Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb de afgelopen 8 a 9 maanden stage gelopen bij een zorginstelling. Echter ben ik vanwege corona overgeplaatst naar een andere afdeling, dit betekent dat ik andere collega's en cliënten heb, wat dus totaal niet aansluit met het project dat ik heb uitgevoerd de afgelopen 8 a 9 maanden. Ik heb ook geen contract afgesloten met mijn nieuwe afdeling, dat heb ik met mijn oude begeleider gedaan (voor de oude afdeling) en mijn stage is afgekeurd door mijn nieuwe begeleider van de afdeling op stage.

Wat ik me afvraag is het volgende: mag dit wel? Ik heb er wat moeite mee dat ik word afgewezen door een dame waarmee ik anderhalve maand mee samen heb gewerkt, niet eens in dezelfde diensten, dus zij kan mij niet eens beoordelen omdat zij mij niet op de werkvloer heeft gezien, dit heeft ze enkel subjectief van haar collega's gehoord, een en al een bende dus.

Ik vind dat ik niet terecht ben behandeld en vraag me af of ik nu alsnog mijn eindbeoordeling van het afstuderen bij mijn oude begeleider kan gaan halen, desondanks ik niet meer met haar heb samengewerkt sinds begin uitbraak corona. Ik zit er namelijk niet op te wachten om mijn stage opnieuw te doen, sinds praktijk niet echt mijn lievelingsgebied is.

Tot slot wil ik ook nog toevoegen dat ik snap als dit niet iets is waar jullie een antwoordt op weten, maar ik ben heel desperate, heb ook heel veel stress omdat ik wel mijn stage moet halen om mijn diploma te kunnen ontvangen. Ik ben al voor school geslaagd maar voor mijn stage nog niet, vandaar. Ik zou graag wat hulp zien of reacties van mensen die wat verstand hebben van contracten o.i.d.

Groetjes,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2020 21:44 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:12
Ga in gesprek met je studie loopbaan begeleider van je opleiding of degene die jouw stage namens je opleiding komt beoordelen.

Vraagje: jouw oude begeleider heb je 8,5 tot 9 maanden gehad. Hoe staat deze er in? Is die het eens met je negatieve beoordeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
STEL dat de oude begeleider zou zeggen: goh, die maand dat ik je gemist heb, die moet je inhalen. Als je die positief doet, dan kan je op 1 juli afstuderen.

Hoe zou dat voor je zijn ? Want misschien kan je dat vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
President schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:48:
Ga in gesprek met je studie loopbaan begeleider van je opleiding of degene die jouw stage namens je opleiding komt beoordelen.

Vraagje: jouw oude begeleider heb je 8,5 tot 9 maanden gehad. Hoe staat deze er in? Is die het eens met je negatieve beoordeling?
Ik heb daar dus geen contact meer gehad omdat die door corona op een andere afdeling is geplaatst, weg bij mij. Ik heb morgen een gesprek met mijn begeleider van school en kijk dan naar de opties die er zijn. Ik had dit topic aangemaakt om alvast te kijken naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
99ruud99 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:51:
STEL dat de oude begeleider zou zeggen: goh, die maand dat ik je gemist heb, die moet je inhalen. Als je die positief doet, dan kan je op 1 juli afstuderen.

Hoe zou dat voor je zijn ? Want misschien kan je dat vragen?
Ja, dat zou ik dan ook zeker te weten doen, zonder twijfel. Ik ga het naar aanleiding van het gesprek morgen ook zeker proberen. Bedankt voor deze tip.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:06
Je kan jezelf nu helemaal gek maken door te gaan fantaseren waarom je niet geslaagd bent voor je stage, maar dat heeft geen zin. Zorg dat je de feiten boven tafel krijgt en kijk dan hoe verder.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:42:
Hoi,

Heb de afgelopen 8 a 9 maanden stage gelopen bij een zorginstelling. Echter ben ik vanwege corona overgeplaatst naar een andere afdeling, dit betekent dat ik andere collega's en cliënten heb, wat dus totaal niet aansluit met het project dat ik heb uitgevoerd de afgelopen 8 a 9 maanden. Ik heb ook geen contract afgesloten met mijn nieuwe afdeling, dat heb ik met mijn oude begeleider gedaan (voor de oude afdeling) en mijn stage is afgekeurd door mijn nieuwe begeleider van de afdeling op stage.

Wat ik me afvraag is het volgende: mag dit wel? Ik heb er wat moeite mee dat ik word afgewezen door een dame waarmee ik anderhalve maand mee samen heb gewerkt, niet eens in dezelfde diensten, dus zij kan mij niet eens beoordelen omdat zij mij niet op de werkvloer heeft gezien, dit heeft ze enkel subjectief van haar collega's gehoord, een en al een bende dus.

Ik vind dat ik niet terecht ben behandeld en vraag me af of ik nu alsnog mijn eindbeoordeling van het afstuderen bij mijn oude begeleider kan gaan halen, desondanks ik niet meer met haar heb samengewerkt sinds begin uitbraak corona. Ik zit er namelijk niet op te wachten om mijn stage opnieuw te doen, sinds praktijk niet echt mijn lievelingsgebied is.

Tot slot wil ik ook nog toevoegen dat ik snap als dit niet iets is waar jullie een antwoordt op weten, maar ik ben heel desperate, heb ook heel veel stress omdat ik wel mijn stage moet halen om mijn diploma te kunnen ontvangen. Ik ben al voor school geslaagd maar voor mijn stage nog niet, vandaar. Ik zou graag wat hulp zien of reacties van mensen die wat verstand hebben van contracten o.i.d.

Groetjes,
Sowieso een heel belangrijk ding geleerd tijdens deze stage: kom voor jezelf op! Als ze je willen overplaatsen naar een andere afdeling, prima. Alleen dat moet niet ten kosten van je eigen loopbaan/leertraject gaan. Je had een plan moeten maken en die bespreken met de begeleider van school. Als dat niets ging worden had je moeten bedanken voor de overplaatsing. Maar dat is allemaal achteraf.

Op dit moment is het beste wat je kan doen zoveel mogelijk voor jou gunstige bewijsstukken verzamelen. E-mails van na je overplaatsing waarbij je aangeeft dat je aan je doelen wilt werken, positieve feedback die je ontvangen hebt en andere zaken. Maak daarbij een duidelijke tijdslijn. Toon ook aan dat je hiervan geleerd hebt door het mee te nemen in je reflectie. Vervolgens kan je met je begeleider van school bespreken hoe het verder gaat. Als je met hem/haar er niet uitkomt kan je nog naar de examencommissie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Alles documenteren. Echt waar. Alles (oude gespreksverslagen, roosters, beoordelingen uit het verleden, complimentjes, etc). Zwart op wit. Als je niet slaagt, door naar de examencommissie, doen die ook niets, dan gewoon weer een stapje door naar het College van Beroep. Jij mag niet de dupe van Corona worden. Als je die maand nog zou moeten doen, prima, maar je gaat absoluut niet zonder slag of stoot je stage opnieuw doen. Door Corona moet iedereen inschikken, vervallen er toetsen, etc. Ik zou het eerlijk gezegd zelfs onterecht vinden als je die laatste anderhalve maand nog moet inhalen, maar opleidingen doen wel vaker dingen die oneerlijk voelen.

Heb je geen mailadres of telefoonnummer van je andere begeleider? Iemand die jou 8 maanden heeft zien werken, heeft naar mijn mening absoluut een beter idee hoe jij gewerkt hebt en hoe jij in je opdracht gezeten hebt, dan iemand die jou anderhalve maand in een of andere crisis van horen zeggen heeft "zien" werken. Daarbij, als jij bij haar niet jouw project gedraaid hebt, kan zij jou toch überhaupt nooit laten zakken? Ik zou echt alles op alles zetten alsnog contact te krijgen met je oude begeleider en collega's van die periode. Laat ook die collega's maar een soort getuigschriftje schrijven, over hoe goed jij je werk deed, hoe fijn het was met jou samen te werken en hoe jammer ze het vonden dat je door Corona op een andere afdeling nodig was. Heb je geen tussentijdse beoordeling gehad van je oude begeleider?

Je mag het verhaal ook best in je eigen voordeel uitleggen. Sterker nog, dat moet je gewoon doen. Je werkt in de zorg, alle hens aan dek met Corona. Je kwam op een afdeling die jou niet lekker lag, maar je hebt niet geklaagd. Je hebt het grote belang voor je eigen belang gezet. Overal werden studenten naar huis gestuurd, die hoefden niet door. Jij niet, jij bent door blijven bikkelen. Je bent oog blijven houden voor het grote geheel, voor de individuele patiënt. En dan zou je nu, omdat jij dus flexibel geweest bent in je doen en laten, hard gewerkt hebt en gewoon door bent gegaan, daar nog voor gestraft worden ook. Alsof je een dolk in je rug krijgt. Dat kan je ook letterlijk zo tegen je schoolbegeleider zeggen.

Wat gaf je nieuwe begeleider overigens als argument om jou onvoldoende te geven? Want zomaar onvoldoende geven kan natuurlijk niet, daar moet onderbouwing bij. En wat hebben zij gedaan om te zorgen dat je bijgestuurd kon worden? Als zij nooit aan jou kenbaar heeft gemaakt dat het niet goed ging, maar uit je voorgaande afdelingen blijkt dat het daar wel goed ging, heb jij ook nooit eerlijk de kans gehad om jezelf te verbeteren. Om bij te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 15:49
Zoals hier al gezegd is haal de feiten boven tafel en ga dan samen zitten met stage commissie. Ga dat gesprek in om samen tot een oplossing te komen ipv je onschuld bewijzen.

Ik kan mijzelf de volgende dingen indenken en probeer dit vooral niet als kritiek te zien, want als je hier de spiegel voor jezelf kunt houden en ervan zou leren dan leer je iets wat velen niet kunnen (vaak te trots of narrow-minded). Alleen mensen die fouten maken kunnen groeien ;)

Je hebt dingen niet tijdig correct geregeld met je opleiding/stage plek
Hier kun je niets meer aan terug veranderen en puur tegen de commissie zeggen dat je dit niet met opzet hebt gedaan en dat je dit in het vervolg beter zult doen. Schuldbewust zijn is dan vaak effectiever dan een slachtofferrol. Zie het gewoon als leermoment voor jezelf, want het is geen standpunt om te nemen.

Je hebt je documentatie niet correct op orde
Hier kun je achteraan gaan en een chronologisch document opstellen met alle informatie die je kunt verzamelen (mailtjes, mondelingen toezeggingen opschrijven). Vooral duidelijk maken hoe je dat stukje informatie dan interpreteerde, want zo kun je extra begrip krijgen van de commissie.

Ben je belangrijke documentatie kwijt -> weer een leermomentje. Ik had heel veel van deze leermomentjes tijdens mijn studie ;)

De commissie die je heeft afgekeurd weet dingen niet die jij wel weet
Als je ze meeneemt in het verhaal en goed oplet waar zij een aanname hebben gedaan, dan kun je hier met informatie stukje x of y duidelijk op wijzen. Bereid je voor op dit gesprek en schrijf die punten op waar jij misschien op dat moment geen weerwoord op hebt. Je kunt dan nog eens onderzoek daar naar doen en er op terugkomen. Dus zeg dan "dat zou ik even moeten uitzoeken en kom ik later op terug als u het niet erg vind" of iets dergelijks ipv "Dat is niet waar maar ik kan het nu niet bewijzen".

Een goed voorbereid gesprek is het halve werk, de rest is je verhaal doen, goed luisteren, begrip tonen en alle onduidelijkheden verduidelijken. Daarnaast kalm blijven en echt dat standpunt innemen dat we samen voor de best mogelijk uitkomst gaan. Hell, als je het daadwerkelijk zegt bij het begin van het gesprek zet je al gelijk de juiste toon ;)

Je kunt alleen maar winnen in dit gesprek (beslissing nu is stage niet gehaald), dus zou dan onzinnig zijn om in de slachtofferrol te gaan zitten of emotie in de strijd te gaan gooien (werkt 9/10x averechts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Nikeo

Jawelles

Als je voortgangsgesprekken hebt (zou wel moeten, hopelijk heb je dit bijgehouden. Het was bij mijn zorgstages verplicht) waarmee je kan laten zien dat alles goed ging tot corona dan moet je wel kunnen aansturen op minimaal een reparatieopdracht of korte reparatiestage. Blijf in het gesprek redelijk en stel je volwassen op. Verplaats je ook in je nieuwe stagebegeleider. Wellicht kun je met wat inlevingsvermogen inzien waarom het daar misging. Als dit zo is en je erkent problemen maar je kan ze ook verklaren is er vast iets te regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ervaringsdeskundige op het niet halen van een stage:
Zet de feiten op een rijtje!

Zorg dat je voorbereid bent op wat je redelijk vind en niet. Je hele stage afkeuren klinkt heel onredelijk. ZIjn de eerst maanden wel goed verlopen? heb je daar bewijs van neem dat dan mee.

vind je het zelf redelijk als je 1.5 maand moet inhalen of niet? Kijk met een objectieve blik naar je eigen performance en verdedig dat in je gesprek met school. Leg de feiten op tafel en kom op voor je eigen belangen. waarbij je een afweging maakt wat redelijk is en onredelijk (beide kanten op)

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:18
Het zou in ieder geval heel onredelijk zijn van jouw school als je de hele stage opnieuw moet doen. Dat zou betekenen dat ze totaal geen rekening houden met de corona situatie. Jij hebt al vele maanden stage gelopen (meer dan 3/4 van de stage). Hooguit moet je die anderhalve maand nog inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:18
Highland schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:37:
Je kan jezelf nu helemaal gek maken door te gaan fantaseren waarom je niet geslaagd bent voor je stage, maar dat heeft geen zin. Zorg dat je de feiten boven tafel krijgt en kijk dan hoe verder.
Succes!
Het gaat er hier volgens mij om dat de student zijn stage vroegtijdig heeft moeten beëindigen vanwege corona. Als je al meer dan 7 maanden stage loopt zal het heus niet aan het functioneren van de stagiair liggen. Dat wordt namelijk tijdens de stage geëvolueerd, en niet na de stage. Zou anders wel heel flauw zijn, werken voor (bijna) niets en dan ook nog de stage opnieuw moeten doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Je had zoeizo gewoon kunnen bellen of emailen met je oude stagebegeleider. Volgens mij is er met de pet er naar gegooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
pyrofielo schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:25:
Als ervaringsdeskundige op het niet halen van een stage:
Zet de feiten op een rijtje!
Ah, nog eentje. Join the club. |:(
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:57:
Het gaat er hier volgens mij om dat de student zijn stage vroegtijdig heeft moeten beëindigen vanwege corona. Als je al meer dan 7 maanden stage loopt zal het heus niet aan het functioneren van de stagiair liggen. Dat wordt namelijk tijdens de stage geëvolueerd, en niet na de stage. Zou anders wel heel flauw zijn, werken voor (bijna) niets en dan ook nog de stage opnieuw moeten doen :+
Je moet ze de kost geven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
Hoe is de verhouding precies geweest? Heb je het merendeel van je stage op de eerste afdeling stage gelopen? Wat precies was je stageopdracht of stageonderzoek? Heb je dit wel überhaupt kunnen afronden na de herplaatsing op afdeling B? Zo niet, een stagebedrijf heeft wel de verantwoordelijkheid de stagiaire deze mogelijkheid te bieden. Als jij je opdrachten vanuit school die betrekking hebben op de stageorganisatie niet kunt uitvoeren dan houdt het op lijkt me. Maar misschien kunnen ze je daarin wat tegemoet komen. Gezien corona wel flink wat roet in het eten kan hebben gegooid lijkt me.

Hoe de stage beoordeelt wordt komt deels van het bedrijf en deels van je stagebegeleider van school/opleiding. Wat ik zou doen is vragen aan je stagebegeleider vanuit school om contact te zoeken met je eerste stagebegeleider (van de eerste afdeling dus). Of om samen met hen (en eventueel die van afdeling B ) om de tafel te gaan zitten als dit nog niet gedaan is inmiddels.

[ Voor 3% gewijzigd door CrystalViriS op 28-05-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
First of all, wat ontzettend balen :(

Het belangrijkste: blijf rustig. Een jaar studievertraging kost geld, ja... maar geld is ook niet alles. Stress kan je nog veel meer kosten. Denk aan jezelf. Relativeer het. Die stage kom je echt wel door.

Zoals hierboven al aangegeven: documenteer alles en ga naar de examencommissie. Je moet het sowieso proberen!
Ik wens je er heel veel succes mee :) maar wat ik vooral in mijn post kwijt wil als aanvulling op bovenstaande: maak het niet té groot. Gezien je ook benoemd dat je last hebt van stress om deze reden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik hoop desondanks dat de examencommissie iets welwillender is in deze coronatijd. En laat je niet gek maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 28-05-2020 16:13 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Same story, 6 maanden stage gelopen. Stagebegeleider wordt ontslagen en er is niet afgetekend. School keurt niet goed wat de handtekening van de begeleider ontbreekt. Uiteindelijk veel gedoe en een vervangende opdracht gekregen, en extra certificaten gehaald etc.

Dit was ongeveer 13 jaar geleden en ik ben nog steeds boos op mijzelf en op de school. Ik had voor mijzelf moeten opkomen en er meer achteraan moeten zitten. Ik gedroeg me als een slachtoffer van de situatie zonder dat het in mij opkwam dat de school onprofessioneel bezig was en daarop aangesproken moest worden.

Je hebt dit advies in dit topic ook al van andere gekregen maar het is het juiste advies. Leg zaken vast, betrek de juiste personen en toon aan dat dit niet alleen jou te verwijten valt. Zoals al eerder gemeld, als je aan het eind van je stage te horen krijgt dat je niet goed functioneert zonder dat dat eerder ter sprake is gekomen dan gaat er iets goed mis.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Ik heb daar dus geen contact meer gehad omdat die door corona op een andere afdeling is geplaatst, weg bij mij. Ik heb morgen een gesprek met mijn begeleider van school en kijk dan naar de opties die er zijn. Ik had dit topic aangemaakt om alvast te kijken naar alternatieven.
Je hebt toch wel het telefoonnummer of emailadres?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Je zou met je begeleider van school erover kunnen hebben, dat ze anders je stage in 2 gedeeltes zouden moeten beoordelen, zwaarte afhankelijk van hoe lang je op welke afdeling heb gezeten.
Dus 1e gedeelte van stage laten beoordelen, door je oude begeleider. Je school of de instelling weet vast wel wie dat is. Hier heb je het langste gezeten, zou dus rustig voor iets van 80 percent moeten gelden.,
En dat je laatste "begeleider" zn "oordeel" dan voor de resterende 20 percent geld.

Nee heb je, maar vragen of het suggeren kan geen kwaad.
Het is in elk geval niet objectief, als iemand je alleen beoordeelt over de laatste anderhalve maand of zoiets en niet over de langere tijd daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:08
Contact gehad met een decaan?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:18:
[...]

Wat houdt je tegen om te bellen of te emailen met je oud begeleider?

Hoop echt dat je een goeie uitleg hebt hoe het komt dat je geen contact hebt opgenomen met je oud begeleider. Een reden als ik heb daar geen contact mee omdat ze op een andere afdeling is geplaatst is wel echt een hele hele slechte.

[ Voor 19% gewijzigd door Chip. op 29-05-2020 01:20 ]

Pagina: 1