Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Samen met een vriend maken ik elektronische muziek. Om de samenwerking wat te vereenvoudigen hebben we een MSFT Teams free opgezet, en dat werkt redelijk goed. We kunnen bestanden uitwisselen, chatten en commentaar geven op elkaars werk. Via channels direct de muziek binnen teams afspelen en commentaren koppelen aan dat bestand..

Het probleem is dat we vrij snel de storage limiet van 10GB bereikt hebben, want 1 versie van een project neemt snel een GB in. Na enkele keren opgeruimd te hebben wil ik gaan uitbreiden.

Ik wil geen professional teams (0365) abonnement nemen. De maandelijkse kost is te hoog en we hebben enkel storage nodig.

Wat ik wel bereid ben is een maandelijks bedrag voor extra storage betalen. Ik ben dan ook op zoek naar de beste manier om dat te gaan doen, belangrijk is dat ik, geen zin heb in file management buiten teams om.

Er is integratie in teams met Dropbox / Box googledrive etc.. Er is ook de mogelijkheid om OneDrive te linken...

Stel dat ik een van deze niet MSFT diensten koppel, gaat teams dan de data zelf op die storage zetten?
Stel dat ik er OneDrive aan koppel, wordt mijn quota dan gewoon verhoogd?

Stel dat 1 van ons één van die diensten neemt, kunne. we het quota dan delen of moeten we elk apart betalen?

Aangezien het allemaal om betalende diensten gaat, kan/wil ik ze niet gewoon allemaal eens proberen, ik ben zuinig op mn CC gegevens. Als iemand ongeveer weet wat het resultaat met een van de storage providers is dan kan ik gerichter testen.

You don't need eyes to see, you need vision

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:15

g0tanks

Moderator CSA
Kan je dat niet gewoon uitproberen? Bij Dropbox, Google Drive, etc. kan je sowieso een gratis account maken zonder creditcard gegevens en die toevoegen aan Teams. Je kan dan gelijk proberen of het werkt om hetzelfde account te linken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik zou dat kunnen proberen, maar dan ga ik daar veel tijd in steken om dat allemaal uit te zoeken en ga ik potentieel een puinhoop creëren op mijn teams. Ik wil ook vermijden om na 2 weken een keuze gemaakt te hebben te moeten afstappen van die keuze en 10tallen GB aan data van de ene provider naar de andere te hevelen.

Dat wil ik dus vermijden door advies in te winnen van iemand die dit mogelijk reeds gedaan heeft op dit forum.

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:46

De Nelis

en anders maar niet...

Yalopa schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:32:
Ik zou dat kunnen proberen, maar dan ga ik daar veel tijd in steken om dat allemaal uit te zoeken en ga ik potentieel een puinhoop creëren op mijn teams. Ik wil ook vermijden om na 2 weken een keuze gemaakt te hebben te moeten afstappen van die keuze en 10tallen GB aan data van de ene provider naar de andere te hevelen.

Dat wil ik dus vermijden door advies in te winnen van iemand die dit mogelijk reeds gedaan heeft op dit forum.
Je wil dus eigenlijk zonder dat je zelf iets probeert dat iemand het voorkauwt als ik het goed begrijp? Zo werkt het hier niet natuurlijk. Eigen inzet is een must.

Wat je ook had kunnen doen is contact opnemen met Microsoft en deze vraag in de chat stellen. Was je waarschijnlijk een stuk sneller geholpen.

Mijns inziens is het denk ik het makkelijkst om Onedrive ruimte aan te schaffen en dit te koppelen.
https://www.microsoft.com...l&activetab=tab:primaryr1

Voor zover ik zie is de dropbox koppeling met een dropbox business abonnement.

[Voor 7% gewijzigd door De Nelis op 28-05-2020 15:46]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Als je het zo wil bekijken.

Uiteraard heb ik gegoogeld maar voor deze specifieke case, met mijn specifieke vragen, niets gevonden. Ik zie dit (en andere fora) als de plek waar gebruikers ervaringen uitwisselen en elkaar helpen met hun kennis en dus een voorsprong nemen op "alles zelf uitzoeken". Zo probeer ik nu en dan een bijdrage te leveren aan anderen over onderwerpen war ik zelf denk iets van te weten.. Uiteindelijk is wellicht alles via google of MSFT support te vinden.

Ik ken deO365 plans behoorlijk goed en weet dus dat ik gewoon OneDrive space kan kopen (zoals ik zelf al aangaf). Ook de Dropbox plans ken ik, en de prijzen ook.

Wat ik echter niet weet is wat het gedrag gaat zijn eens ik een storage koppel, dat was dan ook mijn heel specifieke vraag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:22
Ik wil geen professional teams (0365) abonnement nemen. De maandelijkse kost is te hoog en we hebben enkel storage nodig.
Wat is je budget dan? Een Microsoft 365 Basic abonnement kost je maar +- 50 euro per jaar.

⛔Trackers of betalen...⛔

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Het O365 plan van 5 EUR per maand (per gebruiker) is misschien een oplossing, bedankt voor die pointer. De link die ik eerst bekeek had teams niet vermeld als part of the package, ondertussen heb ik een link gevonden waar teams dan wel op staat..

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True