Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• weske0165
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 18-03 18:50
Hallo,

Sinds heden eigenaar van 2x een NETGEAR WAC510 AP. Ik wil graag buiten mijn eigen SSID netwerk een WiFi Gast Netwerk maken. Op de Router/Modem staat de WiFi uitgeschakeld.

Verdere informatie:
Provider: Ziggo
Router/Modem: Ziggo Connect Box (Arris)

Kan iemand mij uitleg geven hoe ik een WiFi Gast Netwerk kan configureren via de NETGEAR WAC510 AP?

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Wat had je zelf al gevonden? Eerste hit op Google geeft zo te zien het antwoord https://community.netgear...Network/m-p/1355438#M3842

⛔Trackers of betalen...⛔

• weske0165
Oplossing volgens de post:
Please configure separate SSID for the guest network and assign separate VLANs for that. You have to configure the switch where WAC510 is connected and make sure to isolate this VLAN from others. By this way you can isolate guest network from your rest of network. Hope it helps Raghu

Ik heb een apart SSID Netwerk gemaakt met een aparte VLAN. Vervolgens wordt er geroepen over een switch die ik niet heb.

Beide AP's zijn direct verbonden met de Router/Modem (Ziggo Connect Box (Arris)).

• HKLM_
  • Nu online
weske0165 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:42:
Oplossing volgens de post:
Please configure separate SSID for the guest network and assign separate VLANs for that. You have to configure the switch where WAC510 is connected and make sure to isolate this VLAN from others. By this way you can isolate guest network from your rest of network. Hope it helps Raghu

Ik heb een apart SSID Netwerk gemaakt met een aparte VLAN. Vervolgens wordt er geroepen over een switch die ik niet heb.

Beide AP's zijn direct verbonden met de Router/Modem (Ziggo Connect Box (Arris)).
Als je de juiste spullen niet hebt gaat het niet werken, wil je met vlans dan zal je een switch en router (dhcp scope bijvoorbeeld) nodig moeten hebben die hier mee overweg kan.

⛔Trackers of betalen...⛔

• weske0165
HKLM_ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:44:
[...]

Als je de juiste spullen niet hebt gaat het niet werken, wil je met vlans dan zal je een switch en router (dhcp scope bijvoorbeeld) nodig moeten hebben die hier mee overweg kan.
Uhmm. Wellicht een mogelijk voor iets anders:

Een Aparte SSID met 1 beperking: Toegang tot bediening van SONOS.

Is dit mogelijk?

• HKLM_
  • Nu online
weske0165 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:01:
[...]

Uhmm. Wellicht een mogelijk voor iets anders:

Een Aparte SSID met 1 beperking: Toegang tot bediening van SONOS.

Is dit mogelijk?
Nee niet met de huidige opzet.

[Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 27-05-2020 21:09]

⛔Trackers of betalen...⛔

• weske0165
HKLM_ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:08:
[...]

Nee niet met de huidige opzet.
Wanneer is dit wel realiseerbaar? Met het toevoegen van een NETGEAR Router én een NETGEAR Switch? Zo ja, wat voor een zou je aanbevelen?

• HKLM_
  • Nu online
weske0165 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Wanneer is dit wel realiseerbaar? Met het toevoegen van een NETGEAR Router én een NETGEAR Switch? Zo ja, wat voor een zou je aanbevelen?
Netgear routers gaan dit niet ondersteunen zo te zien. Een managet switch van netgear bijvoorbeeld wel maar dan zit je nog met je router die de vlans moet snappen. Daarvoor zal je toch iets anders nodig hebben als bijvoorbeeld een edgerouter, unifi usg etc (om maar wat te noemen)

Kan je die accespoint niet terug sturen / verkopen en een setje nemen van Ubiquiti unifi of TP-link die ondersteunen dit namelijk wel out of the box via de accespoint.

⛔Trackers of betalen...⛔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weske0165
Inmiddels iets gevonden...

Sonos Bridge verwijderd.

1x Sonos Play:5 2de gen. met WiFi gekoppeld aan NETGEAR AP-1
2x Sonos Play 1 met WiFi gekoppeld aan NETGEAR AP-2

SSID voor Gasten aangemaakt en Wireless Client Isolation toegepast.

Nu luidt het volgende probleem:
Wanneer SSID voor gasten verbonden is met AP1 zie ik alleen de 2x Sonos Play 1
Wanneer SSID voor gasten verbonden is met AP2 zie ik alleen de 1x Sonos Play:5 2de gen.

Voor de helft dus gelukt haha.. Nu nog helemaal.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True