Hallo allemaal
,
Gisteren is mijn voeding overleden en ik krijg mijn geld terug om een andere voeding te kopen. Ik wil al een tijdje mijn stock cooler voor de Ryzen 5 3600X vervangen voor een after market cooler. Nu kan als ik een nieuwe voeding bestel meteen een nieuwe CPU koeler erbij bestellen.
De stock cooler vind ik toch te luid tijdens het gamen (mijn pc staat op het bureau naast mij). De Ryzen 5 3600X wordt rond de 70 graden als ik game, wat ik net iets te warm vind. Ik ben op zoek naar een stille en goede after market cooler. Ik ben niet van plan om mijn CPU te overclocken.
De Phanteks P400A heeft een CPU cooler clearance van 160mm. Ik denk dat hier de maximale hoogte van de CPU koeler wordt bedoeld?
Ik zoek een?
Een stille en goede after market cooler voor mijn Ryzen 5 3600X.
Wat is je budget?
Maximaal €50
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Als het maar goed is, vind ik het prima
.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn build (zonder de voeding dan):
Deze twee after market coolers worden altijd aangeraden voor een Ryzen 5 3600 build: Gelid Solutions Phantom Black en Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B. Ik vraag mij af of deze ook geschikt zijn voor een Ryzen 5 3600X build gezien de hogere TDP van de 3600X.
Ik ben benieuwd naar jullie advies. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal ^^!
Gisteren is mijn voeding overleden en ik krijg mijn geld terug om een andere voeding te kopen. Ik wil al een tijdje mijn stock cooler voor de Ryzen 5 3600X vervangen voor een after market cooler. Nu kan als ik een nieuwe voeding bestel meteen een nieuwe CPU koeler erbij bestellen.
De stock cooler vind ik toch te luid tijdens het gamen (mijn pc staat op het bureau naast mij). De Ryzen 5 3600X wordt rond de 70 graden als ik game, wat ik net iets te warm vind. Ik ben op zoek naar een stille en goede after market cooler. Ik ben niet van plan om mijn CPU te overclocken.
De Phanteks P400A heeft een CPU cooler clearance van 160mm. Ik denk dat hier de maximale hoogte van de CPU koeler wordt bedoeld?
Ik zoek een?
Een stille en goede after market cooler voor mijn Ryzen 5 3600X.
Wat is je budget?
Maximaal €50
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Als het maar goed is, vind ik het prima
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn build (zonder de voeding dan):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 204,05 | € 204,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 123,90 | € 123,90 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 444,05 | € 444,05 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 88,81 | € 88,81 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400A Digital Zwart | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 106,60 | € 106,60 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 72,96 | € 72,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.228,27 | ||
Deze twee after market coolers worden altijd aangeraden voor een Ryzen 5 3600 build: Gelid Solutions Phantom Black en Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B. Ik vraag mij af of deze ook geschikt zijn voor een Ryzen 5 3600X build gezien de hogere TDP van de 3600X.
Ik ben benieuwd naar jullie advies. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal ^^!