Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• incredi-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-05 15:24
Mijn vraag

Ik heb een Tp-Link TL-WA1201 Accespoint en 2 Fritz repeaters 1750E. Alle hebben hetzelfde SID en wachtwoord. Als ik door het huis loop met mijn telefoon dan schakelt hij niet automatisch over naar het sterkste apparaat :'( . Met mijn laptop werkt het wel.

Als ik de Fritz repeaters vervang door een TP Link AC1750, zal dit dan wel werken? :?

Groet,
Peter

Beste antwoord (via incredi-man op 28-05-2020 13:15)

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

GarBaGe schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:07:
Deze APs kunnen zelf actief een client overdragen naar een ander AP.
Helaas, hetgeen je nu benoemd is voorbehouden aan echte dure oplossingen. Ook Unifi doet niet veel anders dan clients kicken, maar het kan prima dat de client vervolgens met dezefde accesspoint verbinding maakt.

@incredi-man Repeaters hebben de nare eigenschap dat ze op hetzelfde kanaal actief zijn. Daarnaast kan je de 1750E alleen met een wireless backhaul laten werken. Je zou dus kunnen proberen om met een echt accesspoint te testen of dit beter gedrag op te leveren. Trouwens, -32dBM is echt loeihard (je zal wel dBm bedoelen), misschien kan je eerst nog testen met een lager zendvermogen? Te hoog komt vaker voor dan te laag.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Grote kans dat je telefoon andere thressholds hanteert (of op een andere band zit) dan de laptop, waardoor deze niet overschakelt. Eerst zal je dus moeten uitzoeken waarom je telefoon niet overschakelt.
  • Welke telefoon en welke laptop?
  • Met welke band zijn ze verbonden?
  • Hoe sterk is het signaal op je telefoon (niet het aantal balkjes!) op de plek waar je laptop wel overschakelt?
Tot slot, repeaters vervangen door accesspoint(s) is altijd een goed idee!

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 21:41
Die handover is over het algemeen redelijk vaag en verschillende geimplementeerd bij verschillende fabrikanten.
Soms heet dit "zero handoff" of "free roaming".
Ik heb zelf Netgears geprobeerd, maar die konden dat ook niet en kreeg ik ook bovenstaande problemen.
Ik ben na wat omzwervingen nu bij Ubiquiti belandt.
Dit is ook heel handig bij rolling-updates over de APs, zonder dat de clients hier iets van merken.

[Voor 18% gewijzigd door GarBaGe op 28-05-2020 12:08]

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• incredi-man
Samsung Galaxy A6+ en een Note 8, laptop is een Asus Zenbook Flip UX360.

Op de 5GHz. Op het schakelpunt van de laptop heeft de telefoon nog maar -87dBm en 7 Mbit/s. Als ik dan de wifi uit- en aan zet pakt ie wel het goede punt en heeft hij -32dBM en 100 Mbit/s

• incredi-man
@GarBaGe Daarom mijn vraag, een TP-Link TL-WA1201 heb ik al, als ik er een TP Link AC1750 bij koop, werkt het dan wel?

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 21:41
Als ik dit lees van TP-Link zelf: https://www.tp-link.com/nl/support/faq/593/
dan denk ik dat je resultaten gaan tegenvallen.

Als het roaming gedrag puur afhankelijk is van de client, dan ga je zien dat veel clients eigenwijs blijven vasthouden aan hun bestaande AP, terwijl een ander AP dichterbij is.
Tenminste, dat waren mijn ervaringen met Android 5, 6 en 7

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• incredi-man
@GarBaGe Thanks, ik heb getest met Android 9 en 10, met mijn Android 10 gaat het op het werk wel goed. Ligt waarschijnlijk dan niet alleen aan de client.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

GarBaGe schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:07:
Helaas, hetgeen je nu benoemd is voorbehouden aan echte dure oplossingen. Ook Unifi doet niet veel anders dan clients kicken, maar het kan prima dat de client vervolgens met dezefde accesspoint verbinding maakt.

@incredi-man Repeaters hebben de nare eigenschap dat ze op hetzelfde kanaal actief zijn. Daarnaast kan je de 1750E alleen met een wireless backhaul laten werken. Je zou dus kunnen proberen om met een echt accesspoint te testen of dit beter gedrag op te leveren. Trouwens, -32dBM is echt loeihard (je zal wel dBm bedoelen), misschien kan je eerst nog testen met een lager zendvermogen? Te hoog komt vaker voor dan te laag.

• incredi-man
@lier Nee dBm inderdaad. Ik ga nog wat testen bedankt beide!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True