Toon posts:

Nieuwe aanschaf game PC - € 1.800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thalandor
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02-02 19:54
Hallo dames en heren,

Na hier enkele dagen meerdere topics doorgebladerd te zijn heb ik een pc samengesteld waar ik de komende jaren op zou willen kunnen gamen en ik wil graag jullie feedback hierop vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gebruiken om te gamen. Momenteel speel ik grafisch geen heel zware games, maar ik merk dat bij games als Divinity 2 mijn huidige pc het erg zwaar heeft en hard loopt te blazen. Ik zou wel graag toekomstbestendig willen zijn en de aankomende aangekondigde games (Cyberpunk bijvoorbeeld) er soepel op kunnen draaien zonder dat het te veel van de pc vraagt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik nu op € 1800,-. Dat is geen harde limiet. Mocht het nog wat vetter kunnen door over de € 1800 grens heen te gaan dan vind ik dat geen ramp.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, alles nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 285,-€ 285,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming X570-PLUS€ 210,60€ 210,60
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 625,05€ 625,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 98,91€ 98,91
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G36C16U4B€ 207,71€ 207,71
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 Platinum 650W€ 121,05€ 121,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.677,32

Dit is wat ik heb samengesteld naar aanleiding van de informatie die ik op dit forum heb gevonden. Waar ik vooral vragen bij heb is:
- Compatibiliteit van het moederbord met de rest
- 650W voeding. Waarschijnlijk is 550W genoeg, maar hoe snel loop ik daarmee tegen de grenzen aan?
- Geen extra processorfan; ik zou graag willen dat de pc zo stil mogelijk is. Gaat dat lukken met de boxed fan van de Ryzen?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral dat de pc goed gekoeld is zonder al te veel herrie te maken. Deze komt te staan in een ruimte waar het tijdens de zomermaanden nogal warm kan worden, ik zie er niet naar uit dat er dan ook nog een kast naast me staat te blazen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Twee zaken eigenlijk:
1. Een check op dat wat ik samengesteld, of het goed samenwerkt en goede onderdelen zijn.
2. Je beeld op het momenteel aanschaffen van een nieuwe pc, ik lees ook regelmatig dat er 'binnenkort nieuwe onderdelen op de markt komen en het dus zonde is nu een pc te kopen'. Ik heb echter het idee dat dat argument altijd wel geldt, maar misschien zie ik iets over het hoofd en is het het écht waard nog even te wachten.

Ik hoor het graag! Mocht er iets onduidelijk zijn of mocht ik wat vergeten zijn laat het me gerust weten dan pas ik het zo snel mogelijk aan.

Beste antwoord (via Thalandor op 29-05-2020 20:58)

• DutchCrownNL
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 19:39
Thalandor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Hmm, zeker het overwegen waard. Merk wel dat ik het liefste nu voor een tijdje klaar wil zijn.
Als ik het bij de 2070 houd moet ik dus voorlopig ook goed vooruit kunnen begrijp ik uit jouw post.
Bedankt voor die feedback!

Enige input op de keuze voor het moederbord toevallig? Wat daar de belangrijkste afwegingen zijn blijft voor mij een mysterie namelijk.
Gezien de huidige prijzen van de X570 bordjes zou ik even een week op 2 wachten tot de B550 bordjes uit komen. Zijn de opvolgers van de B450 en zien er (persoonlijk) nog beter uit dan menig X570.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalandor
Van een vriend kreeg ik het advies de MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio te nemen ipv de 2070. Dus die afweging ben ik ondertussen ook nog aan het maken.

Ik zou vooral geholpen zijn met een sanity check of dat wat ik samengesteld heb een solide build is en in hoeverre de kleine genoemde aanpassingen hier veel verbetering in aan zouden brengen.

Alvast bedankt voor enige feedback.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-09 09:43

Rannasha

aka "Species5618"

Thalandor schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:43:
- Geen extra processorfan; ik zou graag willen dat de pc zo stil mogelijk is. Gaat dat lukken met de boxed fan van de Ryzen?

[...]

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral dat de pc goed gekoeld is zonder al te veel herrie te maken. Deze komt te staan in een ruimte waar het tijdens de zomermaanden nogal warm kan worden, ik zie er niet naar uit dat er dan ook nog een kast naast me staat te blazen.
De boxed coolers van Ryzen CPUs zijn best redelijk, maar je moet geen wonderen verwachten. Als koeling/geluid een belangrijk punt is, dan zou ik investeren in iets als een Noctua NH-D15 of een be quiet! Dark Rock 4. Eventueel zelfs een AiO waterkoeler.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchCrownNL
Thalandor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:59:
Van een vriend kreeg ik het advies de MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio te nemen ipv de 2070. Dus die afweging ben ik ondertussen ook nog aan het maken.

Ik zou vooral geholpen zijn met een sanity check of dat wat ik samengesteld heb een solide build is en in hoeverre de kleine genoemde aanpassingen hier veel verbetering in aan zouden brengen.

Alvast bedankt voor enige feedback.
Op welke resolutie/kwaliteit wil je gaan gamen, en hoeveel fps wil je minimaal halen?

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL | KPN Glas (Routed iTV) 1000/500 i.c.m. Pfsense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalandor
DutchCrownNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Op welke resolutie/kwaliteit wil je gaan gamen, en hoeveel fps wil je minimaal halen?
1080p of 1440p, liefst graphics waar mogelijk is op Ultra en dan de 120 fps aantikken. Dat zou ideaal zijn.

Denk je dat dat realistisch is met deze build?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchCrownNL
Thalandor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:35:
[...]

1080p of 1440p, liefst graphics waar mogelijk is op Ultra en dan de 120 fps aantikken. Dat zou ideaal zijn.

Denk je dat dat realistisch is met deze build?
Voor 1080p ultra/Med. 1440 is zelfs een GTX 1660 Super voldoende, dus een RTX 2070 Super moet makkelijk 1440p aankunnen.
De 2080 Super is meer voor richting de 4K.

Afhankelijk waar je eis nu ligt zou je ook kunnen beslissen nu een 1660 Super te nemen en in Q3/Q4 te upgraden naar de RXT 3000 series die gaan uitkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalandor
DutchCrownNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:28:
[...]

Voor 1080p ultra/Med. 1440 is zelfs een GTX 1660 Super voldoende, dus een RTX 2070 Super moet makkelijk 1440p aankunnen.
De 2080 Super is meer voor richting de 4K.

Afhankelijk waar je eis nu ligt zou je ook kunnen beslissen nu een 1660 Super te nemen en in Q3/Q4 te upgraden naar de RXT 3000 series die gaan uitkomen.
Hmm, zeker het overwegen waard. Merk wel dat ik het liefste nu voor een tijdje klaar wil zijn.
Als ik het bij de 2070 houd moet ik dus voorlopig ook goed vooruit kunnen begrijp ik uit jouw post.

Enige input op de keuze voor het moederbord toevallig? Wat daar de belangrijkste afwegingen zijn blijft voor mij een mysterie namelijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DutchCrownNL
Thalandor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Gezien de huidige prijzen van de X570 bordjes zou ik even een week op 2 wachten tot de B550 bordjes uit komen. Zijn de opvolgers van de B450 en zien er (persoonlijk) nog beter uit dan menig X570.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalandor
DutchCrownNL schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Ja... je hebt gelijk...
Zo lastig als je er bijna bent... Maar ik kan nu inderdaad die 2 weken nog wel even wachten.

Top. Dankjewel!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee