Toon posts:

Video/actioncamera + gimbell voor YouTube video's

Pagina: 1
Acties:

• oooskar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:22
Ik zoek een?
(action)camera voor video's voor YouTube inclusief een gimbell, liefst tweedehands

Wat is je budget?
Ik wil goede prijs/kwaliteit en maximaal €200/€300,- uitgeven. Idealiter aan tweedehands producten, tenzij eerstehands een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft natuurlijk

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik wil filmpjes maken terwijl ik op de fiets zit. Dit worden filmpjes waarbij ik niet praat, maar er muziek onder komt. Het gaat bijna alleen maar om de videokwaliteit- en stabiliteit dus. Vandaar dat advies over een gimbell ook erg welkom is. Op dit moment heb ik dit alleen nog geprobeerd op mijn telefoon (Galaxy s9). Maar de matige kwaliteit en het schudden zorgde ervoor dat dit niet tot het gewenste minimale niveau kwam.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf zag ik GoPro 4, 5 en 6 op Tweakers tweedehands. Deze verschilden behoorlijk in prijs, waarbij de 4 €100,- was en de 6 €€250,- tweedehands. Ik weet echter niet hoeveel verschil in kwaliteit dit opbrengt, en of er misschien betere alternatieven zijn.
GoPro 2e hands: https://tweakers.net/actioncams/aanbod/

Verder vind ik wat tweedehands gimbels:
V&A aangeboden: DJI Osmo Mobile 2 + base incl doos en factuur
Hiervan weet ik echter ook niet hoeveel kwaliteit er de laatste jaren bij is gekomen en wat zich goed leent voor mijn doel!

Welke vragen heb je hier nog over?
Elk advies over wat de beste prijs/kwaliteit verhouding is om stabiele video goed te krijgen op een fiets zal super welkom zijn!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:31

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Voor foto-/videocamera's is een eigen subforum Fotografie & Video. Ik verhuis het topic die kant op: CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ShadowBenji
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11-09 20:39

ShadowBenji

Canon 600D | iPhone 8 64GB |

Leuk idee!
Ja die S9 is geen geschikt ding naar mijn mening als het gaat om veel snelle bewegende beelden.
Mag ik vragen waar je je nieuwe camera op wil monteren? Ik zie vaak scooter / motor filmpjes en dan plaatsen zij de (GoPro) camera op hun helm. Maar bij fietsen is dat vaak een ander verhaal.

• oooskar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:22
Hee ShadowBenji,

Ik dacht de camera niet te monteren maar in mijn hand te houden in zo'n soort stok dingetje. Hiermee geeft het me wat vrijheid om ook "rond te kijken". Mezelf filmen daarmee en van iets hogere hoogte filmen zouden pluspunten zijn!

• epoman
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Beetje laat, maar wellicht heb je er nog iets aan.

De GoPro Hero7 black en DJI Osmo Action worden de laatste dagen voor 250-270 nieuw aangeboden en die hebben stabilisatie die in diverse situaties een gimbal mogelijk overbodig maakt. Wellicht iets om te onderzoeken.

Je zou een compacte 360-graden camera kunnen overwegen als de beeldkwaliteit voldoende is. Ook die beelden zijn bij diverse modellen goed te stabiliseren en je filmt alles om je heen.

maar nu even niet

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee