Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

My Cloud knipperende rode led

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• marten.rosing
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 16-11 17:59
Mijn vraag
Voor mijn My Cloud heb ik een nieuwe trafo gekocht omdat ik de vorige kwijt was.
Trafo aangesloten, netwerk kabel erin, eerst keurig een blauw ledje, nu alleen nog maar rood knipperende led
Is dit op te lossen of zou het misschien toch aan de trafo liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-

Alle reacties

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:45

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat betekend de rood knipperende led?

Het is voor ons ook een beetje zoeken en gokken zo. Ik neem aan dat je met trafo de adapter bedoeld? Heeft 'ie de juiste spanning en voltage?

• marten.rosing
Hallo Spacecowboy,
Dit voor mij ook nieuw. Zoals ik schreef heb ik een nieuwe adaptor besteld met volgens mij het juiste output voltage (12 v) en 1,5 a 2A. Deze heb ik aangesloten en ook de netwerkkabel er in gedaan. Het ledje aan de voorzijde knipperde eerst even blauw en daarna knippert het rood. Het gaat dus over het lampje op de voorzijde van de mycloud. Misschien is er iemand die een originele adaptor heeft en misschien doet het dan wel goed. Weet jij iemand die dat heeft?

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:38
Bij mij knippert hij nu ook rood, maar dat is omdat hij bijna vol is :) Dat is bij jou niet zo I presume?

Nickname does not reflect reality

• marten.rosing
Hoi Brad Pitt, maar hoe kan ik hem dan nu weer benaderen? De My cloud heeft drie jaar ergens gestaan en ik heb er geen inlog meer van.

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Heb je de data die er op staat nog nodig of niet?
Dat bepaalt mede de vervolgacties.

Nee? Dan resetten naar nieuw en opnieuw beginnen met installeren?
Op internet vind je hoe dat moet.

En zit de plus/min van de nieuwe adapter op de juiste plek?

[Voor 14% gewijzigd door Renault op 28-05-2020 10:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:25

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

qǝu ǝɹ oupǝɹsʇǝqoʌǝu ʌɐu

@marten.rosing Je topic start is een beetje leeg, graag zou ik zien wat je al geprobeerd hebt en wat je zelf al hebt opgezocht, maakt het leven voor ons allemaal eens stuk makkelijker.

Denk aan standaard troubleshoot stappen en de handleifing E.D.

| 𝚒𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎, 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marten.rosing
Hoi Moderator,
Ik heb zelf alles al geprobeerd en krijg hem niet aan de praat. Het lijkt mebeter dat ik er nog eens mee naar een computer-shop ga of zo. Misschien hebben zij nog een tip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Kijk eerst eens ergens in je router of je misschien ergens een IP-adres ziet of ziet verdwijnen wanneer je de MyCloud aansluit of loskoppelt van het netwerk. Die schijf is vast te benaderen via het netwerk, anders zit die aansluiting er niet op.

• marten.rosing
Hallo, ik kom niet verder met mijn My Cloud. Ik ben even naar een locale pc-winkel gegaan en die vertelde me, na geluisterd te hebben, dat de harde schijf niet wilde opstarten. Ik zou hem natuurlijk kunnen opsturen naar Bol.com, waar ik hem 3,5 jaar geleden heb gekocht, maar dan betaal ik sowieso 20 euro onderzoekkosten en dan vertellen ze misschien ook het zelfde. Een reparatie zou waarschijnlijk duurder zijn dan een nieuwe. Het gaat me niet om de data, want die heb ik ook andere back-ups staan, maar ik zou hem graag weer operationeel hebben.
Is er iemand binnen dit forum die als hobbyist er naar wil kijken? Natuurlijk tegen een geringe vergoeding. Misschien kunnen we er samen naar kijken. Ik durf hem alleen niet zelf te openen.
Hoor graag weer van jullie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyrael
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:37
Is dit hetzelfde model? YouTube: YouTube
Zoek anders zelf even op YouTube naar het exacte type wat je hebt, grote kans dat er een Teardown/Repair video van te vinden is.

Met het juiste gereedschap kun je daar vast een nieuwe harde schijf in te zetten.
Maar ik zou denk ik eerst de harde schijf (fysiek, dus met SATA) aan je PC koppelen om te kijken of die echt kapot is zoals de winkel zei. Want wellicht is de nieuwe voeding die je hebt gekocht niet krachtig genoeg, en dat kan er ook voor zorgen dat de harde schijf niet wil starten.

Get Schwifty

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True