Ik heb midden in mijn appartement (90m2, 1920 dus dunne muren) een Netgear R6300v2 (DD-wrt erop draaiend) als accespoint voor 2.4GHz en 5GHz wifi. Nu merk ik dat mijn wifi vaak slechte throughput heeft. en veel domotica op de 2.4GHz band slechte connectiviteit laat zien. Er zijn wat Wifi netwerken in de buurt, maar niet alle kanalen staan bomvol met andere netwerken.
Nu vraag ik mij af, de Netgear is een vrij oud beestje. Zou ik al betere connectiviteit hebben door over te stappen naar een simpele archer C6? Zou dit veel schelen in bereik/throughput? Ik kan namelijk niet echt een side by side test vinden (wel 2 reviews van hardware.info, maar deze zijn niet op dezelfde manier gemeten).
Wat denken jullie?
Nu vraag ik mij af, de Netgear is een vrij oud beestje. Zou ik al betere connectiviteit hebben door over te stappen naar een simpele archer C6? Zou dit veel schelen in bereik/throughput? Ik kan namelijk niet echt een side by side test vinden (wel 2 reviews van hardware.info, maar deze zijn niet op dezelfde manier gemeten).
Wat denken jullie?