Degelijke blu-ray speler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Ik zoek een?
Een degelijk gebouwde blu-ray speler met een display, die het nog jaren volhoudt. Qua kwaliteit vergelijkbaar met mijn oude Pioneer DVD speler (DV-636D). Die ik (vanwege het ontbreken van HDMI en het niet kunnen afspelen van blu-ray) vervangen had door een Philips BDP3100, waarvan de lade nu amper meer opengaat ondanks dat deze weinig gebruikt is.

Wat is je budget?
1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er dvd's, blu-ray's, eventueel 4k blu-ray's op m'n LG OLED (4k) mee bekijken in combinatie met een Marantz AV receiver (HDCP 2.2 compatible) en KEF 5.1 set.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al uitgebreid gezocht en veel valt helaas al af omdat fabrikanten nauwelijks nog displays plaatsen in hun blu-ray spelers, oftewel geen Sony en geen LG. Tevens laat de bouwkwaliteit vergeleken met de spelers van vroeger vaak te wensen over, veelal één en al plastic met goedkope componenten en een twijfelachtige levensduur. De 5 kanshebbers die wat mij betreft overblijven zijn:

• Yamaha BD-S681 (geen 4k blu-ray's, geen reviews van op gerenommeerde HiFi websites)
• Panasonic DP-UB824 (bouwkwaliteit lade?)
• Panasonic DP-UB9004 (duur)
• Pioneer UDP-LX500 (duur en slecht leverbaar)
• Oppo UDP-203 (duur en nog slechter leverbaar)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek naar mensen die voor dezelfde keuze stonden en/of ervaringen hebben met de 5 genoemde opties. Verder was ik niet van plan mijn huidige collectie, veelal dvd's en een aantal blu-ray's, flink uit te breiden. Dat wil zeggen af en toe de 4k blu-ray van een recente top film. Gezien ik mijn huidige Philips blu-ray speler ook niet veel gebruikt heb, zijn de laatste 3 opties realistisch gezien overkill voor mijn doeleinden. Enige reden dat die erbij staan is dat ik een zwak heb voor degelijkheid/bouwkwaliteit door het gebruik van hoogwaardige componenten, wat meestal resulteert in een langere levensduur.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Beste antwoord (via Laguna op 07-06-2020 17:36)

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:54
Laguna schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:34:
Ik zoek een?
Een degelijk gebouwde blu-ray speler met een display, die het nog jaren volhoudt. Qua kwaliteit vergelijkbaar met mijn oude Pioneer DVD speler (DV-636D). Die ik (vanwege het ontbreken van HDMI en het niet kunnen afspelen van blu-ray) vervangen had door een Philips BDP3100, waarvan de lade nu amper meer opengaat ondanks dat deze weinig gebruikt is.

Wat is je budget?
1000 euro

Ik wil er dvd's, blu-ray's, eventueel 4k blu-ray's op m'n LG OLED (4k) mee bekijken in combinatie met een Marantz AV receiver (HDCP 2.2 compatible) en KEF 5.1 set.

Ik heb al uitgebreid gezocht en veel valt helaas al af omdat fabrikanten nauwelijks nog displays plaatsen in hun blu-ray spelers, oftewel geen Sony en geen LG. Tevens laat de bouwkwaliteit vergeleken met de spelers van vroeger vaak te wensen over, veelal één en al plastic met goedkope componenten en een twijfelachtige levensduur. De 5 kanshebbers die wat mij betreft overblijven zijn:

• Yamaha BD-S681 (geen 4k blu-ray's, geen reviews van op gerenommeerde HiFi websites)

Ik ben op zoek naar mensen die voor dezelfde keuze stonden en/of ervaringen hebben met de 5 genoemde opties. Verder was ik niet van plan mijn huidige collectie, veelal dvd's en een aantal blu-ray's, flink uit te breiden. Dat wil zeggen af en toe de 4k blu-ray van een recente top film. Gezien ik mijn huidige Philips blu-ray speler ook niet veel gebruikt heb, zijn de laatste 3 opties realistisch gezien overkill voor mijn doeleinden. Enige reden dat die erbij staan is dat ik een zwak heb voor degelijkheid/bouwkwaliteit door het gebruik van hoogwaardige componenten, wat meestal resulteert in een langere levensduur.
Staat nu een Panasonic UB-824 te koop op MP. Kun je misschien je voordeel me doen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat resulteren in een langere levensduur een ervaring (n=1), een aanname (n=0) of een feit (n=veel)? ;)
BR spelers zijn dungezaaid en het worden er steeds minder. Denon en Marantz maakten ze maar zijn er mee gestopt. Wellicht dat je ergens nog wat in de outlet of evt tweedehands kunt krijgen, zoek op de Marantz UDxxxx of Denon DBPxxx.

Having said that: gezien je collectie zou ik kijken of ik die enkele 4K film kon streamen en de rest via een normale BR speler. Ik snap dat je graag 4K hebt, maar de spelers zijn steeds dungezaaider en het aanbod van discs wordt dat ook al.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 23:41
Xbox one x? die speelt ook alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik heb zelf de Panasonic DP-UB824. maar merk niks van de bouwkwaliteit. werkelijk een top ding voor je schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:27
Ik heb zelf ook vele jaren ervaring met panasonic spelers en in het verleden ook spelers van andere merken gehad en nooit een probleem met een lade gehad. Het lijkt er mij op dat dit meerr pech is dan iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van andere spelers.

Mocht je van gaming houden dan is een console ook een goede optie. Als je ook 4k zou kijken dan valt de ps4 af maaar zou de xbox one x wel kunnen evenals de consoles die eind dit jaar komen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Koop voor die 1000 tien goedkope modellen, gaat waarschijnlijk langer mee :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:09:
Is dat resulteren in een langere levensduur een ervaring (n=1), een aanname (n=0) of een feit (n=veel)? ;)
BR spelers zijn dungezaaid en het worden er steeds minder. Denon en Marantz maakten ze maar zijn er mee gestopt. Wellicht dat je ergens nog wat in de outlet of evt tweedehands kunt krijgen, zoek op de Marantz UDxxxx of Denon DBPxxx.

Having said that: gezien je collectie zou ik kijken of ik die enkele 4K film kon streamen en de rest via een normale BR speler. Ik snap dat je graag 4K hebt, maar de spelers zijn steeds dungezaaider en het aanbod van discs wordt dat ook al.
Eigenlijk een combinatie van die 3 :>

Toevallig bedacht ik dat van dat tweedehands zelf ook zo'n kwartier voor je post. De UD5007 zou mooi bij m'n NR1606 passen. Oppo is tweedehands helaas erg moeilijk te krijgen en men vraagt er de hoofdprijs voor.

Voor media afspelen gebruik ik momenteel nog de Dune HD-TV 101, maar die zou ik eventueel kunnen vervangen door een Nvidia Shield Pro.

@Goofy1978 & @Marcievg

Een Xbox One X heb ik ook over zitten denken, maar game al jaren niet meer en als blu-ray speler is dat toch minder gebruiksvriendelijk (betwijfel ook of dat gaat werken met m'n Logitech Harmony One). Daarnaast schijn je de ventilator nog best duidelijk te horen bij het afspelen van 4k blu-rays.

Voor wat betreft de lade van de Philips, zie: https://goughlui.com/2017...y-player-with-stuck-tray/, lijkt mij geen pech.
harley2009 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 05:58:
ik heb zelf de Panasonic DP-UB824. maar merk niks van de bouwkwaliteit. werkelijk een top ding voor je schijfjes.
Goed om te horen, zeker een kanshebber. Ook snel en stil in gebruik neem ik aan?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De genoemde UD5007 van Marantz is een prima speler, heb ik hier ook staan voor incidenteel gebruik. Ze komen af en toe wel voor redelijke prijzen op Marktplaats voorbij.

Heb jij die Dune HD-TV101 nog @Laguna... Dat is al een oud beestje zeg. Was mijn eerste mediaspeler. Prima ding in combinatie met Yadis maar niet vergelijkbaar met hedendaagse oplossingen. Na een Minix, AppleTV, Raspberry Pi en Intel NUC nu beland bij een Nvidia Shield TV Pro. Die kan ik je ook zeker aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Goed om te horen, zeker een kanshebber. Ook snel en stil in gebruik neem ik aan?

Zekers snel en mijn vrouw hoort hem niet. Dus dan is die lekker stil. En dolby vision erop, dat was toentertijd een eis van mij..

Nee ik ben nog absoluut geen problemen tegen gekomen. Heb de deze sinds de eerste dag dat die uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sony x700 of x800m2. LG 870

Allen zonder display denk ik. Ik zie dat je dat niet wilt, maar wanneer mis je die?
Persoonlijk mis ik het display (op mijn LG 970) alleen bij het afspelen van cd's, maar daar heb ik een cdspeler voor.

Qua kwaliteit en prijs ga je niet snel betere deals vinden dan bij Sony en LG.

[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 29-05-2020 15:18 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
S1NN3D schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:47:
De genoemde UD5007 van Marantz is een prima speler, heb ik hier ook staan voor incidenteel gebruik. Ze komen af en toe wel voor redelijke prijzen op Marktplaats voorbij.
Wat is redelijk? :)
Heb jij die Dune HD-TV101 nog @Laguna... Dat is al een oud beestje zeg. Was mijn eerste mediaspeler. Prima ding in combinatie met Yadis maar niet vergelijkbaar met hedendaagse oplossingen. Na een Minix, AppleTV, Raspberry Pi en Intel NUC nu beland bij een Nvidia Shield TV Pro. Die kan ik je ook zeker aanraden.
Zeker! Was mijn 2de na de eerste WD TV mediaspeler, wordt nog wekelijks gebruikt en met Yadis inderdaad. Nooit problemen mee gehad, behalve dat de aangesloten externe schijf op een belachelijk hoog aantal bedrijfsuren zit, doordat de spanning er constant op blijft staan en daardoor nu soms wat kuren heeft. Eigenlijk ben ik er nog niet uit wat de meerwaarde van de Shield boven de Dune is voor mij.

@Jorgen
Ik zie graag visuele feedback anders dan de output op m'n TV. Tevens vind ik de bouwkwaliteit niet geweldig ogen van zowel LG als Sony. Vooral onder de motorkap oogt het cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:46

Nogne

>.<

Laguna schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:28:
[...]
Een Xbox One X heb ik ook over zitten denken, maar game al jaren niet meer en als blu-ray speler is dat toch minder gebruiksvriendelijk (betwijfel ook of dat gaat werken met m'n Logitech Harmony One). Daarnaast schijn je de ventilator nog best duidelijk te horen bij het afspelen van 4k blu-rays.
Onlangs zelf de 55CX binnen gekregen en heb hiervoor de Xbox One X aangeschaft voor 4K bluray en ik moet dan geluk hebben want ik hoor geen fan tijdens het afspelen van mijn 4K blurays.

Verder heb ik geen ervaring met de Logitech Harmony One dus daar kan ik weinig over zeggen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is al wat jaartjes geleden dat ik hem gekocht heb. Toen in combinatie met een receiver en speakerset dus wat korting gekregen. Maar de meeste exemplaren zullen nieuw zo’n 500 euro gekost hebben. Het is natuurlijk een andere prijsklasse dan het doorsnee spelertje. In een nette gebruikte staat moet je ze voor een 150-200 euro kunnen vinden.
Eigenlijk ben ik er nog niet uit wat de meerwaarde van de Shield boven de Dune is voor mij.
Voor iedereen anders denk ik. Ik vond het na een aantal jaartjes nogal een gedoe met Yadis. Toen overgestapt naar Kodi omdat ik dat toch allemaal wat makkelijker vond werken. Vriend van mij heeft de Dune overgenomen; daar speelt hij nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een XBOX ONE gebruikt om Blu-rays af te spelen maar deze heeft moeite met sommige schijfjes van de James Bond Box. Daarna een tijdje de PS4 gebruikt deze is beter met blu-rays alleen het bleef irritant dat iedere keer als ik die dingen aanzette (niet al te vaak) er weer een update was die eerst moest.
Nu een LG ubk90 Blu-ray speler, hetzelfde merk als de TV en dat ding doet het goed.
Alleen geen display dus onbruikbaar voor CD's

[ Voor 5% gewijzigd door bouwfraude op 01-06-2020 12:23 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
Laguna schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:34:
Ik zoek een?

Wat is je budget?
1000 euro

Staat nu een Panasonic UB-824 te koop op MP. Kun je misschien je voordeel me doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
harley2009 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 06:02:
[...]

Ik zie niks.. thx gevonden, brakke zoekfilters van Marktplaats :/ al ben ik nooit zo fan van tweedehands bij elektronica, in geval van problemen kan je nergens op terugvallen.

@S1NN3D eigenlijk vind ik 150-200 euro nog erg veel geld voor een speler van 7 jaar oud, die voor rond de 400 verkocht werd. Alleen m'n Dune in m'n home cinema set is ouder (al heb ik de Nvidia Shield TV Pro reeds besteld). Tevens krijg ik er voor dat geld niks extra's voor terug en mocht ie het onverhoopt begeven is het alsnog weggegooid geld.

[ Voor 56% gewijzigd door Laguna op 02-06-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:20:
@S1NN3D eigenlijk vind ik 150-200 euro nog erg veel geld voor een speler van 7 jaar oud, die voor rond de 400 verkocht werd. Alleen m'n Dune in m'n home cinema set is ouder (al heb ik de Nvidia Shield TV Pro reeds besteld). Tevens krijg ik er voor dat geld niks extra's voor terug en mocht ie het onverhoopt begeven is het alsnog weggegooid geld.
Dat snap ik best hoor. Ik wilde enkel aangeven dat het een prima speler is maar uit een andere prijsklasse. Die kun je niet voor enkele tientjes kopen. Het lijkt er steeds meer op dat fysieke schijfjes redelijk op een dood spoor zitten. Mocht mijn Marantz het ooit begeven, koop ik er of geen of een relatief goedkope opvolger voor. Die Shield Pro is een prima aankoop; ik ben er erg tevreden over. Hopelijk heb je hem snel binnen want ze zijn nogal moeilijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@S1NN3D dat kan wel zo zijn, maar 100 euro zou dan realistischer zijn. Het is gewoon een oude speler. Op AVforum werden ze een paar jaar geleden al voor 125-150 euro aangeboden.

Qua toekomst van fysieke media en dan specifiek 4K UHD schijfjes vind ik het lastig voorspellen. Eind dit jaar brengen zowel Sony als Microsoft hun Next-Gen console uit en beiden kunnen ze 4K UHD schijfjes afspelen. Mogelijk zorgt dat nog voor een boost, al blijft het gissen.

De Shield Pro is idd lastig te krijgen, de verwachte levertijd voor mijn bestelling is 6 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 02-06-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Voor €250 met nog 3 maanden garantie is het toch de UB824 van MP geworden. Daar ik 'm niet heel vaak gebruik, maar toch ook de mogelijkheid graag heb om fysieke 4K UHD media te kunnen afspelen, naast DVD's en Blu-rays, heeft deze voor mij meer waarde dan de 7 jaar oude Marantz (die in principe hetzelfde doet als m'n defecte Philips, maar dan degelijker gebouwd en met een matching design). Van de €200 die ik hiermee uitspaar nog de Nvidia Shield TV Pro besteld.

Al even Deadpool getest in HDR en ziet er erg strak uit op m'n OLED uit 2016 (al moet je 's avonds bij HDR wel uit het menu blijven tijdens het afspelen om te voorkomen dat je verblind wordt).

@harley2009 nog bedankt voor de tip en de rest ook bedankt voor het meedenken.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 07-06-2020 18:26 ]

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
Laguna schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:24:
Voor €250 met nog 3 maanden garantie is het toch de UB824 van MP geworden. Daar ik 'm niet heel vaak gebruik, maar toch ook de mogelijkheid graag heb om fysieke 4K UHD media te kunnen afspelen, naast DVD's en Blu-rays, heeft deze voor mij meer waarde dan de 7 jaar oude Marantz (die in principe hetzelfde doet als m'n defecte Philips, maar dan degelijker gebouwd en met een matching design). Van de €200 die ik hiermee uitspaar nog de Nvidia Shield TV Pro besteld.

Al even Deadpool getest in HDR en ziet er erg strak uit op m'n OLED uit 2016 (al moet je 's avonds bij HDR wel uit het menu blijven tijdens het afspelen om te voorkomen dat je verblind wordt).

@harley2009 nog bedankt voor de tip en de rest ook bedankt voor het meedenken.
Ik ben eigenlijk op zoek naar exact hetzelfde, recent ook een grote OLED gekocht en een boel “echte” 4K films/schijven, maar nu wilde ik ook al graag een console aanschaffen en zag ik dat de nieuwste xbox op de markt ook 4K films kan afspelen.
Iemand een idee of dat een beetje kwaliteit is vergeleken met zeg bijvoorbeeld een 500 euro + 4K speler? HdTV test heeft op youtube een video met vergelijking van een Panasonic UB900 tov een Xbox met 4K speler maar die is alweer van een paar jaar terug en dus weinig zinvol nu...
Ben erg benieuwd wat jullie in mijn geval zouden doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Eagles op 10-09-2020 18:42 ]

Pagina: 1