaring. Er is er 1 op komen dagen, die kon niet betegelen. De 2e belde (zou tussen 4 en 6 komen, belt om 10 over 6) met de vraag of dit om een klus ging of om een offerte. Vervolgens uitgelegd dat ik een offerte nodig heb om op te sturen naar de verzekering maar dat de klus 100% zeker gedaan moet worden, toen kreeg ik te horen dat dit wel 150 euro kost. Dit heb ik uiteraard niet geaccepteerd, want als ze enorme prijzen hanteren ben ik 150 euro lichter voor niets.
Dus ik weet niet waar de degelijke loodgieters zitten, maar niet hier. Al geloof ik tevens jouw verhaal wel en dat er wel betrouwbare zijn, ik heb ze alleen nog niet gevonden.