Ik heb internet van Ziggo (250 mb). Omdat ik hoge snelheden wil halen met downloaden heb ik CAT 7a kabel door huis getrokken en uit laten komen in wandcontactdozen. Ik heb deze aangesloten volgens de B specificatie. Internet doet het wel, echter maar 8 mb download. Sluit ik een 3 meter CAT 8 kabel aan rechtstreeks op het modem dan heb ik 243 mb download. Pak ik Wifi zit ik op 52 mb download. Iemand een idee wat dit kan zijn? Kabels die niet goed zitten oid?
Vraag
Alle reacties
Dat klinkt inderdaad alsof je kabels niet goed zijn aangesloten. Wat voor link-speed geeft je adapter aan? Heb je je kabels doorgemeten?
misschien een stomme vraag maar wat is de linkspeed op de adapter en waar lees ik die?
Dubbelklikken op je netwerk adapter als je windows hebt.jeroeneggink schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:55:
misschien een stomme vraag maar wat is de linkspeed op de adapter en waar lees ik die?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Linkspeed is puur de snelheid van je netwerk adapter. In Windows kun je zien wat de snelheid is als je de status van je netwerkicoontje bekijkt.jeroeneggink schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:55:
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Je moet iets dieper graven: https://winaero.com/blog/...pter-speed-in-windows-10/
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
@jeroeneggink Wat bedoel je overigens met mb ? MB (megabyte) Mb (megabit) ?
En ik neem aan dat het per seconde is ? (dus MB/s of Mb/s)
edit:
10Mbit/s dus.. dan moet er wat mis zijn met je kabel als een andere kabel (zonder instellingen aan te passen) wel ok is.
En ik neem aan dat het per seconde is ? (dus MB/s of Mb/s)
edit:
10Mbit/s dus.. dan moet er wat mis zijn met je kabel als een andere kabel (zonder instellingen aan te passen) wel ok is.
[ Voor 79% gewijzigd door DukeBox op 27-05-2020 23:08 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Wat voor kabel gebruik je van de wandcontactdoos naar je laptop? En welke cat7a kabel gebruik je exact? Kan je eens een foto maken van de aansluiting aan beide kanten?
Denk dat hij gewoon verkeerd in de WCD zit.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Tja, windows geeft aan dat je snelheid maximaal 10 Mbps is.
Dus je zult de kabel verkeerd hebben aangesloten
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Wat voor Cat 7a kabel? Merk en type kabel? vaste of losse kern? hoe gemonteerd in de WCD's? juiste tool gebruikt?
Overigens zegt B specificatie mij echt helemaal niks. Ik ken wel T568B aansluiting:
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/dLOKkBHEgItx3V34WeFVQRrd.gif?f=user_large)
Belangrijk is om aan 2 kanten zelfde aansluitmethode te gebruikenw want wanneer je gaat mixen WCD ene kant, stekker aan de andere kant, wordt het allemaal onduidelijk. Ook omdat je voor WCD vaste kern gebruikt en voor UTP connectoren losse kern.
Zo kan je ook geen fouten maken met kabeschema.
Overigens zegt B specificatie mij echt helemaal niks. Ik ken wel T568B aansluiting:
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/dLOKkBHEgItx3V34WeFVQRrd.gif?f=user_large)
Belangrijk is om aan 2 kanten zelfde aansluitmethode te gebruikenw want wanneer je gaat mixen WCD ene kant, stekker aan de andere kant, wordt het allemaal onduidelijk. Ook omdat je voor WCD vaste kern gebruikt en voor UTP connectoren losse kern.
Zo kan je ook geen fouten maken met kabeschema.
[ Voor 54% gewijzigd door Wim-Bart op 27-05-2020 23:19 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Ik kom als KPN monteur regelmatig reeds afgewerkte UTP wandcontactdoosjes tegen die intern foutief zijn aangesloten. Zou me hier ook niets verbazen als de kabel vanaf het modem en de kabel naar de computer wel correct zijn.
https://www.conrad.nl/p/d...32-mm-geel-1000-m-1548885
Deze kabel heb ik erin zitten.
Wandcontactdozen zijn : Busch-Jaeger SI 1 x Data Wandcontactdoos
Foto's van de aansluiting zal ik morgen ff maken, alles zit dicht nog in de muur.
Wel fijn dat er snel gereageerd wordt moet ik zeggen!
Foto's van de aansluiting zal ik morgen ff maken, alles zit dicht nog in de muur.
Duur kabeltje wanneer je geen 10Gbps over 100m doet, maar dat terzijde.jeroeneggink schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:20:
https://www.conrad.nl/p/d...32-mm-geel-1000-m-1548885
Welke keystones heb je gebruikt? Dat is veel interessanter nu.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Netjes met een punchtool of heb je ze op een andere manier er tussen 'geperst' ?jeroeneggink schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:22:
ik heb die T568B gebruikt trouwens
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
https://www.elektroproduc...connector-vaste-kern.html
deze connector. En heb er speciaal een punchtool voor aangeschaft idd!
Die:jeroeneggink schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:32:
https://www.elektroproduc...data-wandcontactdoos.html
Kan je niet fout doen met een punch tool, enige wat kan is dat aan 1 van de kanten de aansluitingen verkeerd zijn. Dan krijg je 10mbps zoals je nu hebt. Of toch niet goed gepunch-ed, of de kabel is te dun voor de keystone en/of connector.
Daarom geloof ik niet in, gaat meestal fout omdat je heel goed moet kijken of aangewezen schema nog klopt.
[COMPUTER]RJ45<--->RJ45[WCD]<----------->RJ45[SWITCH]
Ik geloof meer in:
[COMPUTER]RJ45<--->RJ45[WCD]<-------------->[WCD]RJ45<----------->RJ45[SWITCH]
Dus 2 x een WCD of een WCD en patch panneel.
Dat je nu 10mbps hebt lijkt er op dat de aansluiting omgekeerd is aan 1 kant.
[ Voor 4% gewijzigd door Wim-Bart op 27-05-2020 23:42 ]
Schaf een kabel tester aan en test de kabel daarmee.
Dat helpt je nu en in de toekomst als je nieuwe kabels moet trekken.
Daarmee zie je snel of alle kabels juist zitten.
Dat helpt je nu en in de toekomst als je nieuwe kabels moet trekken.
Daarmee zie je snel of alle kabels juist zitten.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Je hebt dus een Cat6 connector op een Cat7A kabel proberen aan te sluiten? Nogal logisch dat dat niet gaatjeroeneggink schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:32:
Aansluitmateriaal moet aansluiten op de kabel. Cat7(A) is dikker dan Cat6, dus het knelt, met mogelijk slechte verbindingen of helemaal doorgeknipte aders tot gevolg. Voor Cat7(A) is geen RJ45-connector gespecificeerd, maar je kunt wel Cat8 (niet 6!) connectoren ervoor gebruiken. Let wel dat je dan nog steeds max Cat6 performance hebt...
Overigens, voor de volgende keer:
Cat7(A) is volkomen onzinnig voor een thuissituatie. Cat6 (zonder A) is al voldoende voor 10GbE over <30m, heb je langere kabels nodig dan voldoet Cat6A tot 100m. Er is geen enkele Ethernetstandaard, bestaand of geplanned, die Cat 7 of 7A vereist, en 40GbE vereist Cat8, daarvoor biedt Cat7(A) nul meerwaarde tov Cat6. Keerzijde is dat het niet alleen duurder is, maar ook veel lastiger is om mee te werken dan Cat6, met dus hogere risico op installatieproblemen/fouten.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1