Thunderbird extensies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Misschien een hele domme vraag, maar... Ik kan het nergens vinden.

Thunderbird is open source. Zijn de extensies van Thunderbird ook open source? Kun je dat verwachten of opzoeken?

Je hoort zoveel over malware in browser extensies. Maar nu wil ik graag Thunderbird met een wachtwoord beveiligen, zodat mijn stiefzoon er niet per ongeluk of uit nieuwsgierigheid te makkelijk induikt. Deze mogelijkheid zit niet in Thunderbird zelf, maar in een extensie. Maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat die extensie informatie over mij ergens naartoe gaat sturen.

Zouden jullie de extensie gebruiken of via een omweg proberen het wachtwoord te regelen? Ik las iets over Truecrypt (open source) dat een versleutelde kluis op je pc zet. En dan kun je Thunderbird daarin plaatsen. Is dat een beter idee?

Bij voorbaat bedankt.

Lorelei

[ Voor 4% gewijzigd door Lorelei_7 op 28-05-2020 02:40 ]

Beste antwoord (via Lorelei_7 op 28-05-2020 15:47)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DiedX schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 05:12:
Is het niet praktischer om hem geen toegang tot jouw profiel te geven?
Dat ja. Maak een los profiel (met wachtwoord) aan. Hetzij voor Thunderbird, hetzij voor Windows (of Linux of MacOS, ChomeOS, etc) zelf.

Truecrypt is erg oud, Veracrypt is defacto opvolger. Maar dat zou ik in dit geval niet aanraden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:26
Dus je hebt informatie die je niet wil delen. Gaat het dan over cookies, bookmarks, of toegang tot internet?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
Ik weet niet in hoeverre de extensies van een mailprogramma als Thunderbird veiliger zijn dan de extensies van browsers. En ik weet niet tot welke informatie de extensie toegang zou hebben, dus ik weet ook niet welke informatie hij van mij door kan sturen. Ik weet helemaal niet wat het risico is van zo'n extensie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:56

MsG

Forumzwerver

Ook al is het Open Source, als het een nice add-on is van het relatief niche aan het wordende Thunderbird is kan je er natuurlijk ook niet blind van uit gaan dat het helemaal waterdicht zou zijn. Open Source is te veel geplaagd door het "Er is vast wel iemand anders die deze code checkt"-probleem.

Overigens kan je prima zien hier: https://addons.thunderbird.net/nl/thunderbird/ onder welke licentie een bepaalde add-on wordt vrijgegeven. Vermoedelijk meestal gewoon een Open Source-licentie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Op de pagina van deze extensie staat rechts: "Mozilla Public License, version 2.0"
https://addons.thunderbir...upmaster/?src=cb-dl-users

Ik weet dat open source geen garantie is dat het goed zit. Maar je moet wat. Ik wil best ooit leren om zelf code te lezen. Het zit er nu even niet in.

Maar waarschijnlijk heb ik dan nog een ander probleem. Ik heb de laatste versie van Thunderbird. En de extensies werken daar niet mee. Denk ik?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DiedX schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 05:12:
Dat ja. Maak een los profiel (met wachtwoord) aan. Hetzij voor Thunderbird, hetzij voor Windows (of Linux of MacOS, ChomeOS, etc) zelf.

Truecrypt is erg oud, Veracrypt is defacto opvolger. Maar dat zou ik in dit geval niet aanraden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
Ow wacht even. Ik heb dit artikel vluchtig gelezen en verkeerd geïnterpreteerd.
https://www.systoolsfaqs....word-for-thunderbird.html

"By default Thunderbird does not provide any password protection functionality. This could cause issues when multiple users have access to the same system."

"With non-protected profile anyone can access Thunderbird, read the emails, contacts and other informations and this could cause problems when multiple users have access to same system which is the common case in work stations."

Ik had gewoon een beetje beter tussen de regels door moeten lezen. Dan was ik ook op die oplossing gekomen.

Bedankt mensen.
Pagina: 1