Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-11-2023

ShadowBenji

Canon 600D | iPhone 8 64GB |

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort een iPhone 8 of SE 2 bestellen. Maar daar hoef ik nu geen antwoord op. Ik wil namelijk bij mijn telefoon een goed hoesje bij kopen omdat ik erg onhandig ben. Ik heb in 4,5 jaar tijd 3 verschillende telefoons gebruikt omdat vaak scherm reparatie bijna even duur was als een prima Android.

Ik heb verschillende hoesjes al gevonden en ben benieuwd welke het beste is.

- Lifeproof
- Rhinoshield
- Otterbox
- Mous

Ik heb een budget van ongeveer 35 euro wat ik al heel vind voor een hoesje.

Ik ben erg benieuwd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:21

Flipm0de

geen

Misschien aan een touwtje om je nek :P.

Nee, ik heb goede ervaringen met Mous, maakt het toestel wel een stuk dikker maar beschermt wel. Otterbox schijnt er ook bekend om te staan maar die vond ik niet mooi.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ShadowBenji schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:56:
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort een iPhone 8 of SE 2 bestellen. Maar daar hoef ik nu geen antwoord op. Ik wil namelijk bij mijn telefoon een goed hoesje bij kopen omdat ik erg onhandig ben. Ik heb in 4,5 jaar tijd 3 verschillende telefoons gebruikt omdat vaak scherm reparatie bijna even duur was als een prima Android.

Ik heb verschillende hoesjes al gevonden en ben benieuwd welke het beste is.

- Lifeproof
- Rhinoshield
- Otterbox
- Mous

Ik heb een budget van ongeveer 35 euro wat ik al heel vind voor een hoesje.

Ik ben erg benieuwd!
Dat ligt geheel aan je wensen van. het 'hoesje' je scherm kan sowieso knappen door val, maar je bent wat beter beschermt dan zonder, en beter dan regulier hoesje. Bij schade kun je de fabrikant van het hoesje ook niet aansprakelijk stellen. zo is een glasplaatjes tegen krassen op het scherm, en een hoesje tegen beschadiging van behuizing. Je noemt een aantal merken op, maar noemt geen modellen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ik ben net zo klunzig dus mijn tips.

- Een hoesje waar je ook je pasjes in kwijt kan (zo'n boekje) zodat de voorkant ook beschermd is. Telefoon komt altijd op de hoeken terecht. Maar klettert dan door.
- Nooit op de trap, nooit in de keuken, niet tijdens het lopen gebruiken. Scheelt bij mij 90% van het laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik heb de Spigen. Heb alleen wel een andere iPhone, maar zo te zien kun je die voor andere modellen ook kopen. Niet zo duur en het materiaal is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:35
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:24:
Ik heb de Spigen. Heb alleen wel een andere iPhone, maar zo te zien kun je die voor andere modellen ook kopen. Niet zo duur en het materiaal is erg goed.
Ik vind Spigen inderdaad ook erg netjes en niet duur. Ik heb zelf laatst een Ultra Hybrid gekocht en die bevalt erg goed (en is transparant, zie je meer van het design van de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Hier een spigen ultra hybrid backcover en een clearplex-screenprotector. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn iphone al een keer of 2/3 is gevallen en gelukkig niets daarvan terug te zien op de telefoon zelf. Dus ik ben heel erg te spreken over dit hoesje in combinatie met de screenprotector.
Ligt er wel erg aan hoe je telefoon valt natuurlijk. Bij mij viel ie buiten, plat op de stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji

ShadowBenji

Topicstarter
Thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Wat ben je wijzer geworden aan merken benoemen ?

Hier btw; centraal topic mbt hoesjes een acc [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 28-05-2020 14:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:22
Een hoesje beschermt niet altijd het scherm. Koop een glazen screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji

ShadowBenji

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:53:
[...]

Wat ben je wijzer geworden aan merken benoemen ?

Hier btw; centraal topic mbt hoesjes een acc [iPhone SE 2020] Accessoires / Hoesjes etc
Ik kreeg 3 reacties dat Spigen goed is, net zegt @MarcoC ook dat een screenprotector ook veel helpt. En dat was ik sowieso van plan.
Sowieso ben ik heel onbekend in de iOS wereld dus ik wist überhaupt niet wat een goed merk is. Maar nu beweren meerdere dat Spigen goede hoesjes maakt dus daarom is mijn vraag denk ik wel goed beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
ShadowBenji schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:58:
[...]

Ik kreeg 3 reacties dat Spigen goed is, net zegt @MarcoC ook dat een screenprotector ook veel helpt. En dat was ik sowieso van plan.
Sowieso ben ik heel onbekend in de iOS wereld dus ik wist überhaupt niet wat een goed merk is. Maar nu beweren meerdere dat Spigen goede hoesjes maakt dus daarom is mijn vraag denk ik wel goed beantwoord.
Ik gebruik ook Spigen, maar dat is een merk. zegt niets of het hoesje wat ik gebruik voor jouw gebruik voldoet.
zoals ik al zei,. is een glasplaatje een bescherming tegen krassen op je scherm, niet tegen breuk door vallen.

Ze bescherm deze Spigen minder goed tegen vallen, dan deze Spigen Het is dus welk type je kiest voor je gebruik(klunzigheid) zoals ik al zei. Zo heb je van alle benoemde merken verschillende types, voor verschillend gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 12:28
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Supcase. Heb er 1 om mijn S9 (wijs er naar en er springt een barst in..) en beide Ipads van mijn schoolgaande kinderen gaan inmiddels 2 jaar schadevrij door het leven. Niet de goedkoopste maar beschermd echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji

ShadowBenji

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Ik gebruik ook Spigen, maar dat is een merk. zegt niets of het hoesje wat ik gebruik voor jouw gebruik voldoet.
zoals ik al zei,. is een glasplaatje een bescherming tegen krassen op je scherm, niet tegen breuk door vallen.

Ze bescherm deze Spigen minder goed tegen vallen, dan deze Spigen Het is dus welk type je kiest voor je gebruik(klunzigheid) zoals ik al zei. Zo heb je van alle benoemde merken verschillende types, voor verschillend gebruik.
Goed punt. Van de merken die ik nu heb gezien twijfelde ik aan deze

Lifeproof: https://www.lifeproof.eu/...-iph17_color=0E91#start=1

Rhinishield: https://rhinoshield.eu/pa...-8&category=crashguard-nx

Spigen: https://www.spigen.com/co...al?variant=12073449259055

Mous: Vond niet meer interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Dat is echt niet waar. Ik heb genoeg glazen screen protectors in mijn omgeving moeten vervangen omdat deze kapot waren na een val. Ik heb nog nooit gezien dat een scherm én de screen protector kapot gingen door een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji

ShadowBenji

Topicstarter
Japiooo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:12:
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Supcase. Heb er 1 om mijn S9 (wijs er naar en er springt een barst in..) en beide Ipads van mijn schoolgaande kinderen gaan inmiddels 2 jaar schadevrij door het leven. Niet de goedkoopste maar beschermd echt fantastisch.
Ja dat merk ken ik inderdaad wel. Maar ik zie echt hele stevige cases, met name voor de iPad.
Maar denk je dat dit model ook goede bescherming met zich mee brengt?
https://www.supcase.com/products/iphone-8-ub-style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:28
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:14:
[...]
Dat is echt niet waar. Ik heb genoeg glazen screen protectors in mijn omgeving moeten vervangen omdat deze kapot waren na een val. Ik heb nog nooit gezien dat een scherm én de screen protector kapot gingen door een val.
dat ligt dan aan de kwaliteit van het plaatje dat het snel breekt. het is tegen krassen op het scherm, en niet tegen breken van een scherm. valt je toestel op een hoek, dan barsten beiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:17:
[...]

dat ligt dan aan de kwaliteit van het plaatje dat het snel breekt. het is tegen krassen op het scherm, en niet tegen breken van een scherm. valt je toestel op een hoek, dan barsten beiden ;)
De praktijk wijst anders uit. Ik ken niemand met een glazen screen protector en een kapot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:18:
[...]

De praktijk wijst anders uit. Ik ken niemand met een glazen screen protector en een kapot scherm.
Ja, vertel iemand anders fabeltjes. hou het bij de feiten zoals ze zijn en lees goed wat iemand schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 12:28
ShadowBenji schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Ja dat merk ken ik inderdaad wel. Maar ik zie echt hele stevige cases, met name voor de iPad.
Maar denk je dat dit model ook goede bescherming met zich mee brengt?
https://www.supcase.com/products/iphone-8-ub-style
Ik denk het wel. Heb de S9 nu ruim een jaar en is meerdere malen gevallen en nog steeds heel. De S8 die ik daarvoor had (en de S4, 5 en 6) hebben het allemaal nog geen jaar uitgehouden. Daar had ik meestal van die leren klaphoesjes met screen protector. Geen krassen, wel barsten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hackus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:20:
[...]

Ja, vertel iemand anders fabeltjes. hou het bij de feiten zoals ze zijn en lees goed wat iemand schrijft.
Jij zegt dat een glazen screen protector niet tegen valschade beschermt. Dat is feitelijk onjuist. Ik heb in mijn omgeving meer dan 20x een glazen screen protector vervangen waarbij deze door valschade gebarsten was maar het scherm zelf volledig ongeschonden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
ShadowBenji schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Goed punt. Van de merken die ik nu heb gezien twijfelde ik aan deze

Lifeproof: https://www.lifeproof.eu/...-iph17_color=0E91#start=1

Rhinishield: https://rhinoshield.eu/pa...-8&category=crashguard-nx

Spigen: https://www.spigen.com/co...al?variant=12073449259055

Mous: Vond niet meer interessant
De Spigen is rondom gesloten en geeft meer steun/bescherming dan de Lifeproof die van onder open is.
De RhinoShield is een zgn bumper als ik het goed zie
MarcoC schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:23:
[...]

Jij zegt dat een glazen screen protector niet tegen valschade beschermt. Dat is feitelijk onjuist. Ik heb in mijn omgeving meer dan 20x een glazen screen protector vervangen waarbij deze door valschade gebarsten was maar het scherm zelf volledig ongeschonden was.
Dat had ook waarschijnlijk heel gebleven zonder glasplaatje. die plaatjes breken vaak al, als je toestel vanaf je bed plat op de grond valt

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 29-05-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je zoekt bezels. Dat is het belangrijkste.

Ik heb zelf Otterbox hoesjes de laatste jaren. Op mijn XS heb ik nu deze zitten: pricewatch: Otterbox Defender Case Black (iPhone XS Max) Zwart

Het is een flinke hoes, telefoon wordt echt groter erdoor, maar: helemaal omsloten, lightningaansluiting is dicht, en vooral: de voorkant heeft een flinke bezel. Dus telefoon laten vallen met voorkant naar beneden is geen risico meer.

De vorige hoesjes die ik had hadden een lage bezel, en ondanks dat het hoesje stevig was ging het scherm wel stuk. Eigenlijk enkel hoesjes met stevige bezels helpen daar tegen. Zo grof geschat heeft dit hoesje een bezel van 4-5mm. Veel van de hoesjes die je hierboven linkte hebben maar een minmale bezel, en zijn van het type waarbij de zijkanten te flexibel zijn dus die bezel ook nog eens verminderd wordt.

Zit ook nog een extra ding bij waarmee je hem aan broek zou kunnen vastmaken, maar die heb ik niet gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 28-05-2020 15:32 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodenl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-06 19:11
Ik heb een 'buiten huis' verzekering genomen, waardoor nu ale apparaten inclusief telefoons van mijn hele gezin verzekerd zijn. Glasschade is ook gedekt! (Interpolis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Misschien moet je het budget voor je hoesje wat verhogen als je weet dat je onhandig bent. Gewoon het beste beschermende hoesje kopen, die kan nooit duurder worden dan een nieuw scherm.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:03

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

ncodenl schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:54:
Ik heb een 'buiten huis' verzekering genomen, waardoor nu ale apparaten inclusief telefoons van mijn hele gezin verzekerd zijn. Glasschade is ook gedekt! (Interpolis).
Alleen is dat bij schade achteraf, en gaat de vraag juist om het voorkomen daarvan ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Bastiaan op 03-06-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Let wel op dat je €100,- eigen risico hebt, per gebeurtenis. Glasschade is niet specifiek het scherm van een toestel. een Cover als hier besproken kan schade voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Maar dan heb je altijd 100 euro eigen risico voor 5,58 euro per maand.

Voor 100 euro heb je ook 2 jaar Applecare voor de iPhone en dan is het eigen risico maar 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodenl
  • Laatst online: 28-06 19:11
Ernemmer schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Maar dan heb je altijd 100 euro eigen risico voor 5,58 euro per maand.

Voor 100 euro heb je ook 2 jaar Applecare voor de iPhone en dan is het eigen risico maar 30 euro.
Zeker, maar bij Interpolis is het voor al mijn apparaten voor mijn hele gezin. 100 euro voor een nieuw scherm in geval van schade is voor mijn geval in ieder geval aantrekkelijk met dure iphones met oled schermen.
Pagina: 1