Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ram geheugen amd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gamer-K
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 17-06-2020
Hallo,
Ik heb een vraag over de compatibiliteit van ram geheugen en de ryzen 7 2700x. Ik heb al een tijd last van crashes bij ram intensive games hierbij valt het signaal naar het beeldscherm weg en gat het ram lampje branden. Mijn vermoeden is dat het ram geheugen niet compatibel is. Weet iemand een goede set van 16gb die compatibel is met de ryzen 7 2700x en het asus b450f gaming moederbord?

Ik wil maximaal €130 uitgeven en mijn voorkeur gaat uit naar een set van corsair of hyperx.

Gr Gamer-K

Beste antwoord (via Gamer-K op 16-06-2020 17:30)

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:08
Hier is de QVL van je moederbord: https://www.asus.com/nl/M...50-F-GAMING/HelpDesk_QVL/

Daar kan je zien welk geheugen getest is en dus ook geschikt is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:27
Welk ram heb je nu?

Zou zeker geen Corsair nemen en Kingston is ook niet ideaal. Wat wel ideaal is is pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B

• Gamer-K
Op dit moment heb ik twee kits g.skilk trident z van 2x 8gb 3000mhz c16

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:08
Hier is de QVL van je moederbord: https://www.asus.com/nl/M...50-F-GAMING/HelpDesk_QVL/

Daar kan je zien welk geheugen getest is en dus ook geschikt is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Gamer-K
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een geheugen set voor mijn Asus b450-f gaming i.c.m. een amd ryzen 7 2700x. Ik heb een set gevonden nl. BL2K8G30C15U4B
Maar deze staat niet in de QVL maar op de site van crusial staat dat deze 100% compatibel is.

Weet iemand of dit werkt?

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23:26
Ik heb persoonlijk goeie ervaringen met pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB

Draait al maanden als een zonnetje met Ryzen.
En is nog goedkoper ook nog.

• Uszka

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Wildfire

Joy to the world!

QVL's zijn niet heilig. Een QVL is niet meer dan hardware die door de fabrikant zelf werkend getest is i.c.m. zijn hardware. Dat houdt dus niet in dat iets wat niet op de QVL staat, niet zal werken. Vaak werkt het gewoon prima.

Maar voor de volle 100% zekerheid en geen gedoe is het wel fijner iets te pakken wat op de QVL staat. :)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Gamer-K
Bedankt voor de reacties. Als ik een set kies van 3200MHz werkt deze dan ook op die snelheid?Aangezien er op de productpage van de cpu een max snelheid van 2933MHz staat.

• Uszka
Ja, er zal een DOCP 3200 te kiezen zijn in het bios van het moederbord.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Ram geheugen amd. Merge.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True