Opstartprobs, geheugenfout???

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een behoorlijk lastig probleem: vorige week liep mijn compu vast. Na een reboot wilde hij WinME niet meer goed opstarten, gaf een paar foutmeldingen enzow.. ik dacht: even opnieuw erop zetten en klaar! Niet dus.. HD's geformatteerd en nog krijg ik noch Win98se noch WinME erop (heb gisteren zelfs Win95 geprobeerd (kun je nagaan hoe desperate ik ben..) maar gaf hetzelfde resultaat.. Krijg rare foutmeldingen over fouten in user.exe, setup.dll etc. maar ik heb alles gechecked: CD's zijn schoon, HD's niet corrupted..

Wat moet ik nu?? Zijn er meer mensen met een soortgelijk probleem en hoe hebben die dit opgelost??

Plz. help me out...

Verwijderd

Behoorlijk ernstig probleem na alleen maar een reboot. Wat voor reboot? Een ctrl-alt-del reboot of een gewone?

Er zit of iets heel los in je computer of er is iets stuk. Geheugen misschien? Gammele IDE kabeltjes?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Indien het mogelijk is, moet je eens kijken of je je geheugen kan wisselen (met je buurman ofzo) of als je meerdere reepjes hebt (bijv. 2x128) effe 1 reepje eruit halen, en kijken of ie het dan nog niet doet, dan weer dat andere reepje. Zou namelijk goed mogelijk zijn dat het een geheugenprob is.

20*350ZO45°

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja wellicht geheugen. Bij de install spreekt windows stukken geheugen aan die je normaal niet gebruikt. Als dit stukkie slecht is, krijg je gezeik. Dit is een hypothese van mij hoor. Het kan ook gelul zijn.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

heel misschien is het wel een antiwin-boot virus(precieze naam weet ik niet meer)

dat heb ik een paar jaar geleden gehad.
problemen met windows en een nieuwe install gaf ook meteen problemen.

en dat virus blijft in je MasterBooTRecord zitten, ook na een format...

• sheinemans
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 16:21
heb dat ook eens gehad toen was de processor kastje wijlen. je moet gewoon onderdelen gaan vervangen en zo het defecte isoleren (8>

www.heinemanss.nl

• Hoicks
  • Laatst online: 19:27

Hoicks

Techno!

Ik heb vaker meegemaakt met windows installaties dat ze crashten tijden install van cd.

Kopieer windows gewoon effe naar je hd en probeer het dan nog eens, soms werkt het (zoals bij mij).

• Imperial_Master
  • Laatst online: 16:19
Ik heb idd gisteravond Win naar mijn HD gekopieerd, zonder succes. De IDE kabels zitten goed vast (dubbel gechecked).. zal vanavond een kijken naar mijn geheugen (zal wel zuur zijn als dat kaduuk is..). Is het evt. een optie mijn bios te flashen? de proc. is niet stuk, alles doet het verder normaal...

Verwijderd

Heb je de mbr al vervangen zoals hierboven aangegeven?

- vervang de mbr via een schone bootdisk
fdisk /mbr
- format je diskje opnieuw vanaf diezelfde schone schijf
- install windows... faalt ie? dan zit het dus toch in je HW.

Zijn er trouwens goede mem-check proggies voro onder DOS?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 07 augustus 2001 09:59 schreef Masta-T het volgende:
Heb je de mbr al vervangen zoals hierboven aangegeven?

- vervang de mbr via een schone bootdisk
fdisk /mbr
- format je diskje opnieuw vanaf diezelfde schone schijf
- install windows... faalt ie? dan zit het dus toch in je HW.

Zijn er trouwens goede mem-check proggies voro onder DOS?
De beste die er is is memtest86 dit is een Linux memtest, die op 1 diskette past, je duwt de diskette erin en hij start linux vanaf diskette en gaat je mem testen (duurt erg lang) De diskette kan je maken door memtest86 te downloaden en in bijvoorbeeld windows de handleiding te volgen.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 07 augustus 2001 09:57 schreef Imperial_Master het volgende:
zal vanavond een kijken naar mijn geheugen (zal wel zuur zijn als dat kaduuk is..).
Wees blij dat het nu is, geheugen kost toch géén kont meer.

20*350ZO45°

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
device = himem.sys /testmem:on

In je config.sys van je opstartdisk

Weet je ook of je geheugen goed is..

Ja ja ja Nee !!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

als de pc vastslaat net na de registratie code, dat ie die wizard start, dan is et zowiezo et geheugen.

ik heb dit een paar keer meegemaakt

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ik heb exact hetzelfde gehad een 6-tal jaar geleden toen ik de BIOS van m'n Micronics bord geflasht had... 'k wist toen niet dat ik de cache moest afzetten in de BIOS (ik weet het ja: ik was dom... maar wie zegt dat ik nu niet meer dom ben he?! ;))

Heb je per toeval niets gelijkaardigs geflikt?! Zoja, dan kan je proberen een identieke bios-chip te vinden (maar dat is vrijwel niet te doen) ofwel een nieuw mobo steken.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 07 augustus 2001 15:32 schreef apa het volgende:
'k wist toen niet dat ik de cache moest afzetten in de BIOS (ik weet het ja: ik was dom... maar wie zegt dat ik nu niet meer dom ben he?! ;))
Cache afzetten??? Óf ik snap je niet, óf je snapt het niet ;) Serieus, wat bedoel je?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).
Pagina: 1