Mijn eerste game pc zelf bouwen. (vooral fornite)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBumba
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-06-2020
Hallo,

Ik ben 17 jaar. Na 3 jaren gamen op de PS4 heb ik er genoeg van. Vanaf nu wil ik op een game pc spelen.
Na wat opzoekingswerk heb ik ontdekt dat je best jouw pc zelf samenstelt en zelf bouwt (ipv een pre-built).
Alleen ken ik helemaal niets van computers. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

De pc waar ik naar op zoek ben, is bestemd voor een game zoals Fortnite. Al sluit ik niet uit dat ik in de toekomst ook andere games zal spelen. Ook zou ik graag de pc gebruiken voor eenvoudige programma's voor school.

Nu is de vraag welke onderdelen ik best koop en hoe ik ze monteer. Moet ik hulp vragen aan een professional in de buur of moet ik alles alleen bouwen? Ik heb een budget van ongeveer 1000 euro en hoop met dat bedrag er het beste uit te halen. Ik heb geen voorkeur in bepaalde onderdelen. Ik zou wel graag hebben dat mijn pc een hoge FPS behaalt en dat mijn gameplay snel aanvoelt. Bovenal wil ik dat hij lang meegaat.

Deze componenten heb ik reeds gevonden na opzoeking :
Processor : AMD Ryzen 5 3600X
Videokaart : Nvidia GTX 1660
RAM geheugen : G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Zijn deze componenten goed? Wat voor moederbord en harde schijf moet ik kiezen? Welke componenten heb ik nog nodig?

Bedankt alvast voor uw hulp!!! ;) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MrBumba op 27-05-2020 21:06 . Reden: foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 16:24

Thomg

Aww yiss

Je moet hier zijn :+

Desktop Aankoopadvies

Dan wel even de vragen invullen die je krijgt, dus ook een tweakers lijstje ;)

Als je een template wilt zou ik beginnen met de BBG.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:12
Wat je als eerste moet doen is kijken naar de systeemeisen van de spellen

https://www.epicgames.com...yer-and-technical-support
Dit zijn de reconmended eisen voor Fortnite, dat red je bijna met elk systeem dat je nu kan samenstellen
- Nvidia GTX 660 or AMD Radeon HD 7870 equivalent DX11 GPU
- 2 GByte VRAM
- Core i5-7300U 3.5 GHz
- 8 GByte RAM
- Windows 7/8/10 64-bit + macOS versions 10.14.6 or newer

naast de processor, videokaart en geheugen heb je ook een kast nodig, om het allemaal in te zetten, een voeding om het van stroom te voorzien, opslag om de games op te slaan, en een OS (Windows) om het allemaal te kunnen gebruiken.

De Best Buy Guide is dan een mooi begin om te kijken wat je nodig hebt en goed bij elkaar past.

Heb je al een pc, of wordt dit je eerste, want je hebt ook nog een muis, toetsenbord, beeldscherm en misschien een headset nodig, valt dat binnen of buiten je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBumba
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-06-2020
Dit is mijn eerste pc. Ik heb al een oog op welke monitor, muis, toetsenbord en dergelijke ik zal kopen. Mijn budget van 800 tot 1000 euro is dus voor de computer zelf.
Alleen heb ik geen enkel verstand van computers. Ik heb een prebuilt pc staan van ongeveer 15 jaar oud. Die is totaal ongeschikt voor het gamen, denk ik. Zijn er bepaalde onderdelen hiervan die ik kan hergebruiken. Of moet ik alles nieuw kopen?

Ook voor Fortnite is het belangrijk dat je een hoge fps behaalt, daarom heb ik liever betere onderdelen dan de minimum vereiste onderdelen.
Voorlopig kom ik uit op dit:

Processor : AMD Ryzen 5 3600X
Videokaart : Nvidia GTX 1660
RAM geheugen : G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

hierbij heb ik nog geen moederbord, harde schijf, voeding en koeling. Welke soorten heb ik hiervan nodig die goed zouden passen bij mijn processor, videokaart en Ram geheugen? Zijn er nog dingen die ik vergeten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren
In het slotje van je vorige topic staat genoeg informatie om je build helemaal af te maken. Schopje naar DAA. Je kunt me een berichtje sturen als je voorzetje af is. en weer open.

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 27-05-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:12
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020
De BestBuyGuide geeft een mooi systeem voor jou, 1009 euro op dit moment

https://www.userbenchmark...954/842599.0.High.1080p.0
Die videokaart geeft je op 1080p met settings op High 100+ FPS bij Fortnite, dat moet voldoende zijn.

Je kan extra betalen bij verschillende webshops om het voor je in elkaar te laten zetten tegen een kleine meerpijs mocht je onzeker zijn over het in elkaar zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.