Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

office-monitor vs game-monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fre_
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 27-11 10:45
Ik zoek een?
27 inch 1440p monitor.

Wat is je budget?
ca. 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Momenteel heb ik nog een oud systeem (msi z97 gaming 3 - intel 4770k - geïntegreerde graphics intel 4600 HD). Kan alleen 60 Hz aan. Ik ben geen gamer.

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik binnenkort ga upgraden naar een game-pc (met straffere grafische kaart), maar ik moet nu wel al een nieuwe monitor aanschaffen omdat de oude om zeep is.

- Enerzijds denk ik, ik ga toch niet gamen, dus ik neem een office-monitor:

Eizo ev2750bk (60hz) à 549 euro:
https://www.bol.com/nl/p/...Qd5OFg.1_4.5.ProductTitle

- Anderzijds denk ik, misschien wil mijn zoon wel binnenkort gaan gamen (nu nog te jong) en dan is een game monitor toch interessant: (en moet ik uiteraard mijn pc upgraden)
LG 27GL850 (144hz) à 509 euro:
https://www.coolblue.be/n...lg-27gl850-ultragear.html

Die Eizo komt van een heel erg hoge prijs, dat komt wellicht omdat ie ook beter is qua kleuren e.d dan de LG?
Of mag ik ervan uitgaan dat de modernere en goedkopere LG27GL850 niet moet onderdoen tov. de Eizo, ook op 60hz?

Ik twijfel dus tussen een office-monitor (eizo) en een game-monitor (lg). Als de Eizo beter beeld geeft op 60 hz zou ik voor deze gaan, maar als het geen verschil zou maken met de LG op 60 hz zou ik uiteraard voor de LG gaan, alleen al voor de prijs.

Is er iemand die mij kan zeggen op welk vlak de Eizo beter zou zijn dan de LG voor office-gebruik?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Hoe oud is uw zoon? Gamen kan ook prima op een 75 Hz scherm. Of is hij van plan de nieuwe wereldkampioen te worden?
Kijk ook eens bij de review van hardware info :
https://nl.hardware.info/...ken-6-tips-en-6-aanraders

En tot slot nog eentje om mee te nemen:
https://nl.hardware.info/...uperwide-monitoren-getest

Zo'n ultrawide ziet er vooral heel gaaf uit. Dan maken die paar fps minder hem waarschijnlijk minder uit. Hij maakt helemaal de blits met zo'n scherm :) (bijkomend voordeel is dat je 3 word/pdf/browservensters naast elkaar kan zetten en fatsoenlijk kan lezen).

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 29-11 17:11

Thomg

Aww yiss

Bij mij ligt eerder een andere vraag.
Wil je puur een office scherm?
Dan zou ik kijken voor een scherm rond de 200 euro, office schermen hoeven niet het neusje van de zalm te zijn. Gewoon niet de onderkant van de markt kopen, dan krijg je monitoren waar de rand van afgelopen zijn. Pak gewoon een goede IPS(/VA) scherm en hou het daarbij.

Als je zo'n beetje het beste scherm wilt voor gamen op 1440p zonder dat prijs/perf volledig zoek is, moet je niet verder kijken dan de 27GL850.

Om eerlijk te zijn is de 27GL850 ook wel aardig overkill, met zo'n jonge zoon kom je ook prima weg met een "gaming" scherm voor rond de 300-350 euro.

Verder zou ik ook kijken naar het advies van ruud.

Denk dat je bij lange na niet 500 uit hoeft te geven.

• fre_
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 27-11 10:45
bedankt voor jullie reacties, ik zal mij nog wat verder verdiepen en onthou vooral dat ik goedkoper mag gaan.
Wat ik wel merk is dat er momenteel veel monitoren uitverkocht zijn in het goedkopere segment omwille van de vele telewerkers die lastminute nog een monitor hebben aangeschaft sinds het begin van de coronacrisis.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 11:42
Gamen kan ook prima op een 60 - 75Hz monitor hoor! En waarom meteen een Eizo? pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar) is stukken goedkoper en zal voor beide doelen prima prestaties leveren.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True