Pre-built medium game pc 750 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilan33
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-01-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Medium game pc, open world games op z'n minst 60 fps, en wat minder zware games zoals CSGO, LoL op 144 FPS (of zo dicht mogelijk in de buurt)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor computer 900 euro, monitor (het liefst 144 Hz), max 200 euro (dat wordt krap ja, maar is mogelijk denk ik). Toetsenbord, muis, muismat etc is al in orde.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment een oude laptop, dus nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst zoiets als hierboven staat, op z'n minst 16GB RAM, GTX 1660 en een aardige processor (AMD of Intel is me om het even).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als het maar functioneert.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance is voor mij het belangrijkste net als toekomstbestendigheid. Grootte, kleurtjes etc is allemaal leuk voor het oog maar voor mij niet heel belangrijk.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan, omdat ik wel een apparaat wil dat jaren mee kan en ik de levensduur niet wil verkorten.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen zoals hieronder beschreven :)

Ik ben op het moment rond aan het kijken voor een mid-range game pc. Mijn oog is gevallen op een pre-built game pc die op bol.com staat: https://www.bol.com/nl/p/...8/#product_specifications. Ik weet dat een pre-built per definitie minder functioneert dan er een die je zelf maakt, maar ik heb 0 ervaring met computers bouwen en zie het nu nog niet echt zitten om zelf aan de slag te gaan. Nu ziet deze bovenstaande gelinkte pc er uit als een uitstekende keus, met 750 euro voor een AMD Ryzen 5 2600, NVIDIA GTX 1660 6GB, 2x 8GB DDR4, 240 GB SSD + 1 TB HDD e. Vergelijkbare pc's op elke andere site komen al gauw boven de 900 uit en de onderdelen los bij elkaar komen al gauw bij die prijs in de buurt, dus ik heb een klein vermoeden dat ze ergens enorm op besparen omdat ze niet elk deel van de build volledig specificeren (voeding? moederbord? goedkope ram? of sturen ze straks een artikel waar iets anders inzit dan op de pagina staat?). Staan ook geen reviews bij die of vergelijkbare modellen dus daar heb ik ook geen hulp aan. Wel reviews over de aanbieder, die alleen op bol.com lijkt te verkopen, die overwegend positief zijn. Wat zouden jullie aanraden, gewoon kopen en hopen op het beste, of wellicht iets op een andere site samenstellen waarbij ik zeker weet dat elk onderdeel in orde is, maar wel een euro of 200 duurder uit zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Dilan33 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:44:
maar ik heb 0 ervaring met computers bouwen en zie het nu nog niet echt zitten om zelf aan de slag te gaan.
Wat staat je specifiek tegen? Wij kunnen je helpen met het uitzoeken van de onderdelen en een webshop kan het voor je in elkaar zetten (tegen betaling). Of je kijkt een aantal Youtube instructievideo's om te kijken of je het toch niet zelf probeert. Het is geen rocketscience.
dus ik heb een klein vermoeden dat ze ergens enorm op besparen omdat ze niet elk deel van de build volledig specificeren (voeding? moederbord? goedkope ram? .
Dat zit er dik in. Zij moeten ook verdienen.
of sturen ze straks een artikel waar iets anders inzit dan op de pagina staat?)
Daar zou ik me weinig zorgen over maken eerlijk gezegd. Dat kunnen ze maar 1 keer doen en daarna de tent opdoeken.
gewoon kopen en hopen op het beste,
Dat is natuurlijk nooit goed. Als ik jou was zou ik eerst formuleren waarom je niet zelf wilt bouwen, of als second best (maar wel wat duurder) door een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilan33
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:03:
[...]

Wij kunnen je helpen met het uitzoeken van de onderdelen en een webshop kan het voor je in elkaar zetten (tegen betaling).
Welke webshop ken je die dat doet tegen een redelijke prijs? Ik heb al gegoogled daarop, de meeste vragen evenveel of misschien wel meer dan een pre-built met ongeveer dezelfde specs..
Ik ben vooral bang dat ik met mijn 0 ervaring per ongeluk een moederboord, GPU of ander kwetsbaar onderdeel sloop eerlijk gezegd..
En vooral voor dit model dat ik nu gevonden heb, staat de prijs/kwaliteit ratio me enorm aan.
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:03:

Daar zou ik me weinig zorgen over maken eerlijk gezegd. Dat kunnen ze maar 1 keer doen en daarna de tent opdoeken.
Kende het bedrijf niet, maar de meeste bol.com recensies zijn goed, afgezien van een enkele defect geleverde pc en een niet-inbegrepen wifi-kaart (die staat hier niet aangegeven, dus niet van toepassing voor mij).

Over maar 1 keer doen en de tent opdoeken, lees deze review anders:
https://www.rudybrinkman....van-screenon-via-bol-com/

tl;dr Blogger kocht laptop bij dat bedrijf, op de bol.com pagina stond iets anders dan de sticker op de doos. Uiteindelijk miste een 2e harde schijf. Blogger gaat verhaal halen bij screenon die zegt dat specificaties op bol.com niet kloppen door foutjes in de communicatie oid en dat ze er weinig mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dilan33 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:15:
[...]

Welke webshop ken je die dat doet tegen een redelijke prijs? Ik heb al gegoogled daarop, de meeste vragen evenveel of misschien wel meer dan een pre-built met ongeveer dezelfde specs..
Assemblage is aan de prijs, dat klopt. Tegenwoordig ben je daar zo 80 euro voor kwijt, al bieden sommige shops ook deelassemblage aan waarbij ze bijvoorbeeld al de cpu en koeler monteren.
Ik ben vooral bang dat ik met mijn 0 ervaring per ongeluk een moederboord, GPU of ander kwetsbaar onderdeel sloop eerlijk gezegd..
Zolang je je van te voren inleest, een aantal tutorials leest en rustig te werk gaat kan er eigenlijk weinig mis gaan. Je moet geen dingen laten vallen, maar voor rest past alles maar op 1 manier en is het redelijk fool proof, maar uiteindelijk meot je natuurlijk doen waar je jezelf prettig bij voelt. Nogmaals, kijk eens zo'n tutorial. Dan weet je vrij snel of het iets is.
staat de prijs/kwaliteit ratio me enorm aan.
Dat is dus lastig inschatten als je niet van elk onderdeel precies het merk en type weet. Dat kan je natuurlijk vrij makkelijk te weten komen door ze even te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilan33
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:20:
[...]

Assemblage is aan de prijs, dat klopt. Tegenwoordig ben je daar zo 80 euro voor kwijt, al bieden sommige shops ook deelassemblage aan waarbij ze bijvoorbeeld al de cpu en koeler monteren.

[...]

Zolang je je van te voren inleest, een aantal tutorials leest en rustig te werk gaat kan er eigenlijk weinig mis gaan. Je moet geen dingen laten vallen, maar voor rest past alles maar op 1 manier en is het redelijk fool proof, maar uiteindelijk meot je natuurlijk doen waar je jezelf prettig bij voelt. Nogmaals, kijk eens zo'n tutorial. Dan weet je vrij snel of het iets is.

[...]

Dat is dus lastig inschatten als je niet van elk onderdeel precies het merk en type weet. Dat kan je natuurlijk vrij makkelijk te weten komen door ze even te mailen.
toon volledige bericht
Ok, bedankt voor je tips. Ik zou het liefste een GTX 1660 videokaart, 2x8 GB RAM, AMD Ryzen 5 2600 of hoger / Intel-i5 9400F of hoger en 250/500 GB SSD met nog een extra harde schijf voor opslag willen. Ik heb niet veel verstand van moederborden, voedingen, behuizingen, koelers en welk merk goed is en welk niet.. Heb jij nog 'budget' tips voor die onderdelen, die ook compatible met elkaar zijn, zodat ik in totaal onder de 900 euro blijf (vanuit gaande 100 euro in-elkaar-zet-kosten inbegrepen)?

Heb video's gekeken van o.a. Linus Tech Tips die ze vanuit first person POV in elkaar zet, maar ik voel me er toch comfortabeler bij als iemand met verstand het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eens bij reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2020. Intel en Nvidia zijn over het algemeen een stukje minder interessant wat betreft value for money dan AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilan33
br00ky schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:44:
Begin eens bij reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2020. Intel en Nvidia zijn over het algemeen een stukje minder interessant wat betreft value for money dan AMD.
AMD processoren lijken me prima maar ik lees zoveel over driver problemen bij AMD GPU's dat ik daar toch iets huiveriger over ben.. Kan ik die set-up zo pakken met nog een toegevoegde goedkope 1TB SSD (als opslag voor andere data dan Windows OS en games), videokaart Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G ipv de genoemde videokaart? Of is de behuizing/moederbord dan niet meer geschikt?

Raad je aan al die componenten uit dezelfde winkel te kopen of is dat geen probleem en kan ik die voor de laagste prijs bij verschillende webshops kopen? En weet je toevallig of er thermal paste en alle benodigde kabels erbij zitten? Veel vragen maar hopelijk wordt het nog niet vervelend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dilan33 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:56:
[...]

AMD processoren lijken me prima maar ik lees zoveel over driver problemen bij AMD GPU's dat ik daar toch iets huiveriger over ben..
Dat kan maar dan lever je 20% performance in. Let wel, als je hem in elkaar last zetten kan je altijd terugvallen op garantie.
Kan ik die set-up zo pakken met nog een toegevoegde goedkope 1TB SSD (als opslag voor andere data dan Windows OS en games), videokaart Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G ipv de genoemde videokaart? Of is de behuizing/moederbord dan niet meer geschikt?
Dat kan.
Raad je aan al die componenten uit dezelfde winkel te kopen of is dat geen probleem en kan ik die voor de laagste prijs bij verschillende webshops kopen?
Als je wilt laten assembleren moet je alles in 1 winkel kopen.
En weet je toevallig of er thermal paste en alle benodigde kabels erbij zitten? Veel vragen maar hopelijk wordt het nog niet vervelend ;)
Dat zit er allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilan33
br00ky schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:06:
[...]

Dat kan maar dan lever je 20% performance in. Let wel, als je hem in elkaar last zetten kan je altijd terugvallen op garantie.

[...]

Dat kan.

[...]

Als je wilt laten assembleren moet je alles in 1 winkel kopen.

[...]

Dat zit er allemaal bij.
toon volledige bericht
Dank voor je hulp! Ik ga er nog een nachtje over slapen :)
Pagina: 1